Going full beard

Macx

Baardaap
Hi Smeetske, dat ziet er weer heel mooi uit! je hoeft niet elke 5 weken naar de barbier, ik hou het op zo'n 1 keer in de drie maanden. Voor de baard hoef je niet naar de barbier hoor, en de snor kun je ook zelf wel een beetje in toom houden.
Ziet er heel goed uit man.(Y)(Y)(Y)
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Neen, het is zeker geen een-dags baard en ben er inderdaad erg blij mee.

Ik zou graag een update plaatsen gezien er weeral een 2-tal weken voorbij zijn, maar ik kan geen afbeeldingen meer toevoegen (of iets anders doen), alle knoppen in het berichtvenster staat grayed-out.

Ondertussen kan ik terug afbeeldingen toevoegen. Hierbij dus de huidige status.
De baard blijft rustig groeien, vooral de snor is flink groter geworden.

Ik vind het wel moeilijk om te weten wanneer een volgend bezoekje aan de barbier nodig is. De barbier zelf zei mij dat om de 5 à 6 weken gebruikelijk is.

Bekijk bijlage 24960
Ik denk dat wat voor baard je uiteindelijk wil bepalend is daarnaast is de groeisnelheid van je baard natuurlijk ook belangrijk. Als je een langere baard wil dan zou ik een week of tien aanhouden en kijken wat dat oplevert. Ben je met de huidige lengte tevreden dan kan je 5 à 6 weken aanhouden. Maar dan praat je over het goed bijhouden van je huidige model. Mocht een je een ander model in je baard willen hebben dan heb je over-lengte nodig. Dus daar moet je dan rekening mee houden.
Maar de meest relaxte manier is gewoon je baard zijn gang laten gaan en als je het zelf niet goed meer in model kan krijgen naar de barbier te gaan. Je zal ook gaan ervaren dat de snelheid waarmee je baard groeit door het jaar heen kan verschillen. Er zullen zich ook gelegenheden voor doen waarbij het belangrijk is dat je er goed verzorgt uitziet. Dus dit alles is van invloed.
 

Werner

Baard
Deze avond voor deze eerste keer naar de barbier geweest, ik was ongelooflijk zenuwachtig maar wat een heerlijke ervaring.
Hij vroeg gelijk wat mijn wensen waren. Heb dan verteld dat het mijn eerste keer was en in dus niet goed wist hoe of wat, maar dat ik zeker niets van de lengte af wou.
Daarop kreeg ik eerst wat uitleg wat hij ging doen. Deze zijkanten bijwerken, er wat model in zetten en de springende haren bijwerken. Hij is dan zeer rustig en beheerst te werk gegaan, regelmatig vanop een afstand bekeken of links en rechts mooi in evenwicht was en beetje bij beetje getrimd.
Ik ga de volgende keer met plezier ,en dan ook zonder zenuwen, terug naar deze barbier.
Bekijk bijlage 24532Bekijk bijlage 24533
Ziet er goed uit en zo eng was het toch niet?
 
Banner image
Top