Eerste baard

tijn

Zware baard
Vandaag in de volle zon aan het werk. Dat was toch wel even een nagelbijt momentje..

Best warm om de snufferd zeg maar. :)

Jullie die ervaring ook dat het dan best warm kan aanvoelen de baard?
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een soort van verschil merk geloof ik. Mensen vragen het wel vaak of het niet warm is met een baard. Mijn antwoord is dan altijd de vraag of hun het warm hebben. Met of zonder baard, als het warm is is het warm hahahaha
 

Macx

Baardaap
Verbranden in je gezicht of erg rood worden van de zon, daar heb ik nu geen last meer van, ik voel ook niet dat het warmer is met de baard, ik vind het sowieso veel te warm ook zonder baard. Ik ga ook niet in de zon zitten en zoek meer de schaduw op dan expres in de zon te gaan zitten.
Mijn witte kleur maakt misschien wel uit, net zoals bij witte auto's, die blijven ook veel koeler dan bruine of zwarte. haha, maar goed, ik vind het niet warmer met baard en eerder een voordeel omdat ik nu geen rooie kop meer krijg van die zonnestralen, ik zet misschien wel meer een panamahoed op, maar ik heb alweer een mooie coole hoed besteld bij Ali haha https://nl.aliexpress.com/item/1005...etail.0.0.68e76d76wkTgdb&gatewayAdapt=glo2nld panama hoed is wel leuk, maar wel een beetje oubollig, vind ik.
 

Texman

Koning Baard
Nee, ik heb er geen last van en voor zo ver ik weet heb ik dat ook nog nooit gehad.
In de winter ben ik er juist blij mee want dan heb ik niet zo'n koud gezicht.
Een baard beschermd je huid tegen hitte en ook tegen felle kou, de natuur heeft dat heel mooi voor ons geregeld.
 

Pieter73

Baard
Vandaag in de volle zon aan het werk. Dat was toch wel even een nagelbijt momentje..

Best warm om de snufferd zeg maar. :)

Jullie die ervaring ook dat het dan best warm kan aanvoelen de baard?

Niets van gemerkt, maar... dit jaar wel voor het eerst op vakantie geweest met een baard... was wel een hele andere beleving in het water, zowel zee als zwembad :p
 

Macx

Baardaap
Niets van gemerkt, maar... dit jaar wel voor het eerst op vakantie geweest met een baard... was wel een hele andere beleving in het water, zowel zee als zwembad :p

Als de baard wat langer is en je zou dan uit het water komen, dan is je baard fantastisch mooi. Tenminste bij mij wel, je ziet dan die mooie golven in je baard. Ziet er dan geweldig uit.
 
Hmmmm zie hier ineens mogen paar onbekenden comments.. Excuus heren.. Zal zo eens in de instellingen kijken waarom ik daar geen melding van krijg..

Niets van gemerkt, maar... dit jaar wel voor het eerst op vakantie geweest met een baard... was wel een hele andere beleving in het water, zowel zee als zwembad :p

Goede vakantie gehad Pieter? Ja zal wel anders voor je aanvoelen denk ik na het zwemmen.. Weet niet of zoutwater goed is voor de baard.. Maar daar heb je dan wel weer olie en balm voor..

Als de baard wat langer is en je zou dan uit het water komen, dan is je baard fantastisch mooi. Tenminste bij mij wel, je ziet dan die mooie golven in je baard. Ziet er dan geweldig uit.

ja water doet zeker wat met je baard.. Ik mag ook graag in bad en als ik er uit kom is die eerst heerlijk zacht, maar ik moet hem dan dan wel goed gaan verzorgen want hj wordt later er behoorlijk stug door als ik lui ben en er niets aan doe..

Tja en verder is het nu nog 11 dagen naar de eerste 100 dagen groeien zonder ook maar iets van de lengte afgehaald te hebben.. Alleen de nek lijn en bovenlijn wat bijgehouden.. Ook alle wildgroeiende haren zijn nog aanwezig.. Dus nog even geduld voor de update broeders..
 

