Barbiers

Silverfox

Stoppelbaard
Vanaf februari met deze baard bezig. Mag van mij nog langer/voller. Knip wel zelf iedere dag de piekharen bij. Eigenlijk bang dat een barbier er weer een heel stuk afmaait☺ Maar wellicht hebben jullie andere ervaringen? Kent er iemand in de buurt van Den Bosch een goede barbier? Hoor ik graag.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Welkom op het forum ;)

Kenners uit de regio zullen zich wel melden neem ik aan.

Let it grow :)>
 

Lei

Baard
Vanaf februari met deze baard bezig. Mag van mij nog langer/voller. Knip wel zelf iedere dag de piekharen bij. Eigenlijk bang dat een barbier er weer een heel stuk afmaait☺ Maar wellicht hebben jullie andere ervaringen? Kent er iemand in de buurt van Den Bosch een goede barbier? Hoor ik graag.
In de Bossche binnenstad zitten twee barbiers (die zich dus met het edele vakwerk van het knippen en soigneren van baarden bezighouden). Ricky's Barber&Shop in de Hinthamerstraat en King's Barbers in de Kruisstraat. Ik heb met allebei nog geen ervaring.
 

Silverfox

Stoppelbaard
In de Bossche binnenstad zitten twee barbiers (die zich dus met het edele vakwerk van het knippen en soigneren van baarden bezighouden). Ricky's Barber&Shop in de Hinthamerstraat en King's Barbers in de Kruisstraat. Ik heb met allebei nog geen ervaring.
Dank je Lei voor deze reactie. Inmiddels liep ik vorige week inderdaad in de Uylenburg toevallig langs King's...nog niet de neiging om het te gaan doen. Tot nu toe ben ik zelf barbier hahaha! Nogmaals dank voor de tip.
 

Lei

Baard
Dank je Lei voor deze reactie. Inmiddels liep ik vorige week inderdaad in de Uylenburg toevallig langs King's...nog niet de neiging om het te gaan doen. Tot nu toe ben ik zelf barbier hahaha! Nogmaals dank voor de tip.
Graag gedaan. Ik moet over een poosje beslissen wat ik doe. Ik ben al een keer binnen geweest om wat baardolie etc. te kopen. Het zijn aardige gasten. Maar ze hebben het druk, komen eigenlijk handen te kort. Dus een eventuele afspraak moet je ruim van te voren maken.
 

Silverfox

Stoppelbaard
Hallo Lei, Had je inmiddels een bezoekje afgelegd? Ik knip het 's avonds nog steeds zelf bij maar het begint nu wel tijd te worden voor een echte sessie bij een Barbier denk ik. Laat ff weten of je hen bezocht hebt en hoe het ging. Alvast dank! Greetz Silverfox
 

Lei

Baard
Hallo Lei, Had je inmiddels een bezoekje afgelegd? Ik knip het 's avonds nog steeds zelf bij maar het begint nu wel tijd te worden voor een echte sessie bij een Barbier denk ik. Laat ff weten of je hen bezocht hebt en hoe het ging. Alvast dank! Greetz Silverfox
Hi silverfox!
Ik ben alleen voor baardolie bij Kings Barbers langs geweest. Ze hebben een eigen merk olie dat goed bevalt. Lekker dichtbij want ik woon in dezelfde straat. Maar ik heb m'n baard nog niet laten knippen. Tot nog toe lukt het me prima om het zelf te doen. Onder het motto 'let it grow' stel ik een bezoek steeds uit :)>
 

stephan0

Stoppelbaard
@Silverfox

Onlangs ben ik in Den Bosch bij Kingz Barbers geