Grappige reclame banner op een baarden forum

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Ik kreeg net onderstaande reclame banner te zien.

Erg grappig waar baarden per definitie mee geassocieerd worden!! :D :)> (Y)

Screenshot_2015-01-04-13-35-32.png
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Wat die vooroordelen betreft vragen mijn collega's de laatste tijd regelmatig of ik ontplooid wordt naar Syrië of Irak.

Vroeger nog in Afghanistan gezeten dus ze zullen wel hun redenen hebben om de vraag te stellen zeker :D
 

Ratlook

Volle Baard
---
Maar Ronald.....

Heel vaak krijg je hier reclame met onderwerpen waar je

zelf de laatste tijd op zoek naar bent geweest !!!

Ik kocht laatst "Online" een nieuwe weekkalender voor weinig bij

de firma Viking?? Nog nooit eerder van gehoord, maar via

Google er op gekomen..

"smiddags " stond er bovenaan dit forum een banner van

de firma Vikking...Toeval???? Ik geloof dat niet..

Dus Ronald....als jij opgewonden raakt van vrouwen met

een hoofddoek, moet je dat gewoon toegeven hahahahahahaha

-----
 

Ratlook

Volle Baard
---
Ik zit de laatste tijd wat te zoeken op het gebied van

RC autootjes, maar krijg idd regelmatig aan de rechterzijde

reclame's daarover..

Eigenlijk heel "eng" allemaal dat internet "Brrrrrrrr"

-----
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Het is inderdaad al een tijdje zo dat Google (en Facebook en andere aanverwanten) zowat ALLE gegevens opslaan van onze zoekopdrachten.
Die algoritmes gaan behoorlijk ver en als je dus links of rechts hebt zitten surfen op de één of andere site dan komt er via andere kanalen plots datzelfde T-shirt, dezelfde reisbestemming of hetzelfde festival om de hoek kijken als reclame.

Je kan proberen regelmatig je cookies te verwijderen maar "ze" hebben behoorlijk wat info in hun database zitten om gericht reclame te maken.

Gebruikers van een smartphone die draait op Androïd en die een gmail-account hebben daarvan weten ze zelfs wie er wanneer waar is geweest een paar weken geleden. Al is dat system niet geheel feilloos en kan je de data enigszins manipuleren :p

Succes met de moslimas Ronald :D
 

Ratlook

Volle Baard
Succes met de moslimas Ronald :D


feiiqf.jpg
-----
feiiqf.jpg



-----
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Deze dan. Reclame voor glad scheren. :D
En geloof mij, daar zoek ik nooit op haha!

Screenshot_2015-01-06-07-54-44.png
 

Sander

beards be like...
Dit is zo ongeveer mijn werk. En ja, deels is het een beetje eng, maar grotendeels helemaal niet.

Die banners/advertenties worden op basis van enkele factoren getoond:
  1. Ik zie nu een reclame van Western Union. Ik heb daar geen link mee en deze site ook niet. Waarschijnlijk willen zij gewoon op zoveel mogelijk plaatsen zo goedkoop mogelijk advertenties vertonen.
  2. Die Gillette reclame is ongetwijfeld door een marketeer ingezet die het woord "baard" heeft ingekocht in Google AdWords. Wanneer op een site/webpagina dan het woord "baard" voorkomt, kan die advertentie daar vertoond worden. (Niet zo eng dus.)
  3. Die moslima dating komt waarschijnlijk doordat @Ronald regelmatig op die site vertoeft. ;) Op dat moment wordt er een cookie op z'n computer geplaatst (dit is een klein bestandje met wat data erin). Via die cookies kan men je identificeren, zodat een derde partij (in dit geval het advertentienetwerk) bijvoorbeeld een specifieke banner kan laten zien. Het is in principe alleen mogelijk om op basis van de moslima cookie, advertenties van moslima te tonen. Het mooie is dat een dergelijke cookie helemaal niks over jou zegt. Niemand weet dat cookie A bij Ronald hoort. Men weet dus niks over jou en dit is in principe ook niet te achterhalen. (Valt dus ook wel mee; ook niet eng.)
  4. Google slaat (mits je dat toelaat) erg veel data van je op inderdaad. Dit is op basis van je Google account (als je bijvoorbeeld ingelogd bent met je Gmail account) en je surf- en zoekgedrag. Kijk eens hier om te zien wat Google over je weet: https://www.google.com/settings/u/0/ads?hl=nl of hier: https://www.google.com/settings/accounthistory. Hier kun je ook vanalles uitzetten. Maar op basis hiervan kunnen er ook advertenties vertoond worden en dit is wel te matchen met jouw identiteit. (En dat is wel een beetje eng.)

Maar ik maak me om zo'n Google niet druk. Dit soort data gaat een bedrijf als Google niet misbruiken (waardoor jij benadeeld wordt); zo interessant ben je gewoonweg niet. Je kunt je beter druk maken om overheden en "geheime" instanties (en specifiek om mensen die toegang hebben tot hun data en dit willen en kunnen misbruiken).

Overigens zorgt die contextuele targeting (puntje 2.) soms wel voor hilarische (en pijnlijke) situaties: http://www.urlesque.com/2009/08/28/10-awesome-contextual-ad-fails-photos/ (en zo zijn er ook veel NL'se voorbeelden, zoals een artikel op nu.nl, wat ging over een vader die foute foto's maakte van zijn zoontje, waar een advertentie van Nikon naast stond: voor mooiere kinderfoto's *auch*).
 
Banner image
Top