De baard van Hendrik

Macx

Baardaap
Als je de baard er wat duidelijker uit wilt laten komen, helpt een donker kledingstuk daarbij, ook de baard zo af en toe kammen zodat de achterste haren ook goed naar voren komen en dan wat baard balsem erin en met je handen er overheen strijken, op de foto zie ik dat de haren breed uit staan, je zou ze iets meer naar elkaar kunnen brengen met je handen en de balsem werkt dan weer heel goed om ze dichter bij elkaar te houden, plus een donker overhemd dan zal het wel een stuk beter zijn. Je hebt al een mooie lengte Hendrik.
 

Hendrik63

Baard
Als je de baard er wat duidelijker uit wilt laten komen, helpt een donker kledingstuk daarbij, ook de baard zo af en toe kammen zodat de achterste haren ook goed naar voren komen en dan wat baard balsem erin en met je handen er overheen strijken, op de foto zie ik dat de haren breed uit staan, je zou ze iets meer naar elkaar kunnen brengen met je handen en de balsem werkt dan weer heel goed om ze dichter bij elkaar te houden, plus een donker overhemd dan zal het wel een stuk beter zijn. Je hebt al een mooie lengte Hendrik. D
Mijn nekharen maken de lengte hopelijk gaan mijn haren op kin en wangen ook die lengte bereiken. Doordat ik in mijn streven pas te trimmen als ik de 20 centimeter heb behaald is de baard uit model gegroeid. Maar ik heb goede hoop dat het ooit een mooi getrimde baard gaat worden, tis nu nog efkes tandebijten en volhouden:)
 

Macx

Baardaap
Ziet er beter uit maar tis nog niet zoals ik het voor ogen heb. Stylen is niet echt mijn ding zie mezelf niet elke dag met föhn en borstel aan de gang. Maar heb de tijd, zal waarschijnlijk tot eind december duren voordat ik ga trimmen.
Maar toch al een stuk beter nu je het zelf een beetje in model hebt gebracht, je hoeft niet de föhn te gebruiken hoor, na het wassen of spoelen deppen met een handdoek even een beetje drogen dan baardolie erin even lekker laten in trekken dan na een 15 minuten of zo er wat balsem in zetten en dat even een beetje kammen met een grote kam en met je handen in model zetten.
 

Hendrik63

Baard
Maar toch al een stuk beter nu je het zelf een beetje in model hebt gebracht, je hoeft niet de föhn te gebruiken hoor, na het wassen of spoelen deppen met een handdoek even een beetje drogen dan baardolie erin even lekker laten in trekken dan na een 15 minuten of zo er wat balsem in zetten en dat even een beetje kammen met een grote kam en met je handen in model zetten.
Dat is ongeveer wat ik dagelijks doe, de föhn gaat weer in de kast!
De baard voelt nu veel droger aan als anders weet niet of dat door het stylen komt.
In ieder geval bedankt voor de goede raad Macx:)
 

Macx

Baardaap
Dat is ongeveer wat ik dagelijks doe, de föhn gaat weer in de kast!
De baard voelt nu veel droger aan als anders weet niet of dat door het stylen komt.
In ieder geval bedankt voor de goede raad Macx:)
Ik gebruik voor de baard nooit een haardroger, ik heb ergens gelezen dat je daar toch voorzichtig mee moet zijn, en als je de haardroger gebruikt dan altijd op een milde temperatuur. Als de baard droog aanvoelt, gebruik ik een baardolie of een beetje baardboter erin doen, of een balsem, er zijn genoeg producten die je kunt gebruiken zo dat de baard niet droog aanvoelt. Een beetje uitproberen en wat producten bestellen, zo leer je het snelst wat bij jou het beste past.
Ook niet elke dag de baard wassen, maar beter is spoelen en 1 tot 2 keer wassen per week. Als de baard nat is geen borstel of kam gebruiken, als de baardharen nat zijn, zijn de haren kwetsbaar en moet je je haren met zorg behandelen, dus deppen en niet wrijven na het spoelen of wassen en daarna als de baard nog een ietsie vochtig aanvoelt, doe je er baardolie in.
 
Laatst bewerkt:

Hendrik63

Baard
Ik gebruik voor de baard nooit een haardroger, ik heb ergens gelezen dat je daar toch voorzichtig mee moet zijn, en als je de haardroger gebruikt dan altijd op een milde temperatuur. Als de baard droog aanvoelt, gebruik ik een baardolie of een beetje baardboter erin doen, of een balsem, er zijn genoeg producten die je kunt gebruiken zo dat de baard niet droog aanvoelt. Een beetje uitproberen en wat producten bestellen, zo leer je het snelst wat bij jou het beste past.
Ook niet elke dag de baard wassen, maar beter is spoelen en 1 tot 2 keer wassen per week. Als de baard nat is geen borstel of kam gebruiken, als de baardharen nat zijn, zijn de haren kwetsbaar en moet je je haren met zorg behandelen, dus deppen en niet wrijven na het spoelen of wassen en daarna als de baard nog een ietsie vochtig aanvoelt, doe je er baardolie in.
Yep:)
 
Banner image
Top