Één.

Vandaag is mijn baard jarig. Het is één jaar geleden dat ik gestopt ben met tondeuse stand twee.

IMG_20170915_075951.jpg IMG_20170915_075828.jpg

Ik mag het geen yeard noemen; ik heb regelmatig bijgewerkt. Dat moet ook wel, van nature heb ik een vorkbaard; midden op mijn kin groeit het langzamer dan ernaast. Ik moet dus wat meer geduld hebben.
Ik ben dan wel weer gezegend met een egale grasmat, geen gaten om te overbruggen.
Ik hou van een lange smalle look, dus on the side wordt er getrimd. Kaaklijn wordt afgebakend met een Cutthroat.
Snor knip ik bovenlips. Doorgroeien en opzij kammen heb ik geprobeerd, maar dan proef ik na een halve dag nog mijn brinta ontbijt en heb dan continue koffiespetters op mijn overhemden. Niet praktisch dus.
Twee keer naar barbier geweest. Erg leuk, maar via youtube is er genoeg info om te zien hoe je het zelf kan doen.

Twee keer per week was ik de zaak met Mad Viking Yggindrassil shampoo en conditioner. Condintioner leek me in eerste instantie een beetje overdreven, maar haalt toch wel een groot gedeelte van het springerige eruit.

Iedere dag gaat er van hetzelfde merk en type een mix van olie en balsem in. Ben er erg tevreden over. Vind de geur ook prettig, en misschien ook de illusie dat het allemaal op elkaar afgestemd is. Ik had eerst Honest Amish olie, ook prima, maar Mad Viking is wat vetter en heb ik dus minder van nodig. Baardwax (Mijn Baard) ben ik mee gestopt, vond het toch wat te plastic en massief aanvoelen. Houten kammetje en borstel van Mijn Baard zijn trouwens ook prettige accesoires.

Ik was bang dat van de zomer de baard te warm zou zijn. Integendeel; het beschermd de onderkant van mijn gezicht tegen uv en hitte. Geen zweet ellende of kriebels, niks.
Nu met de kou op komst kijk ik met mijn bontbakkes uit naar ijzige wind. Het gevoel van een wapperende baard in de wind is trouwens heerlijk. Boottochtjes zijn echt een aanrader!

Ik ben blij met mijn baard. Omgeving klaagt niet meer. Bad-beard dagen en tondeuze-drang zij er ook nauwelijks meer.
We gaan lekker door! Beard On!!
 
Laatst bewerkt:

RCM

Baardaap
Wat een geweldige baard zeg en zeker ook een prachtige kleur. Ziet er echt fantastisch uit en het staat je prima!! Ook ik kan niet wachten om het 'wapperen' te mogen ervaren, maar echter heb ik daar nog enige tijd voor nodig.. Ga zo door...

:)>(Y)
 
Ik denk dat ie bedoeld de 'egeltjeslook', of de Schwiebertjesfase', of de 'zwerverslook'..... of........
....kunstgrasmat....vis met graten gegeten
.....pleeborstelperiode....mosmaand....kriebelkin....wat zou het zijn?
[DOUBLEPOST=1505576247][/DOUBLEPOST]
Mooie baard! Ik kan alleen maar hopen dat ik uiteindelijk ook zo'n baard kan groeien!
Nou, als ik de kin-dekking op je foto zo zie gaat dat geen probleem zijn!!
 

istawa

Zware baard
Van harte met je baarddag. Prachtige kleur trouwens
Het wapperen van de baard in de wind blijft een machtig gevoel. nog een goeie maand en dan zit ook ik aan mijn yeard...

it aint over until the fat lady sings
 
Banner image
Top