Eerste keer baard laten staan (Hoe?)

Texman

Koning Baard
Wederom bedankt voor de tips! Ik ga het gewoon proberen en kijken wat ik ervan bak. Is een ronde borstel die je normaliter voor hoofdhaar gebruikt goed? Ik zag op de website van mijnbaard.nl een speciale voor de baard, ziet er ook wat kleiner uit.

Zojuist bij de Barbier geweest, helemaal vol. Volgende week vrijdag heb ik mijn afspraak staan, dus in de tussentijd lekker doorgroeien. :)>
Wat ik bedoel is de blauwe-grijze borstel op de foto.
Ze noemen het ook wel een volume stijl borstel en zijn te koop bij de voordeel-drogisten voor een paar euro. Die jij zag op de website bij Mijn Baard is wel mooi maar ook duur en er komt ook nog verzendkosten bij. Dus eerst even kijken bij de drogist. (let op: er moeten van die ronde bolletjes op de pennetjes zitten anders haal je je huid open. Op de foto zie je ook die grove kam met handvat waar ik het over had.

Kammen.jpg
 

Macx

Baardaap
Je moet echt boven negatieve reacties staan. Ik heb er in het verleden ook zoveel gehad, wat altijd resulteerde in het afscheren. Eeuwig zonde, we doen het omdat WIJ het mooi vinden, wat een ander daarvan denkt is zijn/haar/hen probleem.

Je baard gaat hartstikke goed en er is niets om je voor te schamen!
Helemaal mee eens.
 
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Update vergeleken met vorige week. Kreeg vandaag helaas paar negatieve reacties, maar zal toch eerst wat volume moeten opbouwen. @Texman kan jij op basis hiervan al lijnen uitzetten of is dat te vroeg? Gr Hilla
Één weekje, en moet je eens zien, je ziet duidelijk verschil. Mensen met negatieve reacties zijn sowieso altijd negatief overal over. Ik hou niet van zulke karakters. Altijd positief blijven en lekker doorgaan, maak ze maar jaloers, dat is berter.
 

Hilla

Baard
Je moet echt boven negatieve reacties staan. Ik heb er in het verleden ook zoveel gehad, wat altijd resulteerde in het afscheren. Eeuwig zonde, we doen het omdat WIJ het mooi vinden, wat een ander daarvan denkt is zijn/haar/hen probleem.

Je baard gaat hartstikke goed en er is niets om je voor te schamen!
Amens, sorry zie je reactie nu pas.
Juist omdat je iets wilt proberen, je weet niet hoe het staat als je het niet probeert.
Nu kreeg ik er redelijk schik in te krijgen, maar negatieve reacties ga je toch twijfelen is het wel wat voor mij, misschien staat het inderdaad niet...

Bedankt voor je bericht, we gaan gewoon door!:)>
 

Hilla

Baard
Één weekje, en moet je eens zien, je ziet duidelijk verschil. Mensen met negatieve reacties zijn sowieso altijd negatief overal over. Ik hou niet van zulke karakters. Altijd positief blijven en lekker doorgaan, maak ze maar jaloers, dat is berter.
Daar hou ik ook niet van! Positief blijven en juist een ander stimuleren in zijn/haar doelen. We gaan lekker door, bedankt maar weer voor tips en motivatie vandaag
 

Amens

Baard
Amens, sorry zie je reactie nu pas.
Juist omdat je iets wilt proberen, je weet niet hoe het staat als je het niet probeert.
Nu kreeg ik er redelijk schik in te krijgen, maar negatieve reacties ga je toch twijfelen is het wel wat voor mij, misschien staat het inderdaad niet...

Bedankt voor je bericht, we gaan gewoon door!:)>
Yep! Uiteraard mag je af en toe best twijfelen. Doe ik ook nog wel, maar die twijfel gooi ik gauw weer aan de kant. Ik weet namelijk dat ik mijn gladde gezicht zat ben, het is tijd voor een baard!
 

Macx

Baardaap
Amens, sorry zie je reactie nu pas.
Juist omdat je iets wilt proberen, je weet niet hoe het staat als je het niet probeert.
Nu kreeg ik er redelijk schik in te krijgen, maar negatieve reacties ga je toch twijfelen is het wel wat voor mij, misschien staat het inderdaad niet...

Bedankt voor je bericht, we gaan gewoon door!:)>
Ja, dat is het hem juist, door die mensen ga je twijfelen, dat heb ik ook meegemaakt, daarom weet ik dat het helemaal goed komt als je doorzet, en als je stopt omdat je er niet tegen kunt dan zul je nooit dat mooie doel bereiken.
 

