Goedenavond

Pim

Baard
Hallo ik ben Pim. Ten eerste vind ik het erg leuk om ervaringen te delen omtrent de baard. Ik heb zelf nu een baard van 4 weken. Ik ben niet helemaal content met de groei, want het worden wat lange stekels (te zien bij uitvergroting van de foto). De snor is half, aangezien ik niet een volledige groei heb. Daarnaast scheer ik de baard onder de kaaklijn, omdat ik het persoonlijk wat verzorgde vind ivm de niet volledig groei. Maar ik hoor dat ik moet doorzetten.......Ik verzorg mijn baard met olie van de Tuinen en een borstel. Ik durf de baardtrimmer er nog niet in te zetten. Adviezen zijn van harte welkom!!!
 

Bijlagen

  • R0087776.JPG
    R0087776.JPG
    2 MB · Weergaven: 107
Laatst bewerkt:

Ronald

Volle Baard
Oerbaard
Welkom Pim! Leuk dat je ook in ons midden bent!
Op de foto ziet je baard er goed verzorgd uit. Het model van de snor, zo met de bovenkant weggeschoren, is niet mijn favoriete model, maar ik kan niet zeggen dat het je niet staat.
Ziet er op het oog gewoon goed uit. (Y)

Ik ben ook erg benieuwd naar het zijaanzicht.
In ieder geval succes met de baardreis!
 

Pim

Baard
Dankje Ronald! Tsja de snor. Het is eigenlijk een noodzakelijk kwaad. Ik kan het nog wel een kans geven. Ik prefereer zelf ook een volle snor. Hierbij nog een foto van de zijkant.20151018_102158.jpg
 

maximum

Zware baard
Hoi Pim..Welkom hier op het forum:)..Jou baardgroei ziet er goed uit(Y)Zoals Ronald al vermelde is dat snor scheren ook niet mijn ding..Maar ieder voor zich en het ziet er wel goed verzorgd uit..Bij je baard laten groeien kun je de 24 uurs regel toepassen;)Dat houd in dat op het moment je de tonduese erin wilt zetten je eerst 1 dag wacht voordat je van gedachte veranderd;)Je kaaklijn kun je eerst korter houden en naarmate je baard evt. voller zou worden hem laten zakken..Voor een goede baard laten groeien heb je echt geduld nodig en voor een evt. volle lange baard heb je de mooie woorden 'its a long turn commitment' ..Veel succes and let it grow:)>
 

Pim

Baard
Hallo Maximum. Bedankt voor je reactie. Mbt de snor. Ik ben het met jullie eens. Ik ga de bovenrand laten groeien, ziet er in het begin niet uit. Maar het is een lange termijn project. Ik vind een gehele snor ook veel mooier passen bij een baard. Dus ik deel jullie mening.
Mbt baardtrimmer. Het gaat vooral om de haartjes die eruit steken. Maar ik moet het maar even accepteren. Geduld is een schone zaak. Ik laat de kaaklijn nu zoals het is. Ben daar content mee. En zoals je aangeeft gaat zelf op termijn indalen.
 

maximum

Zware baard
Hallo Maximum. Bedankt voor je reactie. Mbt de snor. Ik ben het met jullie eens. Ik ga de bovenrand laten groeien, ziet er in het begin niet uit. Maar het is een lange termijn project. Ik vind een gehele snor ook veel mooier passen bij een baard. Dus ik deel jullie mening.
Mbt baardtrimmer. Het gaat vooral om de haartjes die eruit steken. Maar ik moet het maar even accepteren. Geduld is een schone zaak. Ik laat de kaaklijn nu zoals het is. Ben daar content mee. En zoals je aangeeft gaat zelf op termijn indalen.

Eventuele uitstekende haartjes kun je beter met een schaartje wegknippen(Y)..Ik gebruik zelf geen tondeuse maar een schaartje voor hardnekkige uitstekende haartjes en mijn kaaklijn bewerk ik met een scheermesje..Al is dat alleen maar het recht maken..Ik zou zowieso het wegknippen van haartjes proberen minimaal te houden..Met baardolie kun je ook de meeste haartjes vlak strijken..Maar er zal altijd wel her en der een haartje uitsteken:)..Succes:)>
 

Pim

Baard
Bedankt Maximum voor je aanvullende info. Ik merk met de baardtrimmer dat het soms ondanks hoge stand toch wat open plekjes geeft, Ik ga ermee aan de slag! En de baardolie is zeker verzachtend. Is mijn vriendin ook blij mee......haha
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom Pim.

Smaken verschillen dus uitproberen en kijken wat je zelf op termijn het leukste vindt staan.

Wat dat trimmen betreft zou ik eens nakijken op het forum over de tips i.v.m. de 24-uursregel ;)

Komt op termijn helemaal goed met de groei aangezien het nu op 4 weken ook al lekker staat (vind ik dan toch :)>)
 

Pim

Baard
Bedankt Cowboy. Ik ga het forum nog eens na voor de verdere praktische tips. Komt goed!
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Daar is niets mis mee Pim, veel lezen hier op het forum, zitten goeie tips tussen
en "gewoon" geduld hebben maar dat is het moeilijkste, succes (Y)

Groeten Hans
 

Pim

Baard
Hallo Hans, bedankt. Inderdaad ik heb al weer wat praktische tips opgedaan. En ik moet het de tijd geven. Lange termijn visie om het maar zo te noemen!
 

GlennBG

Volle Baard
Pim, ziet er nu al goed uit. Jouw baard, dus ook jouw project..
Als ik 1 tip mag geven..
Baardtrimmer onder in de kast opbergen!
Gewoon laten gaan voorlopig, dan keertje naar een barbier.
Ik durf zelf nauwelijks iets te doen, bang om de boel te verkloten.
Veel plezier hier gewenst!
 
Banner image
Top