Dampende, vapende, electrisch rokende baarden.

Boof72

Volle Baard
Dat werd me inderdaad verteld door Zwoofs.
En laat ik in oktober nu net naar China toegaan ! ;)
 

fuzzyface

Baard
Ik rook pijp, liefst latakia houdende tabakken maar wil ook wel eens een pijp met wat zoetere variant opsteken. Oud Brugge is mijn 'sociale tabak! voor op markten of festivals.(Actief lid van het PRF, pijprokersforum) En rook bij tijd en wijle een sigaar.
 

Ivan

Baard
Nee, ik rook de pijp van tijd tot tijd.. Maar heb me eigenlijk ook nog nooit zo verdiept in 'dampen'..
Je kunt zelf je hoeveelheid nicotine bepalen toch?

Een pijproker! :cool: Ik zie er tegenwoordig zo goed als nooit meer een. Maar ze bestáán wel degelijk nog dus. Ook sigarenrokers zie ik uiterst zelden nog. Sigaretten heb ik altijd onbeschrijfelijk ranzig gevonden, maar pijp en sigaren kunnen nog aangenaam ruiken. Waarom toch zie je tegenwoordig wél nog heel vaak ordinaire sigaretten, maar zeer zelden nog sigaren en nooit meer pijp? :(
 

fuzzyface

Baard
Een pijproker! :cool: Ik zie er tegenwoordig zo goed als nooit meer een. Maar ze bestáán wel degelijk nog dus. Ook sigarenrokers zie ik uiterst zelden nog. Sigaretten heb ik altijd onbeschrijfelijk ranzig gevonden, maar pijp en sigaren kunnen nog aangenaam ruiken. Waarom toch zie je tegenwoordig wél nog heel vaak ordinaire sigaretten, maar zeer zelden nog sigaren en nooit meer pijp? :(
Waarschijnlijk omdat een gemiddelde pijp tussen 30 en 90 minuten duurt (soms zelfs langer, afhankelijk van tabak, grootte van de ketel en rookstijl/techniek van de pijproker)

En een fatsoenlijke sigaar ook al snel 45 minuten of langer. In het openbaar mag het bijna nergens meer.

Ff snel een peukie kan nog wel lopend of in een hoekje.

Ik ben al vaker van een terras gestuurd omdat roken niet was toegestaan.
 

Ivan

Baard
Waarschijnlijk omdat een gemiddelde pijp tussen 30 en 90 minuten duurt (soms zelfs langer, afhankelijk van tabak, grootte van de ketel en rookstijl/techniek van de pijproker)

En een fatsoenlijke sigaar ook al snel 45 minuten of langer. In het openbaar mag het bijna nergens meer.

Het wordt dus nog wel gedaan, maar niet in het openbaar?
 

fuzzyface

Baard
Ach, ik rook nog wel pijp op markten en festival, als ik even rustig kan zitten en het mag ook wel op terassen. Ik ken er wel meer. Maar ja, We lijken een uitstervend ras.
Ik denk dat de gemiddelde pijproker niet zit te wachten op gezeur. De anti rook brigade is overal. 1 voordeel, een pijp kun je uit laten gaan, in je zak stoppen en later weer opsteken. Een sigaar niet echt das nie lekker.
 

Gerrit

Baard
Pijp past natuurlijk uitermate goed bij een baard, zelfs een beetje cliché :)
Ja inderdaad, ik rookte zware shag en ben 3 jaar geleden begonnen met 18mg nicotine en zit nu op 0,5mg. Ik kan het dus net zo goed weglaten, maar voor het gevoel nog een klein beetje erin.
En het is zoooo lekker, ik damp voornamelijk custard smaken, heerlijk. En daarbij ook nog eens gezond en goedkoop!
Gezond?????
 

fuzzyface

Baard
En terecht. Roken is smerig, ongezond en asociaal. Hoe eerder de wereld daar van bevrijd wordt, hoe beter.
I rest my case...
Ps, er is een enorm verschil tussen het gedachtenloos asfalteren van longen met een giftig mengsel van chemicaliën gegarneerd met de allerslechtste tabak die je kunt vinden en het smoren van hoogwaardige kwaliteitstabak in een pijp.
Maar...je hebt gelijk. Je kunt beter een wierrookje aansteken en geurzeepjes tussen je kleren leggen.

Ook die borrel maar laten staan.

High on life! Veel sporten en gezond eten. Weet je tenminste dat je veilig de eindstreep haalt.

Prima wat mij betreft en heb ik veel respect voor.

Ik maak andere keuzes. Maakt mij dat een minder of onprettiger mens, ik hoop het niet.
 

Ivan

Baard
Ps, er is een enorm verschil tussen het gedachtenloos asfalteren van longen met een giftig mengsel van chemicaliën gegarneerd met de allerslechtste tabak die je kunt vinden en het smoren van hoogwaardige kwaliteitstabak in een pijp.

Zelden ben ik het zo hard met iemand eens geweest. Pijp en sigaren dienen niet in eerste plaats om snel-snel je broodnodige dosis nicotine binnen te krijgen, maar om ontspannen te genieten van de smaak van bepaalde soorten pijp- en sigarentabak. Daarom wordt pijp- en sigarenrook gewoonlijk ook slechts tot in de mond gezogen, niet tot in de longen.

Helaas zijn de meeste mensen niet in staat dergelijke nuances te maken, en plaatsen ze alle vormen van roken in hetzelfde vakje. :(
 

piebe

Stoppelbaard
Ik ben nu een jaar van de analoge sigaretten af en over op de electrische
 

Bijlagen

  • 17117474366007208867791005063811.jpg
    17117474366007208867791005063811.jpg
    3 MB · Weergaven: 7
Banner image
Top