Geen baardgroei

Henkjan11

Stoppelbaard
Hallo allen, mijn naam is Henkjan en ik ben 21 jaar oud. Ik heb echt totaal geen baardgroei. Een paar snorhaartjes en een paar haren op de kin. Ook geen stoppels bij mijn keel of wangen. Soms groeien er bij mijn bakkenbaarden enkele haren die een paar centimeter worden. Wel zie ik na twee weken niet scheren een paar kleine donshaartjes op mijn wangen. Kan ik nog enige baardgroei krijgen of kan het zijn dat het niet wat wordt. Bedankt alvast.
 
Hallo allen, mijn naam is Henkjan en ik ben 21 jaar oud. Ik heb echt totaal geen baardgroei. Een paar snorhaartjes en een paar haren op de kin. Ook geen stoppels bij mijn keel of wangen. Soms groeien er bij mijn bakkenbaarden enkele haren die een paar centimeter worden. Wel zie ik na twee weken niet scheren een paar kleine donshaartjes op mijn wangen. Kan ik nog enige baardgroei krijgen of kan het zijn dat het niet wat wordt. Bedankt alvast.

Hi Henkjan,

Allereerst welkom! Er zijn vast ervaren baardmannen die straks nog op je post gaan reageren maar hierbij mijn "two cents".

Baardgroei ontwikkeld zich bij een ieder anders. Dit gebeurd op basis van genen uiteraard. Op internet lees je veelal dat baardgroei zich doorontwikkeld tot soms wel het 35e levensjaar.

Op het forum hier lees je ook genoeg verhalen van mensen die op latere leeftijd pas een volle baard ontwikkelt hebben.

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het bij mij pas echt op gang kwam vanaf mijn 25e, en zeker de laatste anderhalf jaar is het hard gegaan. Ik heb weliswaar niet het meest behaarde gezicht maar als ik het afzet tegen sommige van mijn vrienden mag ik niet ontevreden zijn.

De komende jaren gaat er geheid nog ontwikkeling plaatsvinden bij je. Zorg in ieder geval dat je goed voor je lichaam zorgt, gezond eet en dat je je huid goed verzorgt.

Verder is het een kwestie van tijd om te zien wat wel/niet komt.

Mijn advies blijf in ieder geval weg bij middelen zoals minoxidil. De gezondheidrisicos zijn het mij in ieder geval nooit waard geweest.
 

Weeble

Volle Baard
Hallo @Henkjan11 en welkom op onze gezellige forum.
Laat ik je gelijk gerust stellen; Je baardgroei blijft nog toenemen tot ongeveer je 35ste levensjaar, dus je baard krijgt nog een groeispurt
!:)
 

Texman

Koning Baard
Ha @Henkjan11 ,
Ook van mij welkom op ons leuke forum:).
Er zijn mannen die al heel vroeg in hun leven baardgroei krijgen en mannen waarbij de groei pas veel later op gang komt.
Maakt je dus niet al te ongerust want je kan er niets aan doen. Wat ik wel interessant vind is hoe dit zit bij je vader en je opa's en evt. oudere broers.
Aan hun kan je vaak zien wat je kan verwachten over je eigen baardgroei (de erfelijkheid/genen factor).
Verder heb ik niets toe te voegen aan wat er al gezegd is.
Heel veel sterkte,
Texman:)>
 

Amens

Baard
Hoi Henkjan,

Ik denk dat het te vroeg is om je zorgen te maken. Het kan best nog een paar jaar duren voordat jouw gezichtshaar begint te ontwikkelen.
Neem mij als voorbeeld: Tot mijn 30e moest ik het doen met 3 haren op mijn kin. Daarna is de baardgroei zich langzaam gaan ontwikkelen, waarbij ik wel kan stellen dat ik nu (ben inmiddels 35) nog steeds niet de meest fantastische groei heb.

Al met al kan het dus nog alle kanten op en hoef je je geen zorgen maken.
 

Diederik

Volle Baard
Ha die [mention]Henkjan11 [/mention]! Welkom en leuk dat je er ook bij bent.

Wat de kerels hierbovenzeggen.
Oefen nog wat geduld. Komt vast goed!
 
Banner image
Top