Gevoelig Haar

zenn

Zware baard
Hebben jullie dat ook weleens, dat een paar van die baardharen uitermate gevoelig zijn!?

Bij de minste en geringste aanraking of beweging van de haar voel je het in je huid.
Net alsof je een klein pukkeltje hebt of het gevoel van een splintertje, maar er is niets te zien.

Waar komt het door?
 

Texman

Koning Baard
Ik ken het fenomeen niet. In eerste instantie dacht ik aan een haarwortel ontsteking maar dat is duidelijk te zien dus dat zal het niet zijn.
Dus ik zou het niet weten.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Herkenbaar! :oops:

Ik heb het ernstig en ik weet ook waar het aan ligt. Niet dat dat helpt, maar goed.
Bij sommige personen liggen de zenuw-uiteindes diep onder de huid, dus die zijn minder 'gevoelig'. Zij zullen het minder goed merken, als er een haar over hun huid strijkt of een teek over hun huid kruipt.
Bij anderen liggen de gevoelspunten veel dichter onder de huid en die voelen dus zelfs een mug landen, maar daardoor zijn ook de haarzakjes in datzelfde oppervlak heel gevoelig.

Je bent gewoon een 'gevoelig' mens @zenn :D
 

Eric65

Baard
Heb je ooit de waterpokken gehad? Kan lichte vorm van gordelroos zijn. Virus kan opspelen in drukke periode en bij stress.
 

Jimmy16

Baard
+1 voor de gevoelige jongens :rolleyes:

Ik heb dit ook, zowel op mijn hoofd (bovenkant) als in mijn baard. Voornamelijk dan de onderrand van mijn wangen. De ene dag voel je het meer of minder dan de andere.

Je baard goed hydrateren lijkt dit wel te verzachten. Je haren worden dan zachter. Je baard na het wassen met baardshampoo, wassen met conditioner en nadien een goede baardolie gebruiken :).
 
Banner image
Top