hoeden, petten, bandana, zonnebrillen, cremes, bescherming tegen teveel zon

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Het is een traveler, of valt dat ook onder de fedora?
Zeer beknopte, simpele uitleg:
Fedora: voorzijde hoedenrand neerwaarts gevormd.
Homburg (Windsor bij de Britten): hoedenrand rondom opwaarts gevormd

Traveler is gewoon een verzonnen naam door de fabrikant, maar geeft niet het model aan, maar de gebruiksfunctie.
Er bestaan nog vele andere modellen: Trilby, Pork Pie, Ranger, Campaign Hat, Bowler, etc. maar daarover later meer.
 
P

Pellie

Guest
De traveler heeft de brim aan de voor- en achterkant naar beneden, terwijl mijn fedora's de brim aan de voorkant naar beneden en/of naar boven kunnen en de achterkant is omhoog.
Conclusie is dus: een traveler is een fedora :)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Kijk aan: eindelijk iemand @Glenn die een "vier deuken hoed" in bezit heeft!
Heel populair bij het Amerikaanse leger, Canadian Mounties en U.S. Scouting.
Van origine een vilten sombrero voor pioniers. Doordat de gebruikers de zijranden omhoog gingen vouwen en hoedenmakers de kroon verhoogden ontstond de ten gallon hat. Deze was enigszins windgevoelig, dus verlaagde men de kroon weer en was de huidige cowboy hoed een feit.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

Hartenheer

Zware baard
Ben juist van plan om mijn FB te gaan afstoten.
Wordt misselijk van die berichten.

De naam die met een J begint heeft morgen een kater grr.gif

Je denkt soms ''vrienden'' toe te staan die wat te vertellen hebben, maar uiteindelijk zie ik alleen onzin.
Ben er toen aan begonnen omdat ik een zeewateraquarium en een paludarium bezat, en eigenlijk blijven hangen.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Baardborrel zit ook op Fuckbook, maar de onzin kun je gewoon negeren. Sommigen zien het medium, als een vorm van hun "15 minutes of fame" (Andy Warhol) en soms denk ik ook 'get a life', maar door de digitale media, zoals Fuckbook, Instagram, YouTube en zelfs dit Baardforum kennen we elkaar toch ook en leggen onderlinge contacten. ;):)
 
P

Pellie

Guest
De zomer komt er weer aan (ahum), dus ben alweer bezig met de aanschaf van een zomerhoed. Ik laat er op dit moment 1 maken door Mike van http://www.northwesthats.com/ Een vakman die ik via facebook tegen kwam. Door een beetje kontakt met hem te leggen, gaat hij deze panama grade 5 voor me maken met een koperkleurige hoedband. Op de foto is de band er nog niet aan vast gestikt. Ik vind hem alvast geweldig :) De voorkant wordt nog een 'snapbrim', dus naar beneden gedragen.

27144721_1827938193885146_1340093094_o.jpg
[DOUBLEPOST=1516540958][/DOUBLEPOST]Hier een leuk filmpje over Northwest hats...

 
Banner image
Top