Goedemorgen baard meneren

TheDad

Stoppelbaard
Goedemorgen allen,

Mijn naam is Jasper en ik heb de afgelopen week wat rondgekeken op dit forum. Ik ben 33 jaar, vader van 2, al jaaaaren een glad gelaat en sinds kort besloten om niet meer te scheren. Enerzijds omdat mij het leuk leek om te kijken wat de potentie was voor een gezichtswarmer, anderzijds omdat mijn scheerapparaat het heeft begeven.

Ik ben nu 5 weken onderweg, en heb de afgelopen weken gegoogled wat ik nodig heb. Voorlopig niet zo veel kennelijk, maar heb al wel bij Holland en Barret een paar olieen gehaald om een mix van te maken tegen de jeuk. Ik moet zeggen dat het goed helpt!

Ik heb wel een week of 2 geleden mijn nekbaard een beetje geschoren, want ik had een belangrijke vergadering van mijn werk..maar dat had ik eigenlijk niet moeten doen.

Zoals ik wel meer lees hier heb ik toch wel twijfels over de wangen, er zitten ook wat dunne haartjes tussen. Soms blond, hier en daar een rode, en bij mn bakkebaarden grijze haren.

Ik heb wat foto's bijgevoegd. Ik ben erg benieuwd waar dit heen gaat de komende weken. Ik wil graag een beetje een volle baard, niet te lang, wel langer dan dit. Maar als het te vlassig wordt of erg zwerverig uit gaat zien weet ik niet of ik het wel zie zitten.

Wie gaan het zien!

Groetjes, Jasper

Ps, ik heb al e.e.a. opgestoken op jullie forum, waarvoor dank.
 

Bijlagen

  • 2022-10-13_10-41-12.jpg
    2022-10-13_10-41-12.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 33
  • 20221013_103052.jpg
    20221013_103052.jpg
    395,4 KB · Weergaven: 33
  • 20221013_103059.jpg
    20221013_103059.jpg
    358,5 KB · Weergaven: 32
  • 20221013_103119.jpg
    20221013_103119.jpg
    474,6 KB · Weergaven: 32
  • 20221013_103248.jpg
    20221013_103248.jpg
    435,2 KB · Weergaven: 33

Texman

Koning Baard
Ha Jasper,
Welkom op ons leuke forum. Je bent nu 5 weken bezig met groeien en ik vind het resultaat heel goed.
Ik denk dat je een mooie volle baard gaat krijgen en met goede verzorging moet dat lukken.
Ik denk trouwens dat je dat al heel aardig doet ook gezien het feit dat ook op het internet naar informatie aan het zoeken bent.
Gezien het feit dat geen lange baard wil en het tot nu toe behaalde resultaat ga ik je niet adviseren om je baard 3 maanden te laten groeien want dat hou je denk ik niet vol omdat het dan erg slordig wordt.
In plaats daarvan direct beginnen je baardlijnen goed strak te zetten waarbij je de halslijn nog wat mag laten zakken.
Als je dit wekelijks doet is dat niet zo moeilijk en ondertussen laat je je baard gewoon nog wat langer worden.
Als je de halslijn en wanglijnen strak houd en je hals en wangen waar je geen baardgroei wil goed schoonhoud dat toont je baard zich veel beter.
Laat ook het front van je baard wat langer worden dan de zijkanten. Dat geeft je baard een voller aanzien.
Op 1 van je foto's heb ik met een blauwe lijn aangegeven wat voor jou een mooie baardlijn kan zijn.
Laat ons maar weten hoe het verder gaat.
Veel plezier hier Texman :)>

20221013_103119.jpg
 

Giant

Zware baard
Hallo Jasper, Welkom.

Het begin is er en lijkt veelbelovend. Doe wat met de adviezen die je gaat krijgen. Dan zul je een mooi resultaat gaan zien.

Succes met je baardreis.
 

Macx

Baardaap
Hoi Jasper, welkom op het forum.

