Het begin is gemaakt...

RCM

Baardaap
@RolandK , haha.... ik ken het! Erg irritant zo nu en dan. Ik los het op door er wat extra balsem in te smeren, maar de echte oplossing is even geduld te hebben tot dat ze lang genoeg zijn, althans bij mij was dat zo. Ik ben nu eindelijk weer op een lengte dat ik daar niet meer zo'n last van heb. Dus blijven waxen zou ik zeggen :p(Y)
 

Gunter

Baard
Het lijkt erop dat we hetzelfde baardtype hebben, en helaas ook hetzelfde kapsel. Omdat ik op dit moment geen bril meer draag (en dus helaas de "scheiding" niet achter de pootjes kan verbergen), laat ik hem van smal naar breed uitlopen bij mijn bakkebaarden. Dit omdat ik zelf persoonlijk de brede scheiding mij niet heel fraai vind staan. Ik ben ook aan het oefenen om de haarlengte van dat gedeelte ook te laten toe nemen. Dus van smal en kort naar breder en langer.

Ik ben benieuwd naar je progressie!
 

RolandK

Baard
Het lijkt erop dat we hetzelfde baardtype hebben, en helaas ook hetzelfde kapsel.
Ik ben benieuwd naar je progressie!
Dank Daniël! Net jouw baardreis ook even gelezen en herken inderdaad heel veel, inclusief de zwart met grijze haren melange ;)
[DOUBLEPOST=1513254961][/DOUBLEPOST]
Lekker makkelijk met een openmes, als je te ver gaat merk je het vanzelf.
Ik heb bij mijn laatste bestelling een open mes 'cadeau' gekregen en vind het nog wat eng om er mee te werken, vooral omdat je tegengestelde bewegingen moet maken vanwege het spiegelbeeld.
 

Texman

Koning Baard
Pfffff even een kleine irritatie delen... De haartjes op mijn bovenlip beginnen om te krullen en steken dan in mijn neus. Ik word gek van de jeuk! Met wax houdt ik het nog een beetje in model, maar denk steeds dat iemand met een veertje onder mijn neus zit te kriebelen.
Ik ken dat, soms is het een heel klein haartje maar het kan ook een grotere zijn.:eek: Meerderen kan ook:eek::eek:
Mijn advies als niets werkt gewoon een klein beetje inkorten.Niet weghalen dus.
Texman:)>
 

Kale666man

Baardaap
Ja als het kan wachten tot ze langer zijn zodat je ze gemakkelijker in een richting kan duwen.
Anders raad van texman,maar hij blijft toch terugkomen.
Ik heb dat ook met neushaar wat dan kriebelt binnen in maar heb daar een neustrimmer voor want daar wordt je ook gek van hoor.
Ik zou proberen het nog even uit te houden.
 

dijkie

Zware baard
Beetje laat van mijn kant Roland, maar welkom en je hebt een mooie baard :)>(Y) en de pet is ook super prettig, ik heb bijna de zelfde:D
 

RolandK

Baard
3 maanden update!

Inmiddels begint er zich een imposante hoeveelheid haar te vormen op mijn kaken... Met name in het keelgebied wordt het erg dik, vanmiddag heb ik een afspraak bij de Bakkumse barbier om de eerste werkzaamheden te laten uitvoeren sinds dat ik begonnen ben. Ik wil er niks vanaf hebben, maar wel een beetje in model laten brengen.

Iemand van jullie tips hoe ik dit het beste aan kan geven?

Ik ben me ook nog echt aan het beraden wat voor soort baard ik wil (ik weet het best onhandig als ik vanmiddag naar de barbier ga)... Ik weet het iedereen heeft een eigen mening, maar ben toch benieuwd met wat voor model baard jullie komen met mijn vorm hoofd en het kaal zijn natuurlijk.

En natuurlijk een paar foto's van gisterenavond:




 

Texman

Koning Baard
Ha Roland,
Het is nu heel belangrijk dat je goed aangeeft wat wil en nog belangrijker wat je niet wil.
Er zit op zich al een mooie vorm in je baard. :)Dus het enige wat moet gebeuren is dat de baard een klein beetje wordt bijgewerkt in vorm en uitstekende haren e.d.
Je moet onder de kaak de haarlijn niet laten wegscheren want dan ben terug bij af. Persoonlijk vind ik het niet mooi staan en je moet je dan op die plek ook weer gaan scheren. Niet doen dus.
Voor een specifieke baardvorm (anders dan nu) is het nu nog te vroeg daar moet je baard veel langer voor zijn.
Ik vind het nu, in jou geval ook niet echt nodig, want je heb van nature al een erg mooie vorm in je baard. Je kan deze ook verder perfectioneren. Dat kan je doen door zelf de haarlijn op de wangen en in je hals lekker strak te houden zodat je baardvorm goed zichtbaar wordt.
Succes bij de barbier vanmiddag.
Texman:)>
 
Banner image
Top