Eigenwijs

Newbeard

Baard
Vroeger werd er altijd tegen me gezegd “Je moet je scheren”. “Van wie moet dat?” vroeg ik dan. Vandaag 19 dagen op weg naar een baard. Hoe lang hij wordt weet ik nog niet. Ik heb gelezen dat ik er een maand niets aan mag doen. Spannend. Het enige dat ik wel doe is mijn neklijn bijwerken. Onzekerheden zijn er ook: ik heb nooit echt bakkebaarden gehad, dus vraag me af of het daar goed dichtgroeit. Waarmee moet ik mijn baard wassen? Shampoo en wat voor shampoo of juist alleen lauwwarm water? Olie of niet? Hopelijk kom ik daar allemaal achter via dit forum.

Wel al wat leuke reacties op mijn beginnend baardje, dus voorlopig ga ik zeker niet scheren.
 

Weeble

Volle Baard
Welkom Newbeard.
Goed dat je deze stap hebt genomen!
Over het wassen en algemene verzorging van de baard zijn hier genoeg topic over. Lees even rustig het forum door zou ik zeggen:)
 

Texman

Koning Baard
Ha @Newbeard ,
Welkom op dit leuke forum.:)
Je hebt al een aardige baardgroei. De bakkebaarden blijven inderdaad nog wat achter maar die komen nog wel bij. Omdat je nog jong bent is je baard nog niet tot volle wasdom gekomen.
Wij adviseren over het algemeen 3 maanden de baard zijn gang te laten gaan en daarna een afspraak te maken met de barbier om er een model in te laten zetten.
Nek, hals en wangen mag je wel bijwerken om te voorkomen dat je een zwerverslook krijgt (tenzij je dat juist leuk vind).
Wat de verzorging aangaat doe je het volgende:
--Was 3x in de week je baard met baardshampoo.
--Andere dagen alleen uitspoelen met lauwwarm water.
--Als je het gevoel hebt dat je huid onder je baard erg droog is gebruik dan 1 a 2 maal per dag een weinig baardolie en masseer deze goed door je baard en in je huid.
--Als je last krijgt van jeuk gebruik dan ook baardolie.
Begin eerst met eenvoudige producten. Het eigen merk van mijn baard is prima om mee te beginnen( baardshampoo en baardolie).
Op het forum vind je erg veel informatie over verzorgingsproducten. Lees deze vooral door als je meer wilt uitproberen.
Hou ons op de hoogte en plaats ook zo nu en dan een foto van je baard want dat vinden we leuk en kunnen je ook beter adviseren.
Succes Texman:)>
 
Welkom op dit leuke forum en veel plezier op je baardreis!
Volg de tips van Texman, dat doe ik ook! Absoluut goede tips.
Beard up:)>

Groet David
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom hier op het forum.
De meeste van de antwoorden op je vragen zal je zeker hier ergens op het forum terug vinden ;)
Wat je baard op termijn zal geven kan je enkel afwachten. Gewoon lekker laten groeien :)>

Veel plezier met je baardreis ;)
 

Newbeard

Baard
Precies een maand onderweg :)

9be9447ab04a85b82b49c94c5faef81d.jpg


d905938175f05cb1e0e6e268d986ed6e.jpg
 

Texman

Koning Baard
Ha @Newbeard ,
Dat ziet er al mooi uit voor 1 maand groeien.(Y)(Y)(Y)
Je verzorgt je baard ook heel netjes.
Ga zo door want ook jij krijgt een mooie volle baard.
Succes Texman:)>
 
Banner image
Top