Je hebt al olie tegen het jeuken, olie is ook goed voor de groei, als je het nog iets langer laat groeien zou een borstel en baard balsem wel nodig zijn om je baard
haren te temmen. De dekking is mooi en het staat je heel goed, mooie kleur ook.
Klik maar even op de banner van mijnbaard.nl, daar kun je alles bestellen wat je nodig hebt voor een goede verzorging van je baard.
 

TheDad

Stoppelbaard
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal zsm een trimmer aanschaffen voor de lijnen. En ook een borstel en balsem. Balsem is dan een soort stylingwax voor opstandige haren als ik het goed begrijp? Hebben jullie tips voor een prettige balsem? Het zijn er zoveel. Het liefst met natuurlijke ingrediënten.

Bedankt alvast!
 

Macx

Baardaap
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal zsm een trimmer aanschaffen voor de lijnen. En ook een borstel en balsem. Balsem is dan een soort stylingwax voor opstandige haren als ik het goed begrijp? Hebben jullie tips voor een prettige balsem? Het zijn er zoveel. Het liefst met natuurlijke ingrediënten.

Bedankt alvast!
Ik zelf gebruik beard balm van Reuzel, het heeft niet heel veel hold, maar voor mijn baard genoeg.
Ik heb gisteren wat producten van Superfurry binnen gekregen, en de balsem is heerlijk, je baard gaat er van glimmen. Het product wat ik heb gebruikt heet Superfurry Rescue beard polisher, de olie is ook heerlijk.
https://superfurry.nl/
Kijk even op mijnbaard.nl, daar kun je ook een baardborstel bestellen, zorg dat je boven 25 euro uitkomt dan is verzending gratis. Je kunt ook even kijken bij bol.com, daar heb je ook veel zonder verzendkosten.
Dit heb ik gisteren binnen gekregen
11.jpg
 

Texman

Koning Baard
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal zsm een trimmer aanschaffen voor de lijnen. En ook een borstel en balsem. Balsem is dan een soort stylingwax voor opstandige haren als ik het goed begrijp? Hebben jullie tips voor een prettige balsem? Het zijn er zoveel. Het liefst met natuurlijke ingrediënten.

Bedankt alvast!
Het is inderdaad moeilijk om een balsem te vinden die helemaal aan jouw wensen voldoen.
Het probleem is dat iedere baard weer anders is, maar ook hebben mensen allemaal verschillende wensen en meningen over hun aangeschafte producten.
Ik adviseer om in het begin niet te veel verschillende producten aan te schaffen maar eenvoudig te beginnen.
Start met 1 soort baardolie en 1 soort baardbalsem het liefst van het zelfde merk en met de zelfde geur, dat versterkt elkaar (geurloos mag ook).
Als je besluit dat je baard blijvend is en hij ook wat langer is dan wordt het leuk om ook andere producten te gaan gebruiken.
Baardbalsem en ook baardwas mag je zien als een styling product. Het is echter niet zo dat je met deze producten alle opstandige haren kan temmen.
Maar je kan wel je baard hiermee mooi in model brengen en houden zonder dat de haren hard worden zoals bij vele goedkope stylinggels het geval is.
Alle goede natuurlijke baardproducten zijn er op gericht je baard(haar) zo gezond mogelijk te maken, zo ook je huid onder je baard.
Dit is een hele andere benadering dan alle cosmetische producten die je bij de bekende voorddeel drogisten kan kopen.
Die zijn gemaakt om snel het gewenste effect te bereiken en bevatten ook vaak chemische ingrediënten die mogelijk niet zo goed zijn voor je huid.
Zelf gebruik ik de producten van Honest Amisch maar die zijn helaas in Europa heel beperkt te koop en ook in vergelijk met andere producten duur.
Bij "Mijn Baard" vindt je heel veel producten maar ook reviews van gebruikers misschien dat dit je een beetje helpt. Ook de producten van eigen merk zijn goed om mee te beginnen. Kom je er niet uit kan je ze ook bellen om advies.
Texman :)>
 
Banner image
Top