Eerste poging baard groeien

konfusa

Stoppelbaard
Hallo allemaal ik ben nieuw op het forum,

Ik doe momenteel een poging om een baard te groeien. Ik vind eigenlijk wel dat een man een baard zou moeten hebben. Verder als ik bijvoorbeeld Vikings aan het kijken ben en ik zie die baarden dan zou ik er ook wel graag één willen. Maarja naast dat ik heb wat foto's gemaakt en ben eigenlijk wel benieuwd wat realistisch gezien mijn kansen zijn om een (volle) baard te groeien en hoeveel tijd ik het nog moet geven voor een goeie poging. Ik ben trouwens nog jong (20 jaar) wel bijna 21 en sport erg veel met een goed dieet.

Edit: Tussen de twee foto's zit exact 2 weken
 

Bijlagen

  • 20201021_224746(1).jpg
    20201021_224746(1).jpg
    1,2 MB · Weergaven: 196
  • 20201108_003314.jpg
    20201108_003314.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 194

Texman

Koning Baard
Hallo allemaal ik ben nieuw op het forum,

Ik doe momenteel een poging om een baard te groeien. Ik vind eigenlijk wel dat een man een baard zou moeten hebben. Verder als ik bijvoorbeeld Vikings aan het kijken ben en ik zie die baarden dan zou ik er ook wel graag één willen. Maarja naast dat ik heb wat foto's gemaakt en ben eigenlijk wel benieuwd wat realistisch gezien mijn kansen zijn om een (volle) baard te groeien en hoeveel tijd ik het nog moet geven voor een goeie poging. Ik ben trouwens nog jong (20 jaar) wel bijna 21 en sport erg veel met een goed dieet.

Edit: Tussen de twee foto's zit exact 2 weken
Welkom op ons leuke forum,
Je bent goed van start gegaan. Of het gelijk een volle baard gaat worden is nu nog moeilijk te zeggen maar het begin is er.
Gun je zelf 3 maanden om te zien wat het wordt en kijk dan welk model baard het beste past bij jouw baardgroei.
Succes Texman :)>
 

Skaggy

Volle Baard
Van mij ook nog een welkom op het forum @konfusa Al een mooie vordering gemaakt in twee weken. Het is afwachten hoe de baard zich verder ontwikkelt maar de start is al goed. Veel plezier en succes met het groeien van jouw baard. (Y):)>
 

konfusa

Stoppelbaard
Hey mannen is alweer bijna een maand geleden dat ik deze thread begon. Één en ander gebeurd sindsdien. De haargroei was heel erg ongelijk (als in het zag er niet en ik kreeg opmerkingen hierover, onverzorgd etc) dus had ik vandaag besloten te trimmen op 7mm. Ik ben niet bij een barber geweest en heb dit dus zelf gedaan. Denk dat ik in de toekomst wel een barber ga opzoeken hiervoor. Moet wel zeggen dat ik nog nooit zo lang mijzelf niet heb gecleanshaved en het bevalt mij tot heden. Vind het persoonlijk wel een beetje jammer van het trimmen, maar geloof mij als ik zeg het zag er echt niet uit als in het was zo dun en lang dat je overal tegen mijn huid aan keek. Wat is jullie advies? Nog een paar keer een maand laten groeien en trimmen en dit herhalen tot het wat voller wordt of..?
 

Bijlagen

  • 20201129_132312.jpg
    20201129_132312.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 75

Texman

Koning Baard
Ha @konfusa ,
Ik denk dat je juist niet moet trimmen want hierdoor krijg je nooit een mooie volle baard.
Wat je wel mag doen is het schoonhouden van je hals en wangen daardoor komt je baard veel beter tot zijn recht en ziet er minder slordig uit.
Op je foto heb ik aangegeven wat ik bedoel.
Succes Texman :)>

20201129_132312.jpg
 

Skaggy

Volle Baard
Jammer van het trimmen @konfusa want zo te zien heb je een prima baardgroei. Een mooie baard groeit niet van de één op de andere dag. Er komen periodes dat de baard er voor je gevoel niet uitziet (zwervers look). Wanneer je een baard wilt zul je moeten volhouden. Lach al het commentaar weg want jij weet wat je wilt en je laat je niet gek maken. Over een aantal maanden is het commentaar verstomd en vallen monden alleen nog maar open, vol ontzag wordt er dan naar jouw Viking-baard gekeken. Succes en berg die trimmer op! (Y):)>
 

Freerider

Baard
Ik vind het trimmen zo gek nog niet, als ik even terugkijk maar je oudere foto’s. Wat je nu ziet, is dat je een veel egalere dekking hebt. Achter bij je kaken groeit het sneller dan op je wangen, dus ja, dat geeft een scheef beeld qua groei.
Werk nog even de lijnen bij zoals @Texman aangeeft, en dan ziet je baard er uit alsof het zo hoort


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 

Giant

Zware baard
Het is door het trimmen wel wat egaler geworden. De trimmer moet nu de kast (of de vuilnisbak) in.
Je zou je zelf nu een wat langere termijn moeten stellen waarin er geen millimeter van je baard af mag. De look kan daardoor wat onverzorgder lijken maar dat is tijdelijk. En alle opmerkingen daarover van anderen gewoon negeren.
Ik denk dan dat als je over een paar maanden in de spiegel kijkt een Viking ziet!
 

konfusa

Stoppelbaard
Zooo ik zie dat het alweer bijna een jaar geleden is dat ik voor het laatst gepost heb. Sorry dat ik zo lang niks van mij heb laten horen mede baardmannen. In de tussentijd ben ik veel gaan focussen op gezond eten en veel sporten, ook meerdere keren een clean shave gedaan. Ik ben sinds een paar maanden weer begonnen met groeien :) De bijgevoegde foto's zijn de huidige stand van zaken. Ik hoop ook weer actiever te worden op het forum :)
 

Bijlagen

  • IMG-3678.jpg
    IMG-3678.jpg
    980,1 KB · Weergaven: 64
  • IMG-3679.jpg
    IMG-3679.jpg
    949,7 KB · Weergaven: 64

Texman

Koning Baard
Zooo ik zie dat het alweer bijna een jaar geleden is dat ik voor het laatst gepost heb. Sorry dat ik zo lang niks van mij heb laten horen mede baardmannen. In de tussentijd ben ik veel gaan focussen op gezond eten en veel sporten, ook meerdere keren een clean shave gedaan. Ik ben sinds een paar maanden weer begonnen met groeien :) De bijgevoegde foto's zijn de huidige stand van zaken. Ik hoop ook weer actiever te worden op het forum :)
Goed bezig geweest en dat vertaald zich naar een mooie baard (Y)(Y)(Y).
 
Banner image
Top