Ff netjes voorstellen

Ruben92

Stoppelbaard
Goedenavond heren‍!


Ff voorstellen: Ruben, 28 jaar. Vanaf m’n 18e tot m’n 26e hier en daar een verdwaalde snor-/baardhaar, niets noemenswaardigs. Uiteindelijk naar de huisarts gegaan (nee, niet met als “hoofd-klacht” gebrek aan baardgroei;)). Er bleek gezeik te zijn rondom m’n hypofyse (een klier in de hersenen die zich bemoeit met je hormonen).
Na een behoorlijk behandeltraject afgerond te hebben, nu inmiddels een (nog niet supervol) baardje en soort-van-snorretje!
:D
Ik ben iig trots op m’n doorkomende haartjes! Ben benieuwd naar de progressie. Heb al aardig wat op het forum gelezen, uiteraard blijven tips zeer welkom!
 

Bijlagen

  • 4456581A-ECCB-4AE7-9A37-CE262F58D5E0.jpeg
    4456581A-ECCB-4AE7-9A37-CE262F58D5E0.jpeg
    156 KB · Weergaven: 90
  • 171174A5-B96A-4F83-AC61-C89BC6A36A88.jpeg
    171174A5-B96A-4F83-AC61-C89BC6A36A88.jpeg
    114,9 KB · Weergaven: 89
  • CE731CE8-56A0-460C-BBC0-44C9BE7E0D94.jpeg
    CE731CE8-56A0-460C-BBC0-44C9BE7E0D94.jpeg
    360,4 KB · Weergaven: 88

Texman

Koning Baard
Ha @Ruben92 ,
Welkom op ons leuke forum.
De behandeling die je hebt ondergaan om je baard groei op gang te brengen heb je niet voor niets gedaan (Y)(Y)(Y).
Je baard is mooi opgestart. Over 3 maanden kan je meer zeggen over wat voor baardgroei je uiteindelijk gaat krijgen.
Tot die tijd niet trimmen en rustig afwachten. Hou ons maar op de hoogte van je voortgang zodat we je kunnen adviseren.
Succes Texman:)>
 

Ruben92

Stoppelbaard
Bedankt voor de reacties Texman en Giant!(Y)

Heb al veel gelezen op het forum (lekker sfeertje hier trouwens!:)) en het terugkerende toverwoord is idd “geduld”. Belangrijkste is dat ik weer helemaal gezond ben, met als tof bijkomend extraatje de gezichtsbeharing.

Ik laat de haren de komende maanden lekker hun gang gaan en hou jullie op de hoogte(Y)
 

Iasonas

Stoppelbaard
Welkom, mijn tip als beginnend baard groeier, lekker de komende maanden niks aan doen. Wel verzorgen uiteraard, olie en niet wassen met gewone shampoo of conditioner. Volgens mij zijn er zat die het laatste wel doen en waar het prima bij gaat, bij mij ging het de eerste keer fout hierdoor. Dus lekker laten groeien.
 

tijn

Zware baard
Hoi Ruben welkom op naar mijn idee het gezeligste forum. Fijn dat de behandeling geholpen heeft, met als resultaat een baard. Top man. De komende tijd de natuur gewoon zn werk laten doen en moet je eens kijken over een maandje of wat, is het alleen maar beter geworden.(Y);)
 

Ruben92

Stoppelbaard
Bedankt voor de toffe reacties, heren!:D

Ik had zelf nooit verwacht meer dan drie eenzame baardharen te kunnen kweken, dus koester ik nu elk haartje dat erbij komt. Puber-modus aan(Y) En idd: de natuur lekker z’n gang laten gaan! Qua geduld hebben zit het wel snor (pa-dum-tsss)o_O


Merk dat er op m’n wangen langzaam wat haartjes bij komen (groene gebied op foto’s). Nu nog hopen dat m’n snor en het gebied onder m’n lip wat voller en donkerder worden. Die heb ik beiden vóór m’n bewuste baardreis (achteraf helaas) wel regelmatig getrimd.

Rechts begint m’n baard nu in m’n nek uit te breiden tot voorbij m’n oor (rode gebied op de foto). Links groeit ie wat minder ver door. Wat is jullie advies: Rechts nu al iets bijhouden (alleen de te ver groeiende haren uiteraard) of nu nog lekker zo laten? Of een heel ander advies, kan natuurlijk ook:)
 

Bijlagen

  • A5CFDAE8-BC82-4A42-9C5E-E3CD28E3842A.jpeg
    A5CFDAE8-BC82-4A42-9C5E-E3CD28E3842A.jpeg
    117,6 KB · Weergaven: 54
  • D913D687-AAFC-410C-85A4-21603AE53EC0.jpeg
    D913D687-AAFC-410C-85A4-21603AE53EC0.jpeg
    123,9 KB · Weergaven: 56

