Eerste poging (de zoveelste)

Locksin

Stoppelbaard
Goedendag heren !

Na mijn ''baard'' altijd getrimd te hebben op 3mm nu in de vakantie maar eens besloten om hem te laten staan en te kijken wat de potentie is.
Echter blijft het lastig om helemaal eerlijk te kijken naar je eigen baard en vandaar ook dit topic. Over een week mag ik weer aan de slag, ik heb een leidinggevende (kantoor) functie en ben de enige in een vrij groot bedrijf die nu een baard laat staan, dit gaat uiteraard voor de nodige opmerkingen zorgen.

Onderstaande foto's zijn na 3 weken niet scheren(/trimmen)
Naar mijn idee is er niet echt voldoende baardgroei op de wangen, wat is jullie mening?
 

Bijlagen

  • Foto 1.png
    Foto 1.png
    3,2 MB · Weergaven: 118
  • Foto 2.png
    Foto 2.png
    1,2 MB · Weergaven: 114
  • Foto 3.png
    Foto 3.png
    1,2 MB · Weergaven: 116
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Goedendag heren !

Na mijn ''baard'' altijd getrimd te hebben op 3mm nu in de vakantie maar eens besloten om hem te laten staan en te kijken wat de potentie is.
Echter blijft het lastig om helemaal eerlijk te kijken naar je eigen baard en vandaar ook dit topic. Over een week mag ik weer aan de slag, ik heb een leidinggevende (kantoor) functie en ben de enige in een vrij groot bedrijf die nu een baard laat staan, dit gaat uiteraard voor de nodige opmerkingen zorgen.

Onderstaande foto's zijn na 3 weken niet scheren(/trimmen)
Naar mijn idee is er niet echt voldoende baardgroei op de wangen, wat is jullie mening?

Hoi Locksin, ik zie een volledige dekking, dus geen echte kale plekken, op de wangen is het nu nog wat dun maar als je geduld kunt opbrengen zal dat steeds dichter gaan worden, je kunt al beginnen met baardolie en baard balsem en eventueel baard conditioner, een goede verzorging stimuleert de groei en ziet je baard er mooi en verzorgt uit.
Ook een baardborstel zou je kunnen gebruiken om je baardgroei te stimuleren, na aanbrengen van de baardolie gebruik je de borstel voor de verdeling van de olie in je baard, door de stevige zwijnenharen glijdt de borstel door je baard en masseert bovendien de huid.
Als je doorzet krijg je een hele mooie baard, daar ben ik van overtuigd. Veel succes.(Y)
 

Macx

Baardaap
Op de wangen groeien de helft aantal haren in vergelijking met het front, zo'n 200 per square inch op de wangen en zo'n 400 op de kin. Ik heb deze info van een filmpje op YT. Dus dat de wangen meestal wat dunner zijn is hierdoor ook wel weer verklaard.
 

Texman

Koning Baard
Goedendag heren !

Na mijn ''baard'' altijd getrimd te hebben op 3mm nu in de vakantie maar eens besloten om hem te laten staan en te kijken wat de potentie is.
Echter blijft het lastig om helemaal eerlijk te kijken naar je eigen baard en vandaar ook dit topic. Over een week mag ik weer aan de slag, ik heb een leidinggevende (kantoor) functie en ben de enige in een vrij groot bedrijf die nu een baard laat staan, dit gaat uiteraard voor de nodige opmerkingen zorgen.

Onderstaande foto's zijn na 3 weken niet scheren(/trimmen)
Naar mijn idee is er niet echt voldoende baardgroei op de wangen, wat is jullie mening?
Als je een leidinggevende functie hebt geeft je baard je meer autoriteit wat in je voordeel kan werken.:)>(Y)
En als je daarnaast er voor zorgt dat je baard er tip/top uitziet kan ik mij nauwelijks voorstellen dat dit een probleem is.
Je zal wel de nodige opmerkingen krijgen maar als je collega's zien dat het serieus is en je baard blijf dan is dat gauw over.
Qua verzorging heb je van @Macx al een aantal prima tips gekregen en ook ik vind dat je een prima baardgroei hebt die jouw wel eens een hele mooie baard kan gaan geven.
Hou ons maar op de hoogte,
Texman :)>
 

tijn

Zware baard
Ik zou zeggen leg de trimspullen weg. Beter nog gooi ze weg. De wangen daar zou ik me geen zorgen om maken, die blijven altijd wat achter. Op de fotos is te zien dat je er een volle haargroei heb dus nu komt het moeilijkste van een baard: GEDULD.
Mocht je het op kunnen brengen dan zal je zien over ongeveer 3 maanden ziet het er heel anders uit. Sucses
 

Macx

Baardaap
Even ter update (en deze keer iets scherper dan de vorige ;))

