Hebben jullie dat ook soms?

Guido1994

Baard
Van de week kwam het krankzinnige idee in mij op om alles af te scheren. I know, aardig gek niet? Opeens baalde ik van de langzame en onvolledige groei, de sprieterige haren (omdat ik het nu 3 maanden laat verwilderen voor ik het ga vormgeven), en de snorharen die over mijn bovenlip komen.
Gelukkig heb ik dat niet gedaan en achteraf ben ik daar zooo blij mee!

Hebben jullie ook van die momenten dat je hetzelfde idee krijgt? Waarom, en hoe ga je er mee om?

:)>(Y)

DSC_0064.JPG
 

Andreas

Baard
Geduld is idd een schone zaak. Probeer altijd de 24 uur regel aan te houden. Voordat je iets rigoureus doet, geef jezelf 24 uur bedenktijd. Goed kans je er anders tegenaan kijkt dan...
 

Guido1994

Baard
Geduld is idd een schone zaak. Probeer altijd de 24 uur regel aan te houden. Voordat je iets rigoureus doet, geef jezelf 24 uur bedenktijd. Goed kans je er anders tegenaan kijkt dan...

Ja, ik dacht ook: slaap er nou een nachtje over voor je wéér spijt krijgt.
 

Boof72

Volle Baard
Zit nu op het punt om de nek en kaak lijn te gaan zetten, na 2,5 mnd.
En hier en daar schieten er wat lange haren uit.

Maar had toch mijn twijfels om nog even te wachten vanmorgen.
En bij twijfel is de regel........ niet doen!,

Dus toch de schaar maar weer weg gelegd. :D
 

Guido1994

Baard
Zit nu op het punt om de nek en kaak lijn te gaan zetten, na 2,5 mnd.
En hier en daar schieten er wat lange haren uit.

Maar had toch mijn twijfels om nog even te wachten vanmorgen.
En bij twijfel is de regel........ niet doen!,

Dus toch de schaar maar weer weg gelegd. :D


:)>(Y) Goed bezig, keep it up!
 

maximum

Zware baard
Dat scheelt enorm per persoon of je die momenten hebt;)Heb je een super volle en mooie baardgroei dan zul je het minder snel of niet hebben:)..Heb je een minder gelijkmatige groei met bev. open plekjes dan zul je eerder de neiging hebben:(Gelukkig heb ik het nooit gehad(Y)Beard up:)>
 

Guido1994

Baard
Altijd de 24-uursregel toepassen.

Als dat niet helpt, de 24-dagen regel, en anders de 24-weken regel :)>

hahah ik zal het onthouden.
[DOUBLEPOST=1458500282][/DOUBLEPOST]
Dat scheelt enorm per persoon of je die momenten hebt;)Heb je een super volle en mooie baardgroei dan zul je het minder snel of niet hebben:)..Heb je een minder gelijkmatige groei met bev. open plekjes dan zul je eerder de neiging hebben:(Gelukkig heb ik het nooit gehad(Y)Beard up:)>

Dus jij hebt minder vaak die momenten maximum!
 

Rhoov

Stoppelbaard
Ik heb vorig jaar december na dik 1.5 jaar mijn baard eraf laten halen... Had na 2 uur al spijt, maar dacht dat gaat wel over. Na 4 weken zonder baard ben ik weer gaan sparen.
Heb inmiddels weer een aardige baard.
 
Ik heb die gedachte de laatste tijd ook wel eens. Maar niet om het weg te halen vanwege de baard maar puur vanwege het feit dat klassiek scheren met een open mes, mijn hobby was vóór ik aan den baard geraakte!

Ik mis gewoon het zingende geluid van een 'hollow' mes, die de baardhaartjes met de lichtste aanraking van de snede, doen scheiden van het gelaat.
Dat was voor mij het echte Zen momentje van de dag!

Maar als ik mijn baard aanraak. Of in de spiegel kijk. Vind ik het gewoon zonde om al dat toewijding weg te scheren. Neen, den baard gaat nog niet weg! Lets go epic on this one!!
 
Af en toe heb ik dit ook, ik bewapen mijzelf met een wallpaper van Tony Beets, die zie ik elke dag weer en dan denk ik, "awesome"! Grow more Beard!
 

Bijlagen

  • Tony-Deets-LTW.jpg
    Tony-Deets-LTW.jpg
    861,4 KB · Weergaven: 53

rudolf

Baard
Ik heb die gedachte de laatste tijd ook wel eens. Maar niet om het weg te halen vanwege de baard maar puur vanwege het feit dat klassiek scheren met een open mes, mijn hobby was vóór ik aan den baard geraakte!

Ik mis gewoon het zingende geluid van een 'hollow' mes, die de baardhaartjes met de lichtste aanraking van de snede, doen scheiden van het gelaat.
Dat was voor mij het echte Zen momentje van de dag!

Maar als ik mijn baard aanraak. Of in de spiegel kijk. Vind ik het gewoon zonde om al dat toewijding weg te scheren. Neen, den baard gaat nog niet weg! Lets go epic on this one!!

Remedie.. hoofd kaal scheren met een openmes.
 

Almer

Baard
Ik werk het bij met een open mes en ik vind dat echt zoiets briljants dat ik benieuwd ben hoe het is om me er helemaal mee te scheren.

Maar ja dat is net als dat ik als hetero benieuwd ben naar een beetje mano a mano. Dat doe ik dan ook weer niet :)
 
Ik werk het bij met een open mes en ik vind dat echt zoiets briljants dat ik benieuwd ben hoe het is om me er helemaal mee te scheren.

Maar ja dat is net als dat ik als hetero benieuwd ben naar een beetje mano a mano. Dat doe ik dan ook weer niet :)

Voor perfecte lijnen is een open mes echt ideaal, vind ik persoonlijk. En een shavette vind ik dan weer helemaal niks omdat het niet te vergelijken is met een echte open scheermes. Al gebruik ik hem wel aan boord omdat ik hem in mijn handbagage mee kan nemen in het vliegtuig en scheelt onderhoud!

Persoonlijk zweer ik bij klassiek scheren! Nooit meer last van irritatie of ingegroeide haren en daardoor kon ik 's morgens en 's avonds scheren. Moest ik vroeger met een Gillette MachBAGGER niet proberen.
 
Banner image
Top