Het off-topic topic - Slow chat

TMG1961

Baardaap
Ik denk dat ik een boot en een paar lieslaarzen ga aanschaffen, voor de komende weken zijn de vooruitzichten, regen, regen, regen, regen en nog meer regen. Iedere dag bakken met regen voorspelt. Dan nog liever de kou van afgelopen week, dan is het tenminste droog. Wordt weer veel pijnstillers slikken door dat vochtige weer :( :( :(
 

TMG1961

Baardaap
Tijd voor nieuwe rookmelders. Geen idee welke goed zijn, hoef er slechts 2-3 te hebben. Beetje bezig met kijken wat er te koop is en hoe de goed e van de slechte te onderscheiden.
 

Joramvs

Baard
Ik heb thuis de Nest protect hangen. Deze kosten wat maar dan heb je ook wat.
Deze zijn met de Wifi verbonden dus gaat degene op zolder gaat de rest ook.
En het zijn combinatie melders dus ook koolmonoxide alarm erin.
En ze waarschuwen eerst voordat het alarm af gaat.

Hier een link naar Bol.com daar staat meer info.

Ik ben er zeer tevreden over en als je deze kosten er voor over hebt zijn ze zeker aan te raden.
 

TMG1961

Baardaap
@Joramvs Als ik de lotto win dan zal ik er nog eens aan denken. Ik had een mail gestuurd om te vragen wat het zou kosten.
Ik heb 4 melders nodig, kosten zouden dan zijn: 4 Melders € 465,- eenmalig en € 8.50,- per maand alarmcentrale. Dat is incl installatie.
Dat soort bedragen is voor mij gewoon niet te betalen. Ik wil het komende halfjaar ook nog eten.

Dacht dat ik er maximaal 3 nodig had maar was 1 slaapkamer vergeten, vandaar nu dus 4 melders nodig
 
Laatst bewerkt:

zenn

Zware baard
Pffff, das ff een fiks bedrag. :eek: Nou 'k heb online van die rookmelders & koolmonoxide melders gekocht van het merk Ajax Kidde (dat brandblusser merk), werken prima en was een kwart van dat geld.;)
 
Laatst bewerkt:

TMG1961

Baardaap
Ik heb rookmelders van first alert gekocht. 5 jaar garantie en batterij zou 5 jaar meegaan. Per setje 16,99.
 

Joramvs

Baard
Die zullen vast en zeker ook goed zijn.
Ik heb gekozen voor de nest voor verschillende redenen ze zijn met elkaar door verbonden en er zit ook een soort nachtlampje in.
Zodra je er in het donker in de buurt komt gaat er een lichtje branden. Dat is zeer handig voor de kids en er hoeft niet de hele nacht licht te branden op de overloop.

Maar zo maakt ieder een keuze naar zijn eigen budget.

en € 8.50,- per maand alarmcentrale

Die alarmcentrale is niet van NEST neem ik aan want die werken gewoon via de wifi met een gratis nest account.
 

TMG1961

Baardaap
De rookmelders doen hun werk. En ja je zal toch eerst moeten kijken wat binnen je eigen budget past, ook al wil je iets nog zo graag als je het niet kunt betalen dan hoort het op. De alarmcentrale is een extra, als je niet thuis bent of er wordt na een bepaalde tijd niet gereageerd dan wordt de brandweer en politie ingeschakeld.

Die 8,50 is niet het probleem, wel de ruim 465 euro voor de melders en de installatie.
 

Joramvs

Baard
haha bij die alarmcentrale heb ik niet nodig.
Als ik een keer in de maand test staat de buurvrouw over de schutting te roepen of het goed gaat. :D
 
Banner image
Top