effe voorstellen is wel zo netjes

daniel77

Baard
een goedendag baarden, de naam is daniel en ja ik heb het in mijn hoofd gekregen dat ik een (echte) baard wil laten groeien na het zien van een (weet ik nu) epic mooie ducktail baard. had altijd een lange stoppelbaard en die ben ik nu aan het uit kweken naar waar het ook heen gaat :). veel google gedaan en veel (te veel) info gelezen over het laten staan en het verzorgen van je baard. helaas las ik zojiust pas het zelf maken van een beard oil (gisteren besteld(en ja is best prijzig als je het naast zelf maken legt)).

nu heb ik een vraagje (eigenlijk wel meer als 1 maar dan ben ik vanavond nog niet klaar met tikken) mbt de baard olie hoe vaak gebruiikt met dat .. zeg alleen s`morgens tijdens wat voor ochtendritueel men ook maar heeft of ook s`avonds?

zit nu in week 2 van het niet scheren mochten jullie je het afvragen en het word een mooi peper en zout baard gok ik zo gezien ik meer grijs in mijn baard heb dan op mijn hoofd.

vr gr een baard in wording
 

johnbloem

Stoppelbaard
Hoi Daniël,Zelf ook ongeveer dezelfde periode bezig met het serieus kweken van de baard.
vwb de baardolie, dit is verslavend, vooral wanneer de haren iets meer lengte gaan krijgen en je het enigszins in bedwang wilt houden.
Ik begon met een paar druppels, vooral niet teveel!, in de ochtend maar betrap me er nu op dat na ochtend en avond soms ook tussendoor gebeurd. Helemaal sinds ik een paar geuren van Leonis Barbam nml Father Zeus en Black Beard gekocht heb.
Heerlijke geuren en erg lekkere olie.

Dus gewoon doen wat je zelf prettig vind en vooral rustig laten groeien.
Succes!
 

Derek

Baard
Hey Daniel, welkom!!

Wellicht een idee om fotos toe tevoegen zodat we kunnen zien waar je nu bent met uw baardgroei?

Qua olie gebruik licht het aan de omgeving waarin je werkt/woont/sport. Etc. Zelf werk ik als fitness instructeur, elke dienst ben ik wel bezig met oefeningen voor doen et . Daardoor merk ik gauw dat mijn baard wild wil staan i.p.v. beheerst, ik smeer daarom meerdere keren, drie, vier keer per dag olie of balsm in de baard, een keer in de ochtend om fris te beginnen, 1-2 x tijdens dienst en voor het slapen, ik vind de geuren perfect aangezien ik zelf mn olie en balsm maak. Dus weet je van je zelf dat je in een droge omgeving werkt waarbij de huid kan uitdroogen dan geldt dat ook voor de baard, doe je kantoor werk dan kan je alsnog meerdere malen per dag gebruiken, aangezien je ook lekker wilt ruiken.

Tot slot wil ik eraan toevoegen dat dit puur mijn mening en gedachtegang is, andere mogen dit zeker tegenspreken.

May the beard be with you!
 

daniel77

Baard
dank voor de info, ben me idd soort van suf aan het lezen hier :). geweldig forum.
ik heb ondertussen een fotootje geplaatst in show je baard.
[DOUBLEPOST=1500930325][/DOUBLEPOST]
Hey Daniel, welkom!!

Wellicht een idee om fotos toe tevoegen zodat we kunnen zien waar je nu bent met uw baardgroei?

Qua olie gebruik licht het aan de omgeving waarin je werkt/woont/sport. Etc. Zelf werk ik als fitness instructeur, elke dienst ben ik wel bezig met oefeningen voor doen et . Daardoor merk ik gauw dat mijn baard wild wil staan i.p.v. beheerst, ik smeer daarom meerdere keren, drie, vier keer per dag olie of balsm in de baard, een keer in de ochtend om fris te beginnen, 1-2 x tijdens dienst en voor het slapen, ik vind de geuren perfect aangezien ik zelf mn olie en balsm maak. Dus weet je van je zelf dat je in een droge omgeving werkt waarbij de huid kan uitdroogen dan geldt dat ook voor de baard, doe je kantoor werk dan kan je alsnog meerdere malen per dag gebruiken, aangezien je ook lekker wilt ruiken.

Tot slot wil ik eraan toevoegen dat dit puur mijn mening en gedachtegang is, andere mogen dit zeker tegenspreken.

May the beard be with you!

zeg maar je hoor dat uw voel ik me zo oud door :)
 
Banner image
Top