Het ziet er goed uit Locksin, zoals je weet is de beharing op de wangen altijd de helft van wat er op de kin groeit, daarom dat het misschien een beetje dun lijkt, maar dat komt helemaal goed.
De dekking is zeer mooi en gelijkmatig verdeeld over je wangen, het ziet er gewoon goed uit.(Y):)
 

Locksin

Stoppelbaard
Het ziet er goed uit Locksin, zoals je weet is de beharing op de wangen altijd de helft van wat er op de kin groeit, daarom dat het misschien een beetje dun lijkt, maar dat komt helemaal goed.
De dekking is zeer mooi en gelijkmatig verdeeld over je wangen, het ziet er gewoon goed uit.(Y):)

Bedankt voor je reactie.
Voorlopig laten we de baard gewoon groeien, de vuurdoop op het werk hebben we inmiddels gehad en op een enkele negatieve opmerking na alleen maar positieve opmerkingen :cool:(Y) Hoop dat de wangen inderdaad wel wat meer gaan dekken maar probeer daar voorlopig nog niet teveel op te letten.
 

Macx

Baardaap
Bedankt voor je reactie.
Voorlopig laten we de baard gewoon groeien, de vuurdoop op het werk hebben we inmiddels gehad en op een enkele negatieve opmerking na alleen maar positieve opmerkingen :cool:(Y)
Als je hier negatieve reacties op krijgt, dan weet je, die zijn gewoon hartstikke jaloers, er is geen enkele reden te bedenken voor een nagatieve reactie op je baard. Je baarddekking is almost perfect! Nu gewoon geduld hebben en je wordt beloond met een baard, daar wordt je helemaal blij van! Veel succes broeder.(Y):)
 

Texman

Koning Baard
Bedankt voor je reactie.
Voorlopig laten we de baard gewoon groeien, de vuurdoop op het werk hebben we inmiddels gehad en op een enkele negatieve opmerking na alleen maar positieve opmerkingen :cool:(Y) Hoop dat de wangen inderdaad wel wat meer gaan dekken maar probeer daar voorlopig nog niet teveel op te letten.
Leuk dat je de vuurdoop hebt overleeft :). Wat je baard betreft hoef je je geen zorgen te maken, je baardgroei is mooi gelijkmatig en de ontwikkeling van je baardgroei hoort bij je leeftijd. De komende jaren zal je baard zich nog verder uitbreiden en ook nog voller worden.
En wat die negatieve opmerkingen betreft, niets van aantrekken want de mensen die zo reageren zijn meestal bekrompen en over andere dingen ook altijd negatief.
Mijdt deze mensen want je wordt niet gelukkig van ze :)>.
 

Locksin

Stoppelbaard
Nog even een foto van de voor en zijkant, gemaakt met flitser dus de kleuren lijken wat anders.
Vooralsnog heb ik niet echt een specifieke ''baardstyle'' voor ogen en laat ik de baard gewoon groeien :)>

Waar ik mij wel mateloos aan irriteer zijn al de uitstekende haren (zoals op vooraanzicht te zien), vandaag of morgen toch maar eens baardolie en baardwax bestellen om het er wat verzorgder uit te laten zien.
 

Bijlagen

  • Foto1.png
    Foto1.png
    464,5 KB · Weergaven: 62
  • foto3.png
    foto3.png
    746,9 KB · Weergaven: 63

Macx

Baardaap
Dat is altijd weer het terugkerend probleem, die haren die eruit steken, als deze haren van jouw mogen blijven en de tijd krijgen zullen ze vanzelf gaan liggen, je kunt ze een beetje helpen om alvast te gaan liggen door je baardharen naar beneden te borstelen, je mag dat doen in combinatie met een haardroger, de haardroger niet op heet zetten maar een milde temp. en met in de andere hand een borstel en dan de haren borstelen, dit kun je het beste doen, 's Morgens als je je baard hebt gewassen of gespoeld, daarna een beetje baardolie erin masseren, dat is hoofdzakelijk goed voor je huid en gaat het jeuken tegen en het is bovendien goed voor je baardharen, dit laat je er een minuut of vijf intrekken, en dan kun je er een baard balsem erin doen, ik gebruik zelf de Reuzel Beard Balm, daar ben ik zeer tevreden over. Ook zou je na het wassen van je baard, een baard conditioner kunnen gebruiken, deze maakt je baardharen wat zachter en daarna doe je wat ik hierboven al heb beschreven. Na een week of vier dan gaan ze wel liggen. Je moet ze er niet afknippen, dat is zonde.
 

Giant

Zware baard
Dat ziet er goed uit!
Ik zou me niet al te druk maken over de uitstekende haren.
Dat wordt vanzelf wel wat minder als ze wat langer worden.
 
Ik heb er momenteel ook last van. Niet te vaak voor de spiegel staan en er zeker niet de hele dag er mee bezig zijn.. Een baard kost gewoon tijd en met een hoop geduld kom je er wel.. Je baard gaat straks mooi krullen, dat gaat er goed uitzien..
 
Banner image
Top