Give it to me straight; scheren of door laten groeien?

Davey

Stoppelbaard
Dag allen,

Zojuist heb ik mij voorgesteld in de daarvoor bestemde sector.

Man man man. Mijn wens om een baard te laten groeien heeft een vogelvlucht genomen sinds ik op dit forum terecht ben gekomen. Leuk! Hoewel ik merk dat ik er veel enthousiasme over heb/ontwikkel, merk ik ook iets merkwaardigs. Mijn onzekerheid rondom of er wel resultaat kan komen, steekt vaker z'n kop op. Vervelend dit.

Ik wend me even tot jullie. Met name om te vragen of het kans heeft om uit te groeien tot een fatsoenlijke baard, ofwel dat het haast ondoenlijk is...

Ofwel; alles eraf scheren en genoegen nemen met een babyface. Of heeft het potentie om uit te groeien naar een degelijke baard?

Op onderstaande foto's heb ik me 9 dagen niet geschoren.
 

Bijlagen

  • 20201114_210810.jpg
    20201114_210810.jpg
    531,9 KB · Weergaven: 290
  • 20201114_210902.jpg
    20201114_210902.jpg
    407 KB · Weergaven: 278
  • 20201114_210839.jpg
    20201114_210839.jpg
    751,3 KB · Weergaven: 282

NielsVDS

Baard
Dag allen,

Zojuist heb ik mij voorgesteld in de daarvoor bestemde sector.

Man man man. Mijn wens om een baard te laten groeien heeft een vogelvlucht genomen sinds ik op dit forum terecht ben gekomen. Leuk! Hoewel ik merk dat ik er veel enthousiasme over heb/ontwikkel, merk ik ook iets merkwaardigs. Mijn onzekerheid rondom of er wel resultaat kan komen, steekt vaker z'n kop op. Vervelend dit.

Ik wend me even tot jullie. Met name om te vragen of het kans heeft om uit te groeien tot een fatsoenlijke baard, ofwel dat het haast ondoenlijk is...

Ofwel; alles eraf scheren en genoegen nemen met een babyface. Of heeft het potentie om uit te groeien naar een degelijke baard?

Op onderstaande foto's heb ik me 9 dagen niet geschoren.
Dag allen,

Zojuist heb ik mij voorgesteld in de daarvoor bestemde sector.

Man man man. Mijn wens om een baard te laten groeien heeft een vogelvlucht genomen sinds ik op dit forum terecht ben gekomen. Leuk! Hoewel ik merk dat ik er veel enthousiasme over heb/ontwikkel, merk ik ook iets merkwaardigs. Mijn onzekerheid rondom of er wel resultaat kan komen, steekt vaker z'n kop op. Vervelend dit.

Ik wend me even tot jullie. Met name om te vragen of het kans heeft om uit te groeien tot een fatsoenlijke baard, ofwel dat het haast ondoenlijk is...

Ofwel; alles eraf scheren en genoegen nemen met een babyface. Of heeft het potentie om uit te groeien naar een degelijke baard?

Op onderstaande foto's heb ik me 9 dagen niet geschoren.


Gewoon mooi de boel laten groeien en over een maand of 4 eens kijken, zit nu zelf ook een beetje in de twijfelfase maar heb mn scheerapparaat goed verstopt hahaha :) :)
 
Je sik en je snor doen het prima maar je wangen blijven wat achter. Wanneer de haren langer worden vult dit automatisch beter. In mijn geval begon het vanaf mn 30e pas echt te groeien al heb ik nu nog steeds kale plekjes in mn baard (overgroeid dus je ziet ze bijna niet). Ieders baard is anders en de baard aan de overkant is altijd groener.

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
 

Davey

Stoppelbaard
Gewoon mooi de boel laten groeien en over een maand of 4 eens kijken, zit nu zelf ook een beetje in de twijfelfase maar heb mn scheerapparaat goed verstopt hahaha :) :)

Dankjewel voor je reactie! Ik ga mijn best doen! Hahah goed verstopt? Hoever ben jij nu?
[DOUBLEPOST=1605443305][/DOUBLEPOST]
Je sik en je snor doen het prima maar je wangen blijven wat achter. Wanneer de haren langer worden vult dit automatisch beter. In mijn geval begon het vanaf mn 30e pas echt te groeien al heb ik nu nog steeds kale plekjes in mn baard (overgroeid dus je ziet ze bijna niet). Ieders baard is anders en de baard aan de overkant is altijd groener.