Bijlagen

  • B28BEBFC-B9BA-4CC5-AC04-ED82B57B71CA.jpeg
    B28BEBFC-B9BA-4CC5-AC04-ED82B57B71CA.jpeg
    76,6 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:

Macx

Baardaap
Hmmmm zie hier ineens mogen paar onbekenden comments.. Excuus heren.. Zal zo eens in de instellingen kijken waarom ik daar geen melding van krijg..



Goede vakantie gehad Pieter? Ja zal wel anders voor je aanvoelen denk ik na het zwemmen.. Weet niet of zoutwater goed is voor de baard.. Maar daar heb je dan wel weer olie en balm voor..



ja water doet zeker wat met je baard.. Ik mag ook graag in bad en als ik er uit kom is die eerst heerlijk zacht, maar ik moet hem dan dan wel goed gaan verzorgen want hj wordt later er behoorlijk stug door als ik lui ben en er niets aan doe..

Als je uit bad komt dan doe je je baard even een beetje deppen met een handdoek en dan ga je er conditioner in doen, dit laat je er een minuut of drie intrekken
dan stap je weer in bad en ga je je baard afspoelen, niet met het badwater maar schoon water hé, je laat er een heel klein beetje conditioner in zitten, dan maak je je baard weer handdoek droog en doe je er baardolie in en laat dat er intrekken en laat je baard drogen, zo blijft je baard lekker zacht, de gehele dag.


Tja en verder is het nu nog 11 dagen naar de eerste 100 dagen groeien zonder ook maar iets van de lengte afgehaald te hebben.. Alleen de nek lijn en bovenlijn wat bijgehouden.. Ook alle wildgroeiende haren zijn nog aanwezig.. Dus nog even geduld voor de update broeders..
[DOUBLEPOST=1664305098][/DOUBLEPOST]Hmmmm zie hier ineens mogen paar onbekenden comments.. Excuus heren.. Zal zo eens in de instellingen kijken waarom ik daar geen melding van krijg..



Goede vakantie gehad Pieter? Ja zal wel anders voor je aanvoelen denk ik na het zwemmen.. Weet niet of zoutwater goed is voor de baard.. Maar daar heb je dan wel weer olie en balm voor..



ja water doet zeker wat met je baard.. Ik mag ook graag in bad en als ik er uit kom is die eerst heerlijk zacht, maar ik moet hem dan dan wel goed gaan verzorgen want hj wordt later er behoorlijk stug door als ik lui ben en er niets aan doe..

Tja en verder is het nu nog 11 dagen naar de eerste 100 dagen groeien zonder ook maar iets van de lengte afgehaald te hebben.. Alleen de nek lijn en bovenlijn wat bijgehouden.. Ook alle wildgroeiende haren zijn nog aanwezig.. Dus nog even geduld voor de update broeders..
 

Macx

Baardaap
staat niets in dit bericht @Macx , gaat niet echt lekker hier met mijn berichten hahaha

Komt wel goed, maar dit bericht is toch van jouw, en daar reageerde ik op.

jij
ja water doet zeker wat met je baard.. Ik mag ook graag in bad en als ik er uit kom is die eerst heerlijk zacht, maar ik moet hem dan dan wel goed gaan verzorgen want hj wordt later er behoorlijk stug door als ik lui ben en er niets aan doe..

ik
Als je uit bad komt dan doe je je baard even een beetje deppen met een handdoek en dan ga je er conditioner in doen, dit laat je er een minuut of drie intrekken
dan stap je weer in bad en ga je je baard afspoelen, niet met het badwater maar schoon water hé, je laat er een heel klein beetje conditioner in zitten, dan maak je je baard weer handdoek droog en doe je er baardolie in en laat dat er intrekken en laat je baard drogen, zo blijft je baard lekker zacht, de gehele dag.
 
Ja nu krijg ik het wel mee @Macx .. Ik ben niet altijd even handig met computers, ligt mijn intresse ook totaal niet moet ik eerlijk bekennen.
Maar das wel een goede tip om een klein beetje conditioner er in te laten zitten.. Dat ga ik eens even een keertje proberen..
 
Banner image
Top