Een baardenliefhebber meldt zich aan!

WiseBeard

Stoppelbaard
Hey guys!


Ben een baardenliefhebber sinds de puberteit en heb ik sinds mijn 16e eerste baardhaartjes gekregen. Het groeide op zich toen niet snel, maar nu op mijn 22e, heb ik eindelijk na een tijdje een volledige baard. En daar ben ik heel erg trots op. Daarnaast heb ik sinds rond mijn 18e niet meer geschoren en heb ik sindsdien een volle 1 vuist kroezige baardje. Daarnaast heb ik wel tussentijds af en toe laten bijknippen door de kapper wanneer ik voor mijn hoofdhaar ging, maar na een paar maanden heb ik me bedacht om het voortaan zelf wat aan te doen qua baard. Echter, ik realiseer me dat ik best niet veel over dit vakgebied ken en wil ik graag vanuit jullie kant hulp krijgen!

Ik wil dus dat mijn baardje er goed verzorgd uitziet zonder dat ik de vuistlengte kwijt raak en niet veel aan willen bijwerken met de trimmer of andere apparaten. (Zelfs met de trimmer kan ik niet zo goed mee omgaan!) Ik zie er soms niet uit en wil ondanks mijn liefde voor de baard wat aan doen. Wat ik hiermee bedoel is, dat ik wil kijken tot hoelang mijn baard kan groeien en wil ik dus min zo mogelijk baardlengte kwijt raken. Ik heb best wel een kroezige baard en wil ik dus echt een mooi ovaal vorm voor geven. Ik heb vernomen dat je creatief kan zijn met baardolie, baardbalsem enzo? Dus wat raden jullie mij aan? Graag zou ik die dingen willen bestellen, alleen welke? Ik zie er een ruime assortiment liggen! Kunnen jullie hierbij mij een duwtje geven?

Owja! En hoe kan je het beste een mooi strakke kaaklijn op de wang 'trimmen'?
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom ;)

Voor 22 jaar is dat een beste baard hoor (Y)

Zelf knippen is niet iedereen gegeven. Arjay en enkele anderen hier doen het, de rest gaat naar de barbier :)>

Met baardolie en vooral baardbalsem & wax kan je inderdaad creatief zijn al heeft ook dat zijn grenzen.
Best mogelijk dat het kroezige er gewoon niet uit gaat. Ik heb ook zo'n rare draai er in en die groei is genetisch bepaald dus niks aan te doen.

Voor olie en balsem kan je overigens niet al te veel fout doen hoor. De meeste voldoen prima, alleen de geur is wel eens een persoonlijke aanvoelen (of ruiken ;) ).
 

WiseBeard

Stoppelbaard
Welkom op dit baardig forum. Veel kennis aanwezig voor jouw vragen.

Dan ben ik benieuwd op de antwoorden op mijn vragen!
[DOUBLEPOST=1460839278][/DOUBLEPOST]
Welkom ;)

Voor 22 jaar is dat een beste baard hoor (Y)

Zelf knippen is niet iedereen gegeven. Arjay en enkele anderen hier doen het, de rest gaat naar de barbier :)>

Met baardolie en vooral baardbalsem & wax kan je inderdaad creatief zijn al heeft ook dat zijn grenzen.
Best mogelijk dat het kroezige er gewoon niet uit gaat. Ik heb ook zo'n rare draai er in en die groei is genetisch bepaald dus niks aan te doen.

Voor olie en balsem kan je overigens niet al te veel fout doen hoor. De meeste voldoen prima, alleen de geur is wel eens een persoonlijke aanvoelen (of ruiken ;) ).

Ik vind op zich kroezige baard best wel bij mij passen, alleen wil dus een strakke vorm ervoor geven haha. Alleen hoe?! Als ik bijvoorbeeld op google 'curly beard shaped' afbeeldingen kijk, dan zijn dat echt mooie gevormde baarden die natuurlijk zijn bijgeknipt. Of daarnaast op Youtube 'how straighten beard' video's. Welke producten heb ik daarvoor nodig? Ik wil het gaan bestellen, maar ben hier best wel onwetend over.
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
Hallo.. Welkom!
Je hebt zo te zien een prima baard..
Als je wilt weten wat je terminale lengte is, zul je het gewoon moeten laten groeien.. ;)

De (natuurlijke) lijnen op de wang kun je prima zelf strak houden met een (open) scheermes of tondeuse.
 

maximum

Zware baard
Welkom op dit baardig forum:)Ik sluit me aan bij Arjays antwoorden(Y)Ik zou verder zeggen gebruik een goede borstel en iets van een conditioner en was je baard niet dagelijks;)Qua wax,balsem en olie gebruik ik alleen het laatste en snorrewax..Verder is het gewoon proberen wat jou ding is en ieder baardje heb een ander riedeltje;)Succes en beard up:)>
 

WiseBeard

Stoppelbaard
Bedankt voor de reacties! Ik zie een heleboel baardoliën op mijnbaard.nl. Is er uberhaupt wel een verschil hierin of maakt het niet uit welke?
 
Bedankt voor de reacties! Ik zie een heleboel baardoliën op mijnbaard.nl. Is er uberhaupt wel een verschil hierin of maakt het niet uit welke?
Je hoeft niet persee een speciale baard olie te kopen.

Bij van die groene winkels zoals De Tuinen kun je ook verschillende flesjes olie kopen. Juist die olie, die 9 van de 10 keer gemengd is met andere olieen en waar dan het naamplaatje 'baardolie' krijgt en voor het dubbele verkocht wordt.

Olieen die vaak gebruikt worden zijn:
Argan-, castor-, jojoba-, vitamine-E-, macademia, amandel- olie etc.
dit zijn vaak geurloze olieen (mocht je dat prefereren).
Houd je van een lekker luchtje, is het aan te raden om een speciale baardolie te kopen, welke geparfumeerd is.

Daarnaast heeft elke olie wel zijn specifieke eigenschappen. Ene trekt goed in huid en haar. Andere geeft meer een olielaagje, andere wordt weer een beetje was-achtig etc. zit eigenlijk weinig op dan gewoon proberen en het verschil ervaren. En uiteindelijk kiezen wat jij het prettigst vind.
 
Banner image
Top