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk

Dankjewel! Ja precies. Ik twijfel of mijn wangen überhaupt gaan groeien of in gaan dikken... Ik ben erg benieuwd!! Nu ben ik uiteraard benieuwd naar jouw baard. Heb jij ook een post in deze sector staan?
[DOUBLEPOST=1605443403][/DOUBLEPOST]
100% groeien en je hebt al een goed snor en baard op de kin. Kijken wat er uitkomt na 3 maanden en dan plan de campagne maken met een barbier of hier op de site met raad en daad en voorbeelden.
Leuk dat je er bij bent gozer.

Dankjewel voor je enthousiaste reactie! Ik ben zo benieuwd! Ik hoop namelijk dat er een overdaad aan wanghaar gaat groeien, maar dat is een utopische gedachte denk ik Doorlezen ga ik sowieso doen!
[DOUBLEPOST=1605443470][/DOUBLEPOST]
3 dagen kan je nog niks van zeggen. Niks doen en post nog ns n update na 2 maamde ajb

9 dagen Maar ik zal het door laten groeien en een post zetten tegen die tijd! Thanks!
[DOUBLEPOST=1605443530][/DOUBLEPOST]
Ik zou het ook lekker een paar maandjes laten groeien, ik heb zelf ook altijd getwijfeld over mijn baardgroei, maar nu na 8 maanden begint het toch een goede baard te worden dus gewoon laten groeien en kijken waar het schip strand! En geniet ervan:)>(Y)

Hahaha ja precies! Jouw baard is flink gegroeid. Ik had je post voorbij zien komen en uiteraard een kijkje genomen. Thanks!!
[DOUBLEPOST=1605443802][/DOUBLEPOST]
Ha @Davey ,
Welkom op ons leuke forum :).
Ik kan niet veel toevoegen aan het gene hiervoor al gezegd is, dus ga er voor en hou ons op de hoogte.
Succes Texman :)>

Zal ik doen!! Dankjewel! Hoe groot acht jij de kans dat mijn wangen bijtrekken en de snor en sik verder in dikt?
 

NielsVDS

Baard
Dankjewel voor je reactie! Ik ga mijn best doen! Hahah goed verstopt? Hoever ben jij nu?
[DOUBLEPOST=1605443305][/DOUBLEPOST]

Ben nu iets van 1.5 maand bezig, snor en kin niks aan gedaan en gewoon laten groeien alleen halslijn gezet, bij de bakkebaarden heb ik dr iets vanaf gehaald vorige week waar ik achteraf een beetje spijt van heb maar we gaan gewoon stug door :)
 

Davey

Stoppelbaard
Jouw baard verdient een kans dus zeker laten groeien. Of je wangen vol groeien is afwachten maar het front gaat zeker goed komen. (Y):)>

Verdient het een kans omdat het een baard is, of verdient het een kans omdat er een goede potentie in zit?

Ik laat het groeien en z'n gang gaan, want ik houd niet van opgeven. Ergens ben ik op dit moment een persoonlijke uitdaging aangegaan.
[DOUBLEPOST=1605557200][/DOUBLEPOST]
Ziet er goed uit man! Ik zat even naar je topic te kijken. Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke doel en uitkomst!
[DOUBLEPOST=1605557263][/DOUBLEPOST]
Ik acht de kans wel groot alleen zal je het nodige geduld moeten hebben.
In je sik en snor zie ik duidelijk potentie dat wordt dus geen probleem.

Ik ben erg benieuwd! De sik en snor maak ik me op dit moment weinig zorgen over (wellicht dat dat nog komt), maar waar ik me wel ernstig zorgen over maak zijn mijn wangen!
 

Boss

Baard
ik vind wel dat je zelf realistisch moet zijn. Tuurlijk kan je een baard laten groeien. Het magische woord is geduld en scheer/trim middelen achter slot en grendel.
Maar wat heb je als doel voor ogen?
Kortom het heeft te maken met hoe kritisch je bent over het te behalen (eind)resultaat.
Daarbij ben ik van mening dat op dit moment de haargroei op je wangen beperkt is.
Een volle/dichte groei op deze locatie of je niet te verwachten. Wat over groei is natuurlijk altijd mogelijk.
Alleen is de dichtheid op dit moment matig.
 