Texman

Koning Baard
@Hilla @Amens,
Ook namens mij nergens aan twijfelen en je nergens wat van aantrekken er is altijd wel wat te zeuren.
Toen ik jullie leeftijd had was mijn baardgroei ook nog verre van optimaal.
Maar ik vond het wel heel leuk en ook ik kreeg natuurlijk opmerkingen ik heb echter nooit de neiging gehad om mijn baard af te scheren. Het was wel in een tijd dat lang haar en een baard erg in de mode was.
Het was ook een soort statement tegen de gevestigde orde in die jaren maar dat speelde bij mij geen rol.
Toen ik jong was hoorde een baard niet want dat was niet netjes, net zoals spijkerbroeken en popmuziek en nog veel meer wat wij toen leuk vonden. Tegenwoordig heeft het commentaar een wat intoleranter karakter en dat vind ik wel jammer.
Texman :)>
 

Hilla

Baard
@Hilla @Amens,
Ook namens mij nergens aan twijfelen en je nergens wat van aantrekken er is altijd wel wat te zeuren.
Toen ik jullie leeftijd had was mijn baardgroei ook nog verre van optimaal.
Maar ik vond het wel heel leuk en ook ik kreeg natuurlijk opmerkingen ik heb echter nooit de neiging gehad om mijn baard af te scheren. Het was wel in een tijd dat lang haar en een baard erg in de mode was.
Het was ook een soort statement tegen de gevestigde orde in die jaren maar dat speelde bij mij geen rol.
Toen ik jong was hoorde een baard niet want dat was niet netjes, net zoals spijkerbroeken en popmuziek en nog veel meer wat wij toen leuk vonden. Tegenwoordig heeft het commentaar een wat intoleranter karakter en dat vind ik wel jammer.
Texman :)>
Hi Texman, bedankt voor de steun! Altijd leuk om te lezen hoe het in de jaren terug eraan toe ging. Gelukkig heb ik wat eigenwijze trekjes meegekregen van mijn vader, dus geef niet snel op.

Bedankt voor de motivatie!
 

Amens

Baard
@Hilla @Amens,
Ook namens mij nergens aan twijfelen en je nergens wat van aantrekken er is altijd wel wat te zeuren.
Toen ik jullie leeftijd had was mijn baardgroei ook nog verre van optimaal.
Maar ik vond het wel heel leuk en ook ik kreeg natuurlijk opmerkingen ik heb echter nooit de neiging gehad om mijn baard af te scheren. Het was wel in een tijd dat lang haar en een baard erg in de mode was.
Het was ook een soort statement tegen de gevestigde orde in die jaren maar dat speelde bij mij geen rol.
Toen ik jong was hoorde een baard niet want dat was niet netjes, net zoals spijkerbroeken en popmuziek en nog veel meer wat wij toen leuk vonden. Tegenwoordig heeft het commentaar een wat intoleranter karakter en dat vind ik wel jammer.
Texman :)>
Heel goed! Ik ben benieuwd naar de flauwe reacties de komende tijd. Al is het denk ik ook een heel groot deel hoe je overkomt of je reacties krijgt. Bij mijn vorige pogingen voelde ik me echt onzeker en dat straalde ik waarschijnlijk ook uit. Nu is dat anders en ik krijg nu nauwelijks flauwe reacties.
 

Texman

Koning Baard
Dat klopt helemaal, als je niet sterk in je schoen staat wordt je veel makkelijker een doelwit voor deze onaangename types. Maar het leuke van een baard is weer dat je een veel sterkere uitstraling krijgt.
En dat werkt altijd in je voordeel. En ook daar zal je opmerking over krijgen en hoewel sommige vrouwen zeggen dat ze er niet zo van houden vinden ze het wel interessant om als de gelegenheid zich voordoet even aan je baard te voelen :D en dat zijn allemaal leuke dingen dus ......:)>
 

Hilla

Baard
Beste baardmannen :)>

Zijn er nog tips om de haren boven mijn huidige wanglijn te stimuleren? Zo af en toe zie ik een paar nieuwe haren, maar niet zo veel dat de wanglijn mee kan verhogen.
 

Hendrik63

Baard
Ook niet bij knippen? Sommige stukjes maakt het er onverzorgd eruit zien.
De haren op mijn wangen kan alleen maar uit eigen ervaring spreken groeien heel langzaam en worden niet lang.
Heb ze dan ook dit jaar nog niet hoeven knippen 6MAANDEN verder en er komen nog steeds nieuwe blonde haartjes bij.
Het heeft dus echt tijd nodig geef het tijd YOU DON'T NOW IT UNTIL YOU GROW IT
En dat onverzorgde valt echt wel mee
 

Amens

Baard
De haren op mijn wangen kan alleen maar uit eigen ervaring spreken groeien heel langzaam en worden niet lang.
Heb ze dan ook dit jaar nog niet hoeven knippen 6MAANDEN verder en er komen nog steeds nieuwe blonde haartjes bij.
Het heeft dus echt tijd nodig geef het tijd YOU DON'T NOW IT UNTIL YOU GROW IT
En dat onverzorgde valt echt wel mee
Goed om te lezen dat er zelfs na 6 maanden nog progressie te zien is!
 

Texman

Koning Baard
Beste baardmannen :)>

Zijn er nog tips om de haren boven mijn huidige wanglijn te stimuleren? Zo af en toe zie ik een paar nieuwe haren, maar niet zo veel dat de wanglijn mee kan verhogen.
Je zou Neofollics Beard Growth Stimulating Serum kunnen proberen.
 

Hilla

Baard
Weer een weekje verder, zie toch weer redelijk wat groei :)>

Voor de geïnteresseerde deze collage maak ik met de App PicCollage, ideaal om de voortgang bij te houden.
 

Bijlagen

  • Collage_2023-06-20_05_53_40.jpg
    Collage_2023-06-20_05_53_40.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Banner image
Top