De baard een 2de kans geven

jan12

Stoppelbaard
Sommige van hier zullen me kennen van een topic wat ik 3-4 maanden geleden had gemaakt voor mijn baard. In de tussen tijd heb ik de baard een aantal keer afgeschoren. Nu denk ik er toch aan een echte poging te doen, mijn doel is nog steeds een volle baard denk aan zoals neymar jr. hier een foto van de eerste 5 dagen!

https://snipboard.io/xsOF1h.jpg
https://snipboard.io/x1Spck.jpg

Opnieuw vraag ik jullie mening of het wat kan worden anders wacht ik er namelijk liever mee

Alvast bedankt voor de reacties
En sorry als de kwaliteit van de foto’s niet geweldig zijn ik doe dit allemaal via mijn telefoon
 

Texman

Koning Baard
Ha @jan12 ,
Je foto's zijn wat moeilijk te beoordelen maar ik denk dat er potentie aanwezig is.
Helaas zie ik ook op de wangen wat dunnere plekken.
Of dit zich verder gaat uitvullen weet je alleen als je je baard min. 3 maanden zijn gang laat gaan.
Ik zou een poging wagen.
Succes Texman:)>
 

jan12

Stoppelbaard
Goedenavond, dank voor de reactie Texman :)
Wat zal dit betekenen? er zitten nu nog een groot tal kleine haartjes op de wang ik neem aan dat die doorgroeien en meer kleur krijgen als de rest? Of kan ik dit zo niet zien?

alvast bedankt voor de reacties en fijn dat ik hier met mijn baardvragen terecht kan!
 

Iasonas

Stoppelbaard
Mijn tip, niks meer aan doen voor zeker een maand of drie. Kan zomaar dat je het nog langer moet laten staan. Ook ik had kale plekken aan de zijkanten en die zijn nog steeds niet super vol, maar ik heb inmiddels een leuk resultaat. Dus als je het nu echt wil, niet trimmen, knippen of wat dan ook. Goed verzorgen en meer niet.
 

Texman

Koning Baard
Goedenavond, dank voor de reactie Texman :)
Wat zal dit betekenen? er zitten nu nog een groot tal kleine haartjes op de wang ik neem aan dat die doorgroeien en meer kleur krijgen als de rest? Of kan ik dit zo niet zien?

alvast bedankt voor de reacties en fijn dat ik hier met mijn baardvragen terecht kan!
De kleine haartjes op de wang kunnen inderdaad doorgroeien of vervangen worden door echte baardharen.
Het is echter een geleidelijk proces dus het koste tijd. Er is qua begroeiing altijd verschil tussen de linker en rechterwang dus dat is normaal.
Nogmaals geeft je baard 3 maanden te tijd om lekker uit te groeien en kijk dan wat het geworden is. Daarna kan je kijken wel baardmodel het beste bij je past.
 

jan12

Stoppelbaard
Hey Allen dank nog voor alle vele leuke reacties. Vandaag heb ik de baard een week laten staan en ook al is het een beetje vroeg voor een update gezien mijn vorige post maar een aantal dagen geleden was wilde ik het toch even plaatsen en dan per week een update plaatsen of zal dit te kort op elkaar zijn?

daarnaast heb ik een vraag over het bijhouden van mijn baard zoals op de foto’s ook te zien groeit de voorkant van de baard een stuk sneller dan het wang gedeelte, kan ik dit een stukje terugscheren zodat het verschil wat minder is of is dat niet handig?

Dank alvast weer voor jullie tips en hulp ik heb nog nooit zo welkom gevoeld op een forum :)

met vriendelijke groet, Jan
 

Bijlagen

  • 678120F3-04F4-456B-ACC4-D527B21D4F5F.jpeg
    678120F3-04F4-456B-ACC4-D527B21D4F5F.jpeg
    616,4 KB · Weergaven: 50
  • B910D0D0-08B4-4894-A8F8-0F7D8651BF0E.jpeg
    B910D0D0-08B4-4894-A8F8-0F7D8651BF0E.jpeg
    441 KB · Weergaven: 47
  • 8F2376B3-9092-4E29-A4B2-F0E12D65DD0B.jpeg
    8F2376B3-9092-4E29-A4B2-F0E12D65DD0B.jpeg
    555,6 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:

Nib85

Volle Baard
daarnaast heb ik een vraag over het bijhouden van mijn baard zoals op de foto’s ook te zien groeit de voorkant van de baard een stuk sneller dan het wang gedeelte, kan ik dit een stukje terugscheren zodat het verschil wat minder is of is dat niet handig?

Dank alvast weer voor jullie tips en hulp ik heb nog nooit zo welkom gevoeld op een forum :)

met vriendelijke groet, Jan

Niet trimmen/scheren...
Er is überhaupt ook nog niets bij te werken, zet deze gedachte komende maanden uit je hoofd.

Zoals hier eerder is gemeld (en in je vorige topic) je scheermes even opruimen als je wat wil.

je bent nog vrij jong, je hebt wel even nodig om een goede baard te kweken.
 

Texman

Koning Baard
Ha @jan12 ,
De groeisnelheid van het baardhaar verschilt nogal van plek tot plek en dat is normaal.
Bijna bij iedereen groeit het front van je baard en je snor sneller.
Ik zou daarom niet gaan trimmen maar er juist van gebruik maken om een mooie goatee te laten staan als de wangen en kaken niet mooi vol groeien.
Groet Texman :)>
 

Giant

Zware baard
IK sluit mij bij de anderen aan. Het gaat prima.
Minimaal 3 maanden niets aan doen en trimmer weggeven.
 
Banner image
Top