Texman

Koning Baard
Ha @Ruben92 ,
Dat gaat goed met je baard en je hebt er duidelijk plezier in en dat is goed voor de motivatie (Y)(Y)(Y).
Wat je vraag betreft zou ik zoveel mogelijk rechts en links onder het oor op elkaar afstemmen zodat je baard er van beide kanten er het zelfde uitziet.
Verder mag je als het wat te slordig wordt je hals en je wangen schoon houden. Houd de wanglijn wel zo hoog mogelijk en de halslijn zo laag mogelijk.
Dit geeft je baard een mooie en massieve vorm.
Ga zo door,
Texman :)>
 

Ruben92

Stoppelbaard
Bedankt voor het advies Texman, Firstbeard & Skaggy(Y)

@Firstbeard: het blijven genieten, zit sowieso goed:D

Voor nu hou ik alleen de rechterkant (onder m’n oor) netjes, om het idd gelijk te houden met de linkerkant. M’n wangen laat ik voorlopig ff met rust. Puur uit nieuwsgierigheid hoe hoog de wanglijn uiteindelijk kan worden

Ik was m’n baard nu 2 a 3x per week met de baardzeep van Damn Good Soap. Voorheen waste ik hem gewoon dagelijks mee met m’n haarshampoo. Nooit bij stil gestaan dat dit zorgde voor droge baardharen:confused: Al doende leert men.

Verder nu dagelijks baardolie, gezond eten, gestopt met roken (nu 1 maand gestopt, na 12 jaar flink gerookt te hebben) & elke dag genoeg water drinken.

Kortom: ik geniet lekker van m’n baardreis, het uitvogelen wat wel/niet voor mij werkt, en ben blij met elke tip die ik op dit positieve forum krijg:)

Ik hou jullie op de hoogte van m’n baardreis en zal eventuele vragen hier uiteraard stellen. Thnx so far!(Y):)>
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik hoop, dat de hypofyse niet teveel zijn best gaat doen, anders kweek je straks een baard, die ons verlegen gaat maken met onze zielige groeisels! :eek:

Zo te oordelen gaat het prima, heb je de juiste motivatie en gaan we plezier beleven aan je vorderingen. :)>(Y)
 

Ruben92

Stoppelbaard
Bedankt voor de positieve reacties tijn & ProfessorMelchior. Van de mega-dikke baarden die ik hier regelmatig voorbij zie komen, kan ik alleen maar dromen;) Dat gaat m’n hypofyse (helaas) nooit inhalen Professor:)>

Kan inmiddels een soort van puntjes in m’n (puber)snor draaien. Die na 1x (mezelf in de spiegel uit)lachen spontaan weer terug schieten in de meest wilde posities. Tot in m’n neus aan toe... Dat doe ik dus uiteraard (iets te) regelmatig:rolleyes:

Wel leuk om te merken dat iedereen in m’n omgeving een mening over m’n baardreis heeft. Van “staat je goed” tot “schaamhaar hoort toch niet op je gezicht te groeien?”:D Werk in de psychiatrie (vandaar ook de ietwat anonieme foto’s), dus heb gelukkig een dikke huid. Misschien duurt het daarom zo lang voordat de snor- en baardharen er doorheen prikken(?):confused:

Hoe dan ook, tot nu toe heb ik totaal geen behoefte om een barbier op te zoeken of m’n baard bij te werken. Ik ga lekker verder met m’n baardreis:)>
 

Bijlagen

  • F6AF2F89-C294-4F9D-9AC9-BD7829431EF5.jpeg
    F6AF2F89-C294-4F9D-9AC9-BD7829431EF5.jpeg
    123,2 KB · Weergaven: 50
  • D0EDF5C6-8C1E-438B-9C90-AB05600D1F27.jpeg
    D0EDF5C6-8C1E-438B-9C90-AB05600D1F27.jpeg
    132,8 KB · Weergaven: 47
  • 575ABB21-7450-4ED2-95BD-43C15B48ED96.jpeg
    575ABB21-7450-4ED2-95BD-43C15B48ED96.jpeg
    81,2 KB · Weergaven: 44
  • 37AC07CD-47B0-4E84-B39E-F5F86A82440A.jpeg
    37AC07CD-47B0-4E84-B39E-F5F86A82440A.jpeg
    157,6 KB · Weergaven: 48

Giant

Zware baard
Degene die de opmerking maakt 'schaamhaar hoort toch…' is gek!
Direct opsluiten in een gesticht en je werkzaamheden op loslaten! ;):D
Volgens mij kun je een boek vullen met alle opmerkingen waar een baard of snor mee wordt vergeleken.
Helemaal met je eens. Direct opsluiten die mensen en de sleutel omsmelten tot iets anders. Bijvoorbeeld een blikje om baardwax in te doen.
 
Banner image
Top