Honest Amish -Bayou Blend- Baard Balsem

zenn

Zware baard
"Formulated from our world famous beard balm. Our Bayou blend has a scent which is more Sweet Tobacco/Woodsy.
Inspired from a trip to Ouchita Parish deep in the Black Bayou, this balm will keep youir glorious beard soft, healthy, and looking its best all day."

Bayou_BBS_2oz-3T.jpg

Verpakking
- Softtouch karton met herkenbare bedrukking.
- Aluminium blikje met bedrukte sticker in zelfde stijl.
- In aangepaste mosgroene print met aligators & moeras (old man's beard).
- Een beetje jammer dat de kleur van de sticker van het blikje niet in dezelfde mosgroene tint is...

Geur
- Zelf omschrijft HA de geur als 'Sweet Tobacco/Woodsy'.
- @Renem omschreef de geur als "beetje houtachtig (zaagselachtig dekt de lading beter)."
- Naar mijn beleving komt het kamille-achtig over en doet het mij denken aan Morgan's Moustache & Beard Cream.
- Ruikt niet sterk, maar wel overduidend aanwezig en blijft lang hangen.
Bayou_BBS_2oz-5T.jpg

Gebruik
- De licht gele substantie smelt als boter weg op de hand.
- Gemakkelijk aan te brengen door de baard en op de onderliggende huid te krijgen.
- Geen hold, wel een lichte glans; HA producten zijn altijd wel een beetje 'vettig' vind ik.
- Zelfs na een hele nacht in mijn baard, hoeft ik er alleen maar een kam doorheen te halen en het zit weer goed.

Ingrediënten
- Volgens HA gebaseerd op het recept van de Original Balm, maar met andere essentiële oliën.
- Op de verpakking is niets terug te vinden van ingrediënten, alleen een waarschuwing.
- Op hun eigen website is geen ingrediëntenlijst te vinden; alleen een verwijzing naar "All oils and butters used are organic".
- Ondanks de 'allergy warning' van 'fruit and nut butters and oils' op de verpakking, vind 'k dit best een kwalijke zaak.
Bayou_BBS_2oz-2T.jpg

Oordeel
- Zou ik het overdag dragen in m'n baard? Nee, 'k ben niet weg van de geur en ik mis 'hold'.
- 'K had wel iets meer 'spicy cajun' verwacht en minder 'medicinaal bloemig' qua aroma.
- Er ontbreekt net dat kleine beetje stevigheid qua ondersteuning van de snor & baard.
- Maar als leave-in conditioner voor de nacht of tijdens een off-day, ideaal natuurlijk.
- Want het is wel de Honest Amish kwaliteit die we gewend zijn, het verzacht & verzorgd uitstekend.

TL;DR
- Geur moet je van houden, geen hold, geen ingrediëntenlijst, wel lichte glans, wel uitermate verzachtend & verzorgend.
- :)> :)> :)> :)> op de 'Schaal van Baard'.
Schaal van Baard
:)> Baardeloos (waardeloos)/onaangebaard (onaangenaam).
:)> :)> Minderbaardig (minderwaardig)/onderbaards (ondermaats).
:)> :)> :)> Adebaard (adequaat)/bruikbaard (bruikbaar).
:)> :)> :)> :)> Baardig (waardig)/betrouwbaard (betrouwbaar).
:)> :)> :)> :)> :)> Baardtastisch (fantastich)/verbaardingwekkend (verbazingwekkend).

Speciaal voor @Yainderidoo al deze 'beklagensbaardige (beklagenswaardige)' woordspellingen. ;)
 

Follikel

Stoppelbaard
Ik vind de geur erg lekker. Het ruikt naar onbewerkte tabak (dus gedroogde tabaksplant). De hold is verder hetzelfde als de gewone HA beardbalm. Prima voor mijn korte baard. De geur van de gewone is weg na een uurtje maar de subtiele geur van de bayou blend blijft een halve dag hangen.
 
Banner image
Top