ff voorstellen

Elfdutch

Baard
Hallo allemaal,

Mijn naam is Marnix. Ben 46 jaar en heb uiteindelijk besloten om mijn baard te laten groeien.
In het verleden wel eens een goatee gehad, maar mijn baardgroei is niet echter super (qua dekking) dus uiteindelijk weer mee gestopt.
Nu wilde ik toch weer beginnen. Inmiddels ben ik zo'n 4/5 weken bezig.
Heb hier en daar wat kale plekken, vooral aan 1 zijkant.
Vandaar dat ik de baard aan de zijkant onder de kaaklijn heb geschoren.
Als ik nu zo lees op het forum was dat wellicht niet zo slim, en had ik meer geduld moeten hebben.

Voor mijn werk moet ik echter regelmatig naar klanten, en wilde het op die manier iets netter laten voorkomen.
Vanaf nu ga ik echter niet meer bijwerken, maar gewoon hopen dat bij wat langere haren de kale plekken worden bedekt.

Bijgaand wat foto's.
 

Bijlagen

  • IMG_3950.JPG
    IMG_3950.JPG
    126,2 KB · Weergaven: 33
  • IMG_3951.JPG
    IMG_3951.JPG
    115,3 KB · Weergaven: 33
  • IMG_3952.JPG
    IMG_3952.JPG
    120,3 KB · Weergaven: 39

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom Marnix.
Die dekking opzij komt er uiteindelijk vanzelf door de iets langere haren.
Verder ken ja het zelf ook een beetje in de hand werken door het daar wat "omhoog te werken" met beardbalm maar volgens mij komt je baard op termijn vast helemaal goed (Y)
 

Hans

Zware baard
Oerbaard
Welkom baardmans Marnix (Y)
Je moet ooit eens ergens starten en dan is het een kwestie van doorzetten, als je voor je werk
goed voor de dag moet komen dan kan je het natuurlijk niet echt wild laten groeien, zoals je
het nu doet gaat het vast goed komen, ziet er zeker niet verkeerd uit, succes :)>

Groeten Hans
 

Elfdutch

Baard
bedankt voor de reacties en het warme welkom.
Ik moet voor mijn werk inderdaad een beetje toonbaar zijn. Gelukkig liggen de tijden van pakken en stropdassen ver achter ons en kan het tegenwoordig (althans bij bijna al mijn klanten) in een spijkerbroek.

Heb al veel topics gelezen en daarom maar besloten om meteen wat beard oil aan te schaffen. Heb dus gisteren wat mr. Bear woodland gekocht.
Zou vandaag binnen moeten komen dus het 1e wat ik zal doen is een paar druppels in de baard wrijven.
Ik kom nu op zo'n lengte dat de haren erg naar buiten steken. Ze zijn langer geworden maar nog niet lang genoeg om de zwaartekracht zijn werk te laten doen.

Mijn kale plek in de baard begint al wat meer dekking te krijgen.
Heb daarom spijt dat ik de kaaklijn geschoren heb. Heb dit gedaan om dat er nog een grote kale plek dreigde te komen. Met 2 plekken aan 1 zijde ziet het er dan wel vreemd uit.
Ik denk echter dat ik dat gedeelte ook gewoon weer laat groeien.
Dit kan toch wel neem ik aan?

Vindt het verder een super leuk forum waarin ik al heel veel goede tips heb kunnen lezen!
 

Elfdutch

Baard
Valt toch allemaal niet mee hoor. Zit nu op zo'n lengte dat het te kort is om een goede dekking te hebben, maar het springt wel alle kanten op. En het is dan weer niet lang genoeg om een beetje naar beneden te vallen.
Ik lijk wel een speldekussen!

Inmiddels wel de baardolie van Mr. Bear in huis, de Woodland variant. Echt heerlijk spul.
Ik zie inderdaad een mooiere baard nadat ik dit erin heb gesmeerd.

Ik zal het nr. 1 advies maar verder gaan opvolgen : geduld hebben.

Heeft het overigens zin om nu al een baardborstel te kopen? Op mijn wangen groeien de haren naar de zijkant toe. Als ik kan zorgen dat dit naar beneden toe groeit dek ik meteen een kale plek af.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Baardborstel is op zich zeker een geode zaak, ook al omdat je daarmee de dode huidschilfers makkelijker kan weg scrubben ;)

Bijkomend belangrijk advise is de fameuze 24-uurs-regel.
D.w.z. dat, wanneer je plots foute gedachten begint te krijgen zoals "zou ik hem niet beter afscheren" dat je daar eerst MINIMUM 24 uur mee wacht om te kijken of je er dan nog steeds zo over denkt.

Het is uiteindelijk een traag proces en bij de ene groeit de baard nu eenmaal toch sneller dan bij de andere.

Goed blijven verzorgen en geduld zullen op termijn vast een goed resultaat opleveren :)>
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Welkom! Geduld is een schone zaak! Neklijn is wel een beetje aan de hoge kant als je het mij vraagt.. Maar goed, dat kan herstelt worden ;)
 

Elfdutch

Baard
Welkom! Geduld is een schone zaak! Neklijn is wel een beetje aan de hoge kant als je het mij vraagt.. Maar goed, dat kan herstelt worden ;)

Ja de neklijn had ik vanwege kale plekken daar weggeschoren. Achteraf niet slim maar ben het al weer aan het laten groeien.
 
Banner image
Top