Het grote frustratie topic

Laurent1965

Zware baard
Gisteren ben ik naar het Haags Historisch Museum geweest met een clubje oud-collega's.
Er was een expositie met de naam "Nooit Gebouwd" Het ging over allerlei ontwerpen voor belangrijke gebouwen die nooit verder gekomen zijn dan de tekentafel.
Eerst kregen we een erg interessante lezing en daarna een rondleiding door het museum.
Tijdens de rondleiding kwamen we door een zaal schilderen van schutterijen( bonte gezelschappen van belangrijke heren met wapens).
De heer die op zeer enthousiaste de rondleiding verzorgde pikte mij uit de groep en vertelde vervolgens hoe vroeger ongure types zoals ik benaderd werden door leden van de schutterij. Hij vroeg nog wel of ik er geen bezwaar tegen had dat ik gebruikt werd om een onguur type te omschrijven :confused:.
Je zou zeggen waarom ik. Ik was de enige met een baard (dus baard=onguur).
Nou was ik in het verleden op slot Loevestein ook als eens in de boekenkist gestopt omdat ik door mijn baard op Hugo de Groot zou lijken.
Zo zie je maar weer dit maak je alleen maar mee als je een baard hebt.
Zijn ze nou helemaal van de ratten besnuffeld :eek::D:eek::D.

Ik heb ook eens iets soortgelijks (rondleiding) meegemaakt, vond het ongepast, gênant, smakeloos en vooral heel ongemakkelijk, denken sommigen dat dit humor is?? :mad::mad:
De boekenkist op Loevestein zou ik iets minder moeite mee hebben, maar toch....:eek::eek: Pourquoi moi, pourquoi ça???
 

Texman

Koning Baard
Het viel trouwens samen met het boerenprotest. De omgeving van het Binnenhof was met grote intimiderende containertrucs af geschermd waardoor de hele sfeer enigszins unheimisch aanvoelde. Wat dat aangaat dacht ik O, O, dadelijk gaan hier koppen rollen:confused::)
Maar de mensen van de politie waren daarentegen heel vriendelijk en lieten mij met mijn verdachte schoudertas gewoon doorlopen:D.TOP
 

TMG1961

Baardaap
Wordt zo langzamerhand moe van al de regen. En als ik de verwachtingen voor de komende weken bekijk wordt ik nog minder vrolijk, iedere dag regen voorspelt :(
Van mij mag het wel eens ophoren, we hebben hier al ruim 2 keer zoveel gehad als gemiddeld in februari valt en de komende week wordt nog eens 50 mm verwacht, dan zitten we op over de 150 mm voor februari. En maart schijnt net zo nat te gaan worden :(
 

Texman

Koning Baard
Politie met baard toevallig ?
Ik heb ze niet gezien maar ik kan mij een periode herinneren in de jaren 70 dat grote baarden bij de politie ineens erg in waren.
Omdat het publiek dat erg intimideren vond mochten de baarden niet te lang meer zijn en moesten ze goed verzorgd worden.
[DOUBLEPOST=1582367341][/DOUBLEPOST]
Ik was aanwezig bij het boerenprotest op het Koekamp :D
Sommige mensen keken wel erg vreemd toen ik daar door de binnenstad liep, ik ben dik 2 meter, op klompen en een dikke baard. ze zullen wel gedacht hebben... :p
Met zo'n uiterlijk maak je indruk en dat hebben de boeren nodig dus wat dat aangaat helemaal goed (Y)(Y)(Y).
Voor de rest lekker laten denken en je nergens wat van aantrekken;););).
[DOUBLEPOST=1582367592][/DOUBLEPOST]
Komt door de baard! :D(Y)
Absoluut :):D
 

Bildtstar

Baard
Ik heb ze niet gezien maar ik kan mij een periode herinneren in de jaren 70 dat grote baarden bij de politie ineens erg in waren.
Omdat het publiek dat erg intimideren vond mochten de baarden niet te lang meer zijn en moesten ze goed verzorgd worden.

Baarden weet ik niet, maar in de jaren 90 en toen ik klein was had vrijwel iedere agent hier in de buurt een snor (de rest van de gewone mannen trouwens ook)
Dat vond ik altijd wel grappig aangezien dat echt zo'n stereotype is
 
Wordt zo langzamerhand moe van al de regen. En als ik de verwachtingen voor de komende weken bekijk wordt ik nog minder vrolijk, iedere dag regen voorspelt :(
Van mij mag het wel eens ophoren, we hebben hier al ruim 2 keer zoveel gehad als gemiddeld in februari valt en de komende week wordt nog eens 50 mm verwacht, dan zitten we op over de 150 mm voor februari. En maart schijnt net zo nat te gaan worden :(
Heb jij pech zeg hier nauwelijks regen gehad afgelopen 2 a 3 weken. Woon dan ook in het droogste dorp van Nederland

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
'Hun zetten zij wagen in de garage'.

Klinkt dit net zo vreemd, als: 'Ik douche mijn en was me baard'?

Ik zal het niet hebben over aanwijzende en bezittelijke voornaamwoorden, maar steeds regelmatiger zie ik Baardforummers, die naar "me werk" gaan of "me snor" bijwerken, maar ik krijg er iedere keer, dat ik het lees een lichte vorm van afgrijzen.

