Even voorstellen

TBone

Stoppelbaard
Ik heb gisteravond al mijn eerste post geplaatst, maar ik kwam net dit forum-onderdeel tegen. Dus het leek me wel zo netjes om mij ook even voor te stellen.

Ik draag al zeker een jaar of 15 een baard, maar dat is altijd een korte baard geweest. Jaren mijn baard kort gehouden met een baardtrimmer, maximale lengte was altijd "standje 6", maar meestal hield ik hem erg kort (stoppelbaard/3-dagenbaard).

Dit jaar besloten om hem tijdens de vakantie flink te laten groeien. Paar weken voor mijn vakantie gestopt met trimmen. Kwam ook goed uit want mijn trimmer is vrijwel overleden. Voor mijn vakantie al wel wat opmerkingen hier-en-daar ontvangen, maar de afgelopen weken is hij, tijdens de vakantie, natuurlijk doorgegroeid.

Nu komen echter de vragen: wanneer ga ik 'iets doen' met mijn baard. Ga ik er zelf model in brenge of ga ik naar een barbier en zo ja, naar welke ga ik dan voor mijn eerste "baardtrim". Welke producten ga ik uitproberen om mijn baard te verzorgen. Ik heb in elk geval al besloten om zelf te gaan knoeien met wat oliën om zelf baardolie te maken. Baardborstel en kam zijn besteld. De afgelopen tijd heb ik een schone nagelborstel gebruikt en een kam die ik nog had liggen en de shampoo en conditioner van mijn vriendin (beiden op basis van olijfolie, dus dat werkte ook prima).

Komende tijd dit forum dus maar volgen voor tips en tricks en hopelijk zelf ook af-en-toe een (nuttige?) bijdrage leveren.
 

RonnieDoorzon

Volle Baard
Welkom TBone.
Zelf heb ik redelijk lang een nagelborstel gebruikt met wat zachtere haren als normaal.
Veel plezier hier.
:)>
 
Banner image
Top