doorzichtige baard

N

nipa

Guest
Hallo, ik ben al een tijd bezig met het groeienvan een baard. Ik ben blond en m'n baard zit ergens tussen ros en blond. Vevelende zaak is dat m'n baard erg doorzichtig blijft. Ik heb wel al een mooie lengte en heb nu ook niet zoveel last van kale plekken maar hij blijftwel erg doorzichtig en dus niet vol zoals vele (donkerder) baarden. Laat ik het zo en moet ik nog geduld hebben of laatik hem korter zetten en leer ik ermee leven dat ik gewoon geen mooie vollebaard kan laten groeien. (Ik ben nu bijna1 jaar bezig)
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Duidelijk wat je bedoeld.
Haren groeien niet allemaal met eenzelfde snelheid, waardoor je altijd een verzameling van lange, korte en haren van gemiddelde lengte zult hebben, zowel op het hoofd, als op de kaken.
Bij hoofdhaar laten we het af en toe door een kapper knippen, waardoor de hele verzameling op eenzelfde lengte komt, maar bij een baard moet een barbier dat doen, maar je kunt dit prima zelf.
Jouw baard is niet echt dun, maar gewoon een verzameling van haren van verschillende lengtes. Trim van onder af de baard naar een lengte, dat de onderkant recht wordt (ik vermoed zo'n 4 cm. eraf) en knip met een schaar de zgn. zwervers af, zodat de bakkebaarden minder pluizig worden. Het kost dus enige lengte, maar het aanzicht wordt een massievere baardmassa.
Verder laten groeien en zogauw het aan de onderzijde weer doorzichtig wordt de behandeling herhalen.

Je hebt trouwens de potentie voor een prima baard.:)>(Y)
 

Nipa

Baard
Beste ProfessorMelchior,
Bedankt voor je reactie. zal ik zeker proberen.
Beetje bang om er wat centimeters af te doen maar als dit het eindresultaat ten goede komt geef ik het vast en zeker een kans.
thanks!
Nicolas
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
@Jeepie heeft het een keer onbedoeld door een barbier laten doen en had zwaar de pest in, omdat er veel baardlengte verloren was gegaan, maar het heeft hem een prachtige en volle baard opgeleverd.
 

Jeepie

Baard
Wat de professor zegt!! Het is even slikken qua lengte, maar je wint heel veel volheid wanneer je er even de schaar in zet
 

Weeble

Volle Baard
Of ga even bij de barbier langs en vertel wat je wensen zijn.
Persoonlijk vindt ik de doorzichtigheid wel meevallen:)
 

MichelC

Baard
Inderdaad, prima baardje, niks doorzichtig. Leuk voor een viking baard :p
iets minder pluizig en je hebt een mooi strak geheel met de aanvulling met de professor.
 

Nipa

Baard
Bedankt voor de fijne reacties (Y)
Dit geeft een boost om verder te doen. Maar inderdaad eerst beetje bijwerken om dan een beter resultaat te verkrijgen :). Ik ben benieuwd.
 

Jeepie

Baard
Even ter illustratie, op mijn profielfoto zie je onderaan dat de baard redelijk doorzichtig is bij we onderste 2/3 cm... dat kan erg storend zijn.

Dit is het resultaat als je die cm's er af haalt, het ziet er een stuk voller uit.

IMAG0171_zpswejcqvaq.jpg

Ja, je levert in op lengte(iets wat ik zelf niet fijn vind, gezien ik een baard tot aan mijn navel wil:p) maar de baard ziet er veel voller en gezonder uit!

But then again, het is jou baard. Do as you wish
 

Nipa

Baard
Even ter illustratie, op mijn profielfoto zie je onderaan dat de baard redelijk doorzichtig is bij we onderste 2/3 cm... dat kan erg storend zijn.

Dit is het resultaat als je die cm's er af haalt, het ziet er een stuk voller uit.

IMAG0171_zpswejcqvaq.jpg

Ja, je levert in op lengte(iets wat ik zelf niet fijn vind, gezien ik een baard tot aan mijn navel wil:p) maar de baard ziet er veel voller en gezonder uit!

But then again, het is jou baard. Do as you wish

Inderdaad, het scheelt veel. Duidelijk verschil. Afspraak met de barbier is al gemaakt. ;) 26/7 :)>
Ook eens vragen wat hij ervan denkt maar zal jullie tips zeker met hem bespreken. Thanks!!!!
 

Nipa

Baard
Zo, vanmorgen naar de barbier geweest en gezegd waar ik naartoe wil. Hieronder resultaat. Inderdaad een stuk af en nu terug verder laten groeien 15010635326561958878549.jpg
 

Bijlagen

  • 1501063624169587704050.jpg
    1501063624169587704050.jpg
    545,6 KB · Weergaven: 65
Banner image
Top