Even voorstellen!

Remi

Baard
Beste forumleden,

Mijn naam is Remi en ik ben 28 jaar. Momenteel ben ik bezig met mijn 1e poging tot baardgroei. Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in een baard, maar omdat mijn zijkanten niet zo snel inkomen heeft het mij er tot nu toe van weerhouden het langer te laten groeien. Na wat lezen op o.a. dit forum heb ik besloten het de tijd te gunnen. Mijn scheerspullen staan inmiddels achter slot en grendel en ik ben vandaag precies op week 3 van mijn nieuwe avontuur. Hieronder een foto van het resultaat na deze 3 weken. Hiervoor heb ik het nooit langer laten groeien dan 1 week en ik ben blij te zien dat de zijkanten nu ook langzaam beginnen te ontwaken. Ik ben vorige week ook begonnen met baard shampoo en olie van Proraso. Hieronder ook een foto van het doel dat ik voor ogen heb qua lengte/stijl, wat is jullie mening?
 

Bijlagen

  • 20191218_183538.jpg
    20191218_183538.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 92
  • 20191218_183447.jpg
    20191218_183447.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 90
  • Screenshot_2019-12-16-18-11-11.png
    Screenshot_2019-12-16-18-11-11.png
    719 KB · Weergaven: 91

Texman

Koning Baard
Beste forumleden,

Mijn naam is Remi en ik ben 28 jaar. Momenteel ben ik bezig met mijn 1e poging tot baardgroei. Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in een baard, maar omdat mijn zijkanten niet zo snel inkomen heeft het mij er tot nu toe van weerhouden het langer te laten groeien. Na wat lezen op o.a. dit forum heb ik besloten het de tijd te gunnen. Mijn scheerspullen staan inmiddels achter slot en grendel en ik ben vandaag precies op week 3 van mijn nieuwe avontuur. Hieronder een foto van het resultaat na deze 3 weken. Hiervoor heb ik het nooit langer laten groeien dan 1 week en ik ben blij te zien dat de zijkanten nu ook langzaam beginnen te ontwaken. Ik ben vorige week ook begonnen met baard shampoo en olie van Proraso. Hieronder ook een foto van het doel dat ik voor ogen heb qua lengte/stijl, wat is jullie mening?
Ha Remi,
Welkom op ons leuke forum. Het begin is er en zoals je zelf zegt moeten de zijkanten nog op gang komen.
Je snor en op je kin heb je al aardig wat groei en dat is mooi.(Y)(Y)(Y)
In dit stadium is het altijd moeilijk om te zeggen of je een volle baard kan laten groeien. Je hebt echt 3 maanden nodig om een goed beeld van je baardgroei te krijgen.
Wat je doel betreft, het is altijd leuk om ergens naar te streven dat is goed voor je motivatie. De man op de foto heeft echter een extreem goede baardgroei, daarom moet je je niet te veel vast pinnen op zo'n baard. Waar het om gaat is dat je de komende tijd leert het beste uit de eigen baardgroei te halen. Daarna kan je een model kiezen wat daar het beste bij past. Meestal staat dat ook het beste.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat dus hou ons maar op de hoogte want dat vinden we leuk en zo nodig kunnen we je verder adviseren.
Succes Texman:)>
 

Remi

Baard
Wat je doel betreft, het is altijd leuk om ergens naar te streven dat is goed voor je motivatie. De man op de foto heeft echter een extreem goede baardgroei, daarom moet je je niet te veel vast pinnen op zo'n baard. Waar het om gaat is dat je de komende tijd leert het beste uit de eigen baardgroei te halen. Daarna kan je een model kiezen wat daar het beste bij past. Meestal staat dat ook het beste.
I

Goed advies, bedankt!(Y)
 

Skaggy

Volle Baard
Hoi Remi van mij ook een welkom op dit leuke en leerzame forum. Jouw snor en baardgroei op de kin zien er prima uit. Het is even afwachten wat de baardgroei op de zijkanten gaat doen. Voorlopig lekker laten groeien en over een aantal maanden kijken welke mogelijkheden je hebt. Succes met je baardreis! (Y):)>
 

Remi

Baard
Bedankt allemaal voor het warme welkom!
Ik ben blij te melden dat mijn zijkanten nu over de afgelopen dagen duidelijk meer groei laten zien.
Ik heb er vertrouwen in dat de dekking nog verder zal toenemen.
Er ontstaan nu ook blonde haren op de plek waar eerder nog niets groeide, maar ze vallen nog niet echt op.
Mag ik ervan uitgaan dat deze haren nog donkerder gaan worden over tijd...?
Ik zal later deze week een foto posten van de voortgang, dan is het namelijk precies 4 weken (Y)
 

Remi

Baard
Hallo allemaal,

Hierbij een kleine update van mijn kant.
Ben nu op dag 26 van de groei en ga vol goede moed verder.
Ik hoop in de komende maand wat meer kleur te krijgen op de zijkanten.

Allemaal fijne kerstdagen!
 

Bijlagen

  • 20191225_124140.jpg
    20191225_124140.jpg
    552,8 KB · Weergaven: 44
  • 20191225_124353.jpg
    20191225_124353.jpg
    603,4 KB · Weergaven: 42
  • 20191225_124225.jpg
    20191225_124225.jpg
    442,8 KB · Weergaven: 41

istawa

Zware baard
Lekker laten groeien. Straks gaan mensen zeggen dat je jezelf moet scheren of dat je eruit ziet als zwerver. Leg dit allemaal naast je neer. Want als je half jaar verder bent ziet het er heel anders uit. Zoals je kunt lezen in de vele baardreizen hier op het forum. Welkom en have fun op je baardreis.
Oja en mijn ervaring is jij kiest niet de baard stijl. Maar de baard kiest jou

IT ain't over till the fat lady sings.
 

Remi

Baard
Afgelopen vrijdag bij mijn barber geweest voor de maandelijkse knipbeurt. Van de baard (in wording) zijn we uiteraard afgebleven. Ik sneed daar het onderwerp baardgroei nog even aan, hij gaf daarop aan dat 8 op de 10 geen volle baardgroei hebben, waar ik ook wel in mee kan gaan. Hij vond het echter wel een raar idee van mij om het minstens 3 maanden te laten groeien want hij zag er blijkbaar voor mij geen heil in. Dat was natuurlijk geen opsteker voor mijn motivatie, maar ik ben vastberaden het vol te houden. De afgelopen 3 dagen lijken de zijkanten wel ineens een stuk donkerder te zijn geworden dus ik heb d ehoop nog niet verloren. Dat ik op de zijkant minder dichte baardgroei heb is mij inmiddels wel duidelijk, maar mischien worden de rest van de dons haren nog volwassen. Ik ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld over de komende weken en houd jullie op de hoogte! alvast een prettige jaarwisseling!(Y)
 

Remi

Baard
Zojuist wat fijne producten besteld van Mr. bear, las hier goede ervaringen over op dit forum.
Dit is tevens mijn laatste post in dit onderwerp.
Ik zal vanaf nu even een nieuw onderwerp aanmaken onder de "baard laten groeien" afdeling.
En allemaal nog de beste wensen, dat het een groeizaam jaar mag worden! :)>
 
Banner image
Top