Davey

Stoppelbaard
ik vind wel dat je zelf realistisch moet zijn. Tuurlijk kan je een baard laten groeien. Het magische woord is geduld en scheer/trim middelen achter slot en grendel.
Maar wat heb je als doel voor ogen?
Kortom het heeft te maken met hoe kritisch je bent over het te behalen (eind)resultaat.
Daarbij ben ik van mening dat op dit moment de haargroei op je wangen beperkt is.
Een volle/dichte groei op deze locatie of je niet te verwachten. Wat over groei is natuurlijk altijd mogelijk.
Alleen is de dichtheid op dit moment matig.

Dank voor je kritische blik op 'mijn baardgroei'. Dat waardeer ik ook!

Mijn doel is niet een lange baard, daar waar ik zie dat dat sowieso geen optie gaat zijn. Maar ik was benieuwd of er een korte baard uit zou kunnen komen, hoewel ik daar ook steeds meer over twijfel :(

Kortom; ik ben mijn 'doel' een beetje verloren de afgelopen dagen merk ik. Hoewel ik sowieso de 4 weken vol ga maken, om te kijken of ik de mazzel heb dat het een en ander geactiveerd wordt.

Wat is volgens jou realistisch?
 

Skaggy

Volle Baard
Verdient het een kans omdat het een baard is, of verdient het een kans omdat er een goede potentie in zit?

Ik laat het groeien en z'n gang gaan, want ik houd niet van opgeven. Ergens ben ik op dit moment een persoonlijke uitdaging aangegaan.
Goed plan @Davey Het verdient een kans omdat er sowieso een baard gaat groeien en dat gaat jouw eigen unieke baard worden. Succes en veel plezier (Y):)>
 

Davey

Stoppelbaard
Nou jongens, we zijn alweer twee jaren verder! Dus toch maar weer eens een poging wagen.

Op dit moment op dag 7. Toch heb ik het idee dat de groei en (slechte) dekking hetzelfde is gebleven als in 2020. Gaan het maar weer eens aankijken haha. Ik had stiekem (een utopische gedachte) gehoopt op betere vooruitgang.

Wat vinden jullie in dit vroege stadium?

groetjes Davey
 

Bijlagen

  • B921B55A-49FF-4996-8A9A-29A01838EEDC.jpeg
    B921B55A-49FF-4996-8A9A-29A01838EEDC.jpeg
    2 MB · Weergaven: 99
  • 90B96870-8791-4E8E-AC8C-40EB6FBB748E.jpeg
    90B96870-8791-4E8E-AC8C-40EB6FBB748E.jpeg
    2 MB · Weergaven: 97
  • 9AA37180-6633-497E-86A1-1BD127911960.jpeg
    9AA37180-6633-497E-86A1-1BD127911960.jpeg
    2 MB · Weergaven: 95
  • 80E7BB2D-6731-4B8C-B160-536F33A9C8C6.jpeg
    80E7BB2D-6731-4B8C-B160-536F33A9C8C6.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 91
Laatst bewerkt:

Boudi

Baard
Nou jongens, we zijn alweer twee jaren verder! Dus toch maar weer eens een poging wagen.

Op dit moment op dag 7. Toch heb ik het idee dat de groei en (slechte) dekking hetzelfde is gebleven als in 2020. Gaan het maar weer eens aankijken haha. Ik had stiekem (een utopische gedachte) gehoopt op betere vooruitgang.

Wat vinden jullie in dit vroege stadium?

groetjes Davey
Niks mis met je baardgroei. Ik begrijp de twijfel niet zo... je bent een week bezig, je baard begint net te snappen dat hij weer mag groeien. Dekking is prima, ook op de wangen. Het heeft alleen tijd nodig, elke baard heeft tijd nodig. Tip: vergeet dat je bezig bent met een baard te laten groeien. Probeer er weinig mee bezig te zijn. Laat het gewoon gebeuren, het gaat niet sneller als je er steeds naar kijkt. En blijf van de scheermessen af. En kijk dan in het voorjaar weer eens hoe je gezicht veranderd is door een prachtige baard.
 
Banner image
Top