Eerste (echte) poging tot baard.

tharvo

Stoppelbaard
Beste baardliefhebbers,

Ik heb mijzelf altijd onzeker gevoeld rondom mijn baardgroei, niet vol genoeg, te veel open plekken etc. Toch heb ik besloten om er een keer schijt aan te hebben en zien waar het schip strandt als ik het een paar maanden laat staan :) Ik kan dan toch alsnog besluiten om hem af te scheren :D

Ik kies er wel voor om de hals bij te houden, dit omdat ik simpelweg geen baardgroei heb onder mijn kin. Waardoor het er in mijn ogen althans raar uitziet.

Ik ben nu ongeveer drie weken in en het ziet er nu zo uit.
 

Bijlagen

  • IMG_3205 (2).JPG
    IMG_3205 (2).JPG
    713,6 KB · Weergaven: 141
  • IMG_3224 (2).JPG
    IMG_3224 (2).JPG
    706,3 KB · Weergaven: 129
  • IMG_3212 (2).JPG
    IMG_3212 (2).JPG
    682,2 KB · Weergaven: 134
  • IMG_3214 (2).JPG
    IMG_3214 (2).JPG
    459,4 KB · Weergaven: 129

Texman

Koning Baard
Ha @tharvo ,
Welkom op ons leuke forum :).
Ik vind het een goed voornemen om je baard een paar maanden te laten staan.
Het is de enige manier om er achter te komen wat voor baardgroei je hebt.
Voor 3 weken heb je al een aardig resultaat dus ik ben benieuwd waar je op uitkomt.
Hou ons maar op de hoogte zodat we zo nodig wat tips kunnen geven.
Succes Texman:)>
 

tharvo

Stoppelbaard
Ha @tharvo ,
Welkom op ons leuke forum :).
Ik vind het een goed voornemen om je baard een paar maanden te laten staan.
Het is de enige manier om er achter te komen wat voor baardgroei je hebt.
Voor 3 weken heb je al een aardig resultaat dus ik ben benieuwd waar je op uitkomt.
Hou ons maar op de hoogte zodat we zo nodig wat tips kunnen geven.
Succes Texman:)>


Bedankt voor het verwelkomen op het forum :)
Het was idd mijn bedoeling om deze post te blijven updaten met wat progessie foto's. Tips zijn zeker altijd welkom. Heb het nog nooit zo lang als dit überhaupt laten staan dus ik ben een duidelijke newbie.
 
Beste baardliefhebbers,

Ik heb mijzelf altijd onzeker gevoeld rondom mijn baardgroei, niet vol genoeg, te veel open plekken etc. Toch heb ik besloten om er een keer schijt aan te hebben en zien waar het schip strandt als ik het een paar maanden laat staan :) Ik kan dan toch alsnog besluiten om hem af te scheren :D

Ik kies er wel voor om de hals bij te houden, dit omdat ik simpelweg geen baardgroei heb onder mijn kin. Waardoor het er in mijn ogen althans raar uitziet.

Ik ben nu ongeveer drie weken in en het ziet er nu zo uit.

Ha Tharvo,
Je hebt alvast de juiste mentaliteit gevonden voor het groeien van een baard! Veel open plekken inderdaad, maar laat je niet uit het veld staan. Kijken waar het schip strand over een aantal weken. Succes!
 

tharvo

Stoppelbaard
Ha Tharvo,
Je hebt alvast de juiste mentaliteit gevonden voor het groeien van een baard! Veel open plekken inderdaad, maar laat je niet uit het veld staan. Kijken waar het schip strand over een aantal weken. Succes!

Ja exact. Dat is ook hetgeen wat me lang heeft tegengehouden. ''Te veel open plekken, dus laten groeien heeft geen zin''. Uiteindelijk is er maar een manier om daar achter te komen en dat is wachten :D
 

BikerDude

Stoppelbaard
hey Tharvo,

Hou vol man. Ik ben ook net begonnen, en moet ook nog zien hoe het wordt.
Geduld is moeilijk, maar het is ook wel leuk om te zien hoe het zich ontwikkel.D Kijk eens naar de site waar je allerlei baardspullen kan kopen.
Als het gaat jeuken, een heerlijke baardolie, maakt het een stuk leuker. Go for it.:)>
 

tharvo

Stoppelbaard
Volhouden hoor, komt wel goed!

