Hoe om te gaan met een boze vrouw....

Kale666man

Baardaap
Oh john,wat zonde en waarom.
Hoop vrouwen zouden blij zijn toe ik de foto zag
Ik dacht in eerste instantie,die is vreemdgegaan toen ik de foto nog niet zag.
Zonde maar was jou baard
 

Texman

Koning Baard
Ha John,
Heel jammer van je mooie baard maar hij groeit van zelf weer terug.:confused::confused:
Je weet in ieder geval wat voor baard je kan laten groeien.
Ik zou zeggen maak je vrouw weer blij ;)en ga voor een nog mooiere baard.
Succes Texman:)>
 

Jeb

Baard
Tis zondag en morgen weer werken, maar na het zien van dit horrorbeeld zal ik vast niet meer kunnen slapen vanacht...

Lange leve maandagmorgen alvast en bedankt john1966 o_O:D...

Yes op na de twear.....yeaR. ....hea
In ieder geval weer op naar..Just Let it GROW!!!(Y)
 

John1966

Baard
Bedankt voor de reacties broeders,

Inmiddels is mijn baard alweer bijna 2 maanden groeiende en, net wat TMG1961 al zei; hij komt beter en sterker terug.
Mijn probleem was eigenlijk het volgende; ik waste tweemaal in de week mijn baard met baardzeep en, in de tussenliggende dagen, smeerde ik er een paar druppels olie (Satan's Bluf) in mijn baard. Op een gegeven moment merkte ik - waarschijnlijk doordat mijn huid geïrriteerd raakte van het dagelijks borstelen en tweemaal in de week wassen, dat de huid onder mijn baard enorm ging jeuken waardoor ik regelmatiger ging kammen en op den duur schilfers in mijn baard kreeg. Mijn vrouw opperde dat ik misschien beter eenmaal in de week de baard zou wassen en minder olie zou gebruiken maar zoveel olie gebruik ik niet en met de baard die ik had wilde ik voorkomen dat het op een vogelnestje zou gaan lijken. Vandaag die regelmatige wasbeurten. Van anderen hoorde ik weer dat ik beter een 'uitdunschaar' kon aanschaffen omdat nieuwe kleine baardhaartjes waarschijnlijk de oorzaak waren van de jeuk. Al met al ging het me zo vervelen dat ik, op een zekere dag, het hele spul eraf had geschoren en mijn vrouw twee dagen kwaad op me was. Het probleem was in elk geval opgelost :D
Maar ik vind het geen optie om geen baard te hebben dus ben inmiddels alweer de gelukkige eigenaar van een baardje, die overigens nog niet zo groot is als de vorige.
Toch zou ik ook graag andere ervaringen én oplossingen voor het 'jeukende huid-probleem' horen.
 

TMG1961

Baardaap
Spoel de baard dagelijks uit met lauw tot lauw warm water. Misschien eens een andere olie proberen, of meng zelf olie. Ik was de baard 2 maal in de week met baardzeep, en 1 maal met conditioner (erin, wassen en direct uitspoelen), de overige dagen spoel ik de baard met warm water. Ik gebruik bijna geen olie meer maar hoofdzakelijk superfurry. De rescue+ is ook heel goed tegen droge huid, die gebruik ik voor 's nachts.
 

John1966

Baard
Bedankt voor de tip TMG, dat uitspoelen met lauw water deed ik al sowieso elke ochtend tijdens het douchen. Even de sproeikop er op, even 'los masseren' en daarna goed droog maken. Wellicht dat de conditioner inderdaad uitkomst biedt.
 

Ardjan

Baardaap
Herkenbaar probleem @John1966 @TMG1961. Zo'n twee maand geleden had ik ook zo'n jeuk, schilfers in de baard en rode huiduitslag. Dacht eerst dat het aan shampoo/zeep lag, en ben de baard toen mindervaak met shampoo/zeep gaan wassen en vaker alleen met water gaan uitspoelen. En wat gebeurde er; de uitslag/jeuk werd alleen maar erger. 't Zag er echt niet uit :(. Toen ben ik het anders gaan doen; een andere baardzeep gekocht (zie onderstaande link). Niet meer 'alleen met water' uit gaan spoelen, maar een keer vaker met de nieuwe baardzeep gaan wassen; én 2x per dag de baard - en met name de onderliggende huid - rijkelijk gaan voorzien van een goeie baardolie.
De baard was ik nu om de 3 dagen met (de nieuwe) baardzeep, en gelukkig... nergens geen last meer van! :)
https://www.mijnbaard.nl/baardverzorging/baardzeep/baardzeep-mijnbaard.html
 
Banner image
Top