En ik ben Roel

roeldewinter

Stoppelbaard
Sinds 2 jaar de 50 gepasseerd, 5 kinderen waarvan 2 schoon en woonachtig in het mooie Salland. In mijn vrije tijd drum ik een beetje, achter een harmonie-orkest en in een Muziek met Plezierband. Voor de mooie zomerdagen rijd ik met mijn echtgenote in een Citroën 2CV6 uit 1985 en vakantie vieren doen we met een De Waard Roerdomp op mooie plekken in Europa, de laatste jaren vooral in Zweden.

Nu laat ik 'm staan, mijn baard. Al eerder pogingen gewaagd maar toen onder (verwachte) druk van anderen en te weinig lef toch maar weer geschoren. Die periode dat alles alle kanten op staat hè.... Maar toen had ik dit forum nog niet ontdekt, nu wel en met alles wat ik hier lees komt het goed! Dit is dag 5:

dag 5.jpg
 
Laatst bewerkt:

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom op het forum :)>

Ik heb beide andere voorsteltopics verwijderd ;)

Wat de combinatie Zweden-Tent betreft ben ik erg geïnteresseerd aangezien Zweden dit jaar op ons programma staat (Y)
Moest je daar dus leuke interessante weetjes over willen delen (hier of elders) is dat ook steeds welkom) ;)
 

Hartenheer

Zware baard
Welkom op het forum.
Ze kunnen je met alles helpen, alleen één ding is niet te koop. {geduld}, en dat gaat je vast lukken.
50 en nog kleur (Y)
Ik was diep rood, maar begon de kleur te verliezen na mijn 40ste
 

Hartenheer

Zware baard
Welkom op het forum :)>

Ik heb beide andere voorsteltopics verwijderd ;)

Wat de combinatie Zweden-Tent betreft ben ik erg geïnteresseerd aangezien Zweden dit jaar op ons programma staat (Y)
Moest je daar dus leuke interessante weetjes over willen delen (hier of elders) is dat ook steeds welkom) ;)
Ik trapte er ook al in.
Denk dat het voorstel topic ook beter bovenaan kan staan.
 

JeroenP

Volle Baard
welkom,

deze keer lekker laten staan. De wilde fase word vanzelf minder wild.....of ze beginnen eraan te wennen. Hahaha

en het wilde valt redelijk te temmen met wat baardolie en/of balsem.

succes met je baardreis
 

roeldewinter

Stoppelbaard
Hartelijk dank voor het warme welkom allemaal!

De baard groeit gestaag door. Het kriebelt regelmatig maar niet irritant, olie is besteld en zal morgen wel binnenkomen, een klein flesje Old Amsterdam om te proberen.

De reacties van de mensen om me heen over mijn baard zijn overwegend positief, nog niet heel veel flauwe grapjes gehoord. Vanmiddag vroeg iemand of ik vis gegeten had omdat er graatjes uit mijn kin groeiden. Sja.... :)

@Cowboy: Zweden is groot, waar wil je naar toe? En wat wil je doen?

Als je van grote, oude, mooie, Amerikaanse auto's houdt, moet je naar Rättvik gaan. Daar is, ik denk in week 30 en 31, een gigantisch feest. 35.000 Mensen en 10.000 auto's, je weet niet wat je ziet, hoort en ruikt. Neem je tijd om er te komen want kilometers voor je er bent rijden ze al in file voor je en de snelheid is laag. Kijk eens hier op Youtube. En er zijn veel mannen met baarden ;-) Ik ben er vorig jaar geweest, het is prachtig! Dat rondrijden in grote Amerikaanse bakken doen ze trouwens in elk stadje. Elke avond rijdt de jeugd (oud en jong) rondjes.

En als je dan in de buurt van Rättvik bent, bezoek dan ook Dalhalla. Dat is een gigantisch openluchttheater in een oude steengroeve. Er worden (pop-) concerten gegeven, ik ben vorig jaar naar P-Floyd geweest, een Pink Floyd coverband. Ik zie meer Pink Floyd coverbands, dit was bijna net zo goed als de echte. Sublieme muziek, geweldige licht- en lasershow, Quadrofonisch geluid, net als bij de concerten van Pink Floyd in de jaren 70 en 80. En een laag overvliegend stuntvliegtuig. (Youtube en Youtube).

Of zoek je rust en ruimte in Zweden? Dat is er ook,in overvloed! Prachtige natuur, uren wandelen (over goed aangegeven routes) zonder een mens tegen te komen. Met een beetje geluk loop je een eland tegen het lijf. En met een beetje pech een wolf, beer of lynx :).
 

Joffi

Baard
Welkom! Ik lees dat je al drie goede keuzes hebt gemaakt!
- baard laten stáan
- kamperen in Zweden
- de Waard roerdomp. Die heb ik toevallig ook! Is ook al uit wezen waaien op Öland!
 

roeldewinter

Stoppelbaard
a5f9a10260c6be6df72d608e1648aaa2.jpg


En al een mooi eindje op weg. Er heeft nog geen barbier aan gezeten. Wel zelf. af en toe met een tondeuse de meest eigenwijze, uitspringende haartjes streng toegesproken, dat helpt.

Verder geen heisa, af en toe wat olie maar of dat helpt, geen idee. Het ruikt wel lekker, die olie

De reacties van de mensen om me heen? Af en toe ben ik het wel spuugzat... Maar ik ben eigenwijs genoeg om ze geen gelijk te geven. Gelukkig zijn er ook heel veel mensen die me er mee complimenteren, dat maakt alles goed!
 
Banner image
Top