Groeistop!?!?!

Een aantal weken na mijn eerste baardverjaardag schiet de paniek toe....heb ik een groeistop!?! Aan de zijkanten groeit het wel redelijk door, maar vooraan in het midden zit niet echt progressie. En dat is essentieel voor de gewenste kabouterpunt! Breekt het daar sneller af? Onder de lip blijven de haren sinds het begin kort. Ik vind een vorkbaard niks voor mij. Het kan ook perceptie zijn; met een wat langere baard lijkt er niet veel meer te gebeuren?
 

Bijlagen

  • 20171126_162657.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 46
Hm....nu ik zo wat foto's maak ziet het er weer heel anders uit dan in de spiegel...misschien moet ik meer geduld hebben....
Of ik kreeg een minderwaardigheidsgevoel nadat ik net op een Sinterklaasfeestje was...
 

Bijlagen

  • 20171126_163548.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 29

TMG1961

Baardaap
Baard ziet er top uit hoor. Spiegels zijn rare dingen, gewoon proberen te vermijden of ander te beperken tot een minimum.
Je zult bij een bepaalde lengte niet zo snel verschil zien als in begin.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Hoe langer hij wordt hoe moielijker het is om de groei nog "visueel" te volgen.

Ik heb de mijne al eens een paar keer 8cm ingekort en dan merk je pas hoe lang hij eigenlijk al was ;)

Niet van wakker liggen, is een prima baard (Y)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Des te langer je baard wordt, des te dunner de onderzijde. Dit wordt veroorzaakt, doordat sommige haren de terminale lengte bereikt hebben en uitvallen. De haren, die hun plaats innemen hebben niet direct dezelfde lengte, dus een baard bestaat uit een verzameling haren van diverse niveaus. Door de onderzijde te knippen kunnen de kortere haren een inhaalslag maken en toont de baard voller.
Een vorkbaard, die je trouwens niet hebt, ontstaat, doordat een baard eigenlijk helemaal niet bestaat, maar eigenlijk twee tegen elkaar groeiende bakkebaarden zijn. De kinharen zijn altijd iets korter, maar hoe meer geluk je hebt, hoe langer deze verbindingsharen groeien en hoe langere baard je kunt kweken.
De ronsel, oftewel de haren op de onderlip, zijn een andere soort haren, die gewoon korter zijn, dan de wangharen. Diverse haargroepen worden genetisch bepaald gewoon niet extreem lang en dat is prettig, anders zouden je wenkbrauwen op je schouders hangen, je armharen uit je mouwen krullen en haren van de lagere regionen onder je broekspijpen vandaan komen.
 
Ik vind hem echt vet hoor die baard van je de kleur is erg mooi de lengte is vet mooi toppp man. Let it grow hahaha. Grt Danny
 
Banner image
Top