Beginner Beard

ThomasvO

Stoppelbaard
Goeiedag!

Nieuw op het forum, want ik ben op het moment bezig m'n eerst baard te laten staan.
Ik ben 28, dus een beetje laat misschien. Ik had er nooit aan gedacht om er een te kweken, maar vrouwen beginnen er steeds meer over te zeiken en nu vallen mij de baarden van andere mannen ook op. Dus ik dacht laat ik het eens proberen!

Graag zou ik feedback willen over hoe de baard eruitziet en wat ik het beste kan doen.... Hij is nu ongeveer 20 dagen oud.
Ik heb er niets aan gedaan al die tijd, behalve wat verdwaalde haartjes op de wang weggehaald en wat gekamd.
Ben best trots op de manier waarop m'n baardgroei zich ontwikkeld, ik denk dat ik meer geluk heb dan veel anderen wat betreft m'n genen. Wel heb ik de neiging om vlug naar de barbier te willen, gezien het er een beetje onverzorgd uitziet.
Ik geef les als beroep en volgende week is de vakantie voorbij, hoe voorkom ik dat m'n leerlingen me een zwerver gaan noemen? :pp

Ik kijk er wat leip bij maar het gaat om de baard ;-) Opmerkingen, tips, advies?


Thomas

IMG_1921.JPG IMG_1922.JPG IMG_1923.JPG IMG_1924.JPG
 

ThomasvO

Stoppelbaard
Bedankt voor de reacties!
Ik lees overal dat je na een maand vrij groeien naar de barbier kan/moet. Moet ik dat aanhouden of kan ik al eerder/beter later?
 

Ardjan

Baardaap
Bedankt voor de reacties!
Ik lees overal dat je na een maand vrij groeien naar de barbier kan/moet. Moet ik dat aanhouden of kan ik al eerder/beter later?
Ligt er aan wat je baarddoel is. Als jij voor een langere baard wil gaan, zou ik voorlopig niet naar de barbier gaan. Eerst is lekker laten groeien en na een maand of drie kijken wat het geworden is; zelf een beetje de lijnen bijhouden, en verder een goeie (houten) kam en wat baardolie gebruiken; uitschieters met wat balm of wax temmen, maar ik zou zo min mogelijk snoeien.
Succes en beard on! :)>
 

ThomasvO

Stoppelbaard
Ligt er aan wat je baarddoel is. Als jij voor een langere baard wil gaan, zou ik voorlopig niet naar de barbier gaan. Eerst is lekker laten groeien en na een maand of drie kijken wat het geworden is; zelf een beetje de lijnen bijhouden, en verder een goeie (houten) kam en wat baardolie gebruiken; uitschieters met wat balm of wax temmen, maar ik zou zo min mogelijk snoeien.
Succes en beard on! :)>

Oké. Ik heb niet echt een doel, ik wil vooral kijken wat het doet want hij is nog nooit zo lang geweest.

Het idee wat ik heb is een niet te lange baard, maar wel min of meer dekkend en mooi afgewerkt.
Daarom heb ik ook het gevoel dat ik er al bijna ben! Er zijn hier en daar nog wat vlekjes wel.

Als mijn plan is om hem niet al te gek lang te laten groeien, maar wel alle potentie eruit te halen voor een mooie korte baard. Wat is dan het plan?
 

GlennBG

Volle Baard
Hoi, welkom! (Y)
Goede baardgenen idd...

Het woord 'zwerver' zou je alleen kunnen raken als je daar al gevoelig voor was, denk ik.
Je zult zeker opmerkingen krijgen van jouw leerlingen, ook positieve hoor.
Het gaat om wat JIJ wilt uiteindelijk.
Wens je wijsheid en een forse baard toe! :)>
 

Razae

Stoppelbaard
Eens met de tips hierboven, overweeg ook eens de haartjes op de wang te laten staan. Ik vind dat, wanneer eenmaal op lengte, een baard er dan nog mooier uitziet!
 

ThomasvO

Stoppelbaard
Eens met de tips hierboven, overweeg ook eens de haartjes op de wang te laten staan. Ik vind dat, wanneer eenmaal op lengte, een baard er dan nog mooier uitziet!

Dat zijn er echt maar een paar. ;-) en wat ik in mn hoofd heb is juist een strakke lijn. En iets lager misschien ook.

Maar bedankt iedereen voor de reacties. Ik ga hem nog even door laten groeien en verder wat olie erin doen. Wat betreft die wanghaartjes die blijf ik waarschijnlijk weghalen en de neklijn in de gaten houden, maar wel zo weinig mogelijk weghalen daar.

Dan kom ik er wel weer eens op terug!
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Welkom op het forum!
Je baard ziet er al mooi uit, dus geen zwervers-look. :)>(Y)
De kids zullen het voornamelijk stoer vinden, ook al zullen ze dat niet laten merken.
 

ThomasvO

Stoppelbaard
Welkom op het forum!
Je baard ziet er al mooi uit, dus geen zwervers-look. :)>(Y)
De kids zullen het voornamelijk stoer vinden, ook al zullen ze dat niet laten merken.

Haha bedankt voor de pep-talk. Ik maak me vooral zorgen over het verschil in lengte bij sommige haartjes. Die steken er uit en zijn lichter dan de rest. Ik ben ook niet glad begonnen, zoals ik velen zie doen. Ik weet niet of dat wat uitmaakt? Helemaal glad heb ik altijd al verschrikkelijk gevonden.

Verder was ik al redelijk blij met hoe het groeit en zeker na de reacties hier en in mn naaste omgeving begin ik de baard al een beetje met trots te dragen. Dus we zullen zien hoe het volgende week verloopt. ;)
 

ThomasvO

Stoppelbaard
Update. Dit is 28/29 dagen. Echt voller is ie nog niet, wel langer en borsteliger. ;-)
Vooral ter hoogte van de kin is het hard gegaan.

Heb hem bewerkt met baardolie iedere dag in de laatste week. En gekamd met een plastic kammetje.

In de tussentijd naar de kapper geweest maar die kreeg alleen toestemming voor mijn hoofdhaar. :D
 

Bijlagen

  • IMG_2048.JPG
    IMG_2048.JPG
    325,6 KB · Weergaven: 118
  • IMG_2051.JPG
    IMG_2051.JPG
    345,9 KB · Weergaven: 125
  • IMG_2052.JPG
    IMG_2052.JPG
    348,8 KB · Weergaven: 124
  • IMG_2053.JPG
    IMG_2053.JPG
    260,3 KB · Weergaven: 118

Jeb

Baard
Gaat de goeie kant op
De dekking is in ieder geval een +punt
Nog een paar maanden eraan plakken en voilà
 
Banner image
Top