:(
 

Laurent1965

Zware baard
'Hun zetten zij wagen in de garage'.

Klinkt dit net zo vreemd, als: 'Ik douche mijn en was me baard'?

Ik zal het niet hebben over aanwijzende en bezittelijke voornaamwoorden, maar steeds regelmatiger zie ik Baardforummers, die naar "me werk" gaan of "me snor" bijwerken, maar ik krijg er iedere keer, dat ik het lees een lichte vorm van afgrijzen.

:(
Helemaal mee eens, vreselijk!!
Bij mij op het werk veel officiële verslagen, vaak vol taalfouten, tenenkrullend!!
Stelselmatig gebruik door een leidinggevende van "dhr WILT"... Was dit niet altijd "dhr WIL" wordt er niet goed van!
 
P

Pellie

Guest
'Hun zetten zij wagen in de garage'.

Klinkt dit net zo vreemd, als: 'Ik douche mijn en was me baard'?

Ik zal het niet hebben over aanwijzende en bezittelijke voornaamwoorden, maar steeds regelmatiger zie ik Baardforummers, die naar "me werk" gaan of "me snor" bijwerken, maar ik krijg er iedere keer, dat ik het lees een lichte vorm van afgrijzen.

:(
Ik erger ME er ook kapot aan!!
 

Texman

Koning Baard
Bij mij is het net een beetje andersom. Ik erger mij juist aan mensen die het allemaal zo goed weten :confused:.
En waarom? Zelf heb ik heel veel moeite met taal maar ik doe wel erg mijn best om het goed te doen.
Als ik dan weer eens een behoorlijke brief of verslag had geschreven, en ik werd aangevallen op een taalfout terwijl er niets werd gezegd over hoe het stuk verder in elkaar zat baalde ik behoorlijk. Ik heb ook wel eens te maken gehad met z.g.n. taalpuristen, nou dat is helemaal vreselijk.
Wat ik wel heel belangrijk vind is of de boodschap die je wilt overbrengen zo geformuleerd is dat hij duidelijk is.
Helaas heb ik daar ook de gekste voorbeelden van gezien.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
'Hun zetten zij wagen in de garage'.

Klinkt dit net zo vreemd, als: 'Ik douche mijn en was me baard'?

Ik zal het niet hebben over aanwijzende en bezittelijke voornaamwoorden, maar steeds regelmatiger zie ik Baardforummers, die naar "me werk" gaan of "me snor" bijwerken, maar ik krijg er iedere keer, dat ik het lees een lichte vorm van afgrijzen.

:(
Idem hier.
Nog een veel voorkomend geval is "kom is langs" i.p.v. "kom eens langs".
In Vlaanderen is de "me" versie wel één letter langer waardoor er soms nog meer verwarring ontstaat bij een uitspraak als "men wangen bijknippen" bijvoorbeeld :rolleyes:
 

Jofa

Baard
Bij mij is het net een beetje andersom. Ik erger mij juist aan mensen die het allemaal zo goed weten :confused:.
En waarom? Zelf heb ik heel veel moeite met taal maar ik doe wel erg mijn best om het goed te doen.
Als ik dan weer eens een behoorlijke brief of verslag had geschreven, en ik werd aangevallen op een taalfout terwijl er niets werd gezegd over hoe het stuk verder in elkaar zat baalde ik behoorlijk. Ik heb ook wel eens te maken gehad met z.g.n. taalpuristen, nou dat is helemaal vreselijk.
Wat ik wel heel belangrijk vind is of de boodschap die je wilt overbrengen zo geformuleerd is dat hij duidelijk is.
Helaas heb ik daar ook de gekste voorbeelden van gezien.

Ik denk dat juist meer mensen minder moeite doen om goed te schrijven. Dat het een vorm van gemakzucht is om in je dialect te schrijven. Want zo klinkt voor het mij als ik het hardop lees. Er zijn natuurlijk ook altijd mensen die het gewoon lastig vinden omdat ze dyslectisch zijn. Een mooi voorbeeld van de goede lijden onder de kwade.

Toch denk ik ook dat een groot deel het prima zou kunnen, maar het gewoon niet willen. Mensen zonder lees en schrijf problemen bedoel ik dan.
 

Ontw3rper

Baard
Wat die taal-nazi's (gestrekt been in) niet snappen dat ik ze ook niet corrigeer wanneer zij algemene sociaal of motorisch defecten vertonen. Ieder zijn of haar afwijking. Met socialmedia is taal helaas goed zichtbaar/meetbaar en krijgen ze de kans om hun ding even te laten zien... geluk daarmee :)
 

Laurent1965

Zware baard
Zojuist per direct naar huis gestuurd omdat een persoon waar ik op mijn werk in contact mee ben geweest met hoge koorts in het ziekenhuis in quarantaine ligt, vreemde gewaarwording!!:eek::eek::eek:
Veel andere dingen zijn nu ineens veel minder belangrijk...
Hoeft niets te zijn, maar toch....
 
Laatst bewerkt:
Banner image
Top