Thanks voor de steun. :) Ik doe mijn best om geduld te hebben ook al ben ik niet geheel tevreden hoe het er met momenten uitziet.
[DOUBLEPOST=1631950354][/DOUBLEPOST]
hey Tharvo,

Hou vol man. Ik ben ook net begonnen, en moet ook nog zien hoe het wordt.
Geduld is moeilijk, maar het is ook wel leuk om te zien hoe het zich ontwikkel.D Kijk eens naar de site waar je allerlei baardspullen kan kopen.
Als het gaat jeuken, een heerlijke baardolie, maakt het een stuk leuker. Go for it.:)>

Dankjewel voor de steun. Voor jou hetzelfde, ik gun je het geduld om vol te houden :D
Ik gebruik al wat verzorgingsproducten omdat ik echt super last van jeuk had. Heb momenteel 0,0 last van jeuk dus dat gedeelte gaat goed :D
[DOUBLEPOST=1631951301][/DOUBLEPOST]Update. Twee weekjes weer verder. Zit nu op 5 weken niet scheren. Mijn snor groeit duidelijk een heel stuk harder dan de rest haha, begin me ook te storen aan hoe disproportioneel die is in verhouding met de rest. Ben zeer geneigd om er iets aan te gaan doen, wat zeggen jullie?
 

Bijlagen

  • IMG_3302 (2).JPG
    IMG_3302 (2).JPG
    593,3 KB · Weergaven: 80
  • IMG_3295_Moment (2).jpg
    IMG_3295_Moment (2).jpg
    2,5 MB · Weergaven: 79
  • IMG_3297 (2).JPG
    IMG_3297 (2).JPG
    1 MB · Weergaven: 77

Texman

Koning Baard
Een baard en snor moet je leuk vinden en het niet de bedoeling dat je je eraan gaat ergeren.
Dus ik zeg werk je snor gerust bij want bij jou groei hij harder dan de rest (Y).
Geldt eigenlijk ook voor je baard, hou in ieder geval de lijnen van je baard strak en wangen en hals schoon.
Je beginnende baard komt zo veel beter tot zijn recht en je hou het langer vol.
Ook vervelende opmerkingen worden minder ;)
 

tharvo

Stoppelbaard
Een baard en snor moet je leuk vinden en het niet de bedoeling dat je je eraan gaat ergeren.
Dus ik zeg werk je snor gerust bij want bij jou groei hij harder dan de rest (Y).
Geldt eigenlijk ook voor je baard, hou in ieder geval de lijnen van je baard strak en wangen en hals schoon.
Je beginnende baard komt zo veel beter tot zijn recht en je hou het langer vol.
Ook vervelende opmerkingen worden minder ;)

Ja, ik dacht effe wat advies inwinnen voor dat ik het gelijk bijwerk. Vind deze snor toch wel te gek worden op dit punt haha.
 

Texman

Koning Baard
Ja, ik dacht effe wat advies inwinnen voor dat ik het gelijk bijwerk. Vind deze snor toch wel te gek worden op dit punt haha.
Wat je ook nog kan doen is een beetje snorrewax of gel (got2 b Ultra Glued van Schwarzkopf) gebruiken.
Met de wax blijft je snor nog enigszins zacht en in model.
Met de gel wordt je snor stevig gefixeerd maar niet hard en wat ik een voordeel vind is dat de gel zich makkelijk laat uitwassen.
 
Ik kom net je topic tegen en het is leuk om de progressie te zien. Ook bij mij gaat de groei van de snor veel sneller in het begin dan die van de baard. Ideaal om wat verschillende stijlen te proberen. Hij groeit toch zo weer bij. Het word wel steeds leuker naarmate de baard wat langer en dus voller word. Geduld, geduld, geduld.

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk
 

tharvo

Stoppelbaard
Ik kom net je topic tegen en het is leuk om de progressie te zien. Ook bij mij gaat de groei van de snor veel sneller in het begin dan die van de baard. Ideaal om wat verschillende stijlen te proberen. Hij groeit toch zo weer bij. Het word wel steeds leuker naarmate de baard wat langer en dus voller word. Geduld, geduld, geduld.

Sent from my Galaxy S8+ using Tapatalk

Ik heb eenmaal mijn snor bijgewerkt puur omdat hij echt veelste hard groeide in verhouding met de rest. Nu komt hij echt veel beter uit qua formaat.
[DOUBLEPOST=1633450385][/DOUBLEPOST]
Flinke progressie al :) Je zal deze fase misschien als onverzorgd ervaren (of horen van andere mensen), maar gewoon blijven doorgaan!

Qua negatieve reacties valt het opzich mee. Merk alleen dat ik er zelf wel steeds meer moeite mee krijg idd. Maar ook het feit dat ik op de enge wang een veel duidelijkere open plek heb en dat er onder mijn kin niets groeit. De neiging tot scheren wordt groter en groter maar ik blijf volhouden :)
 
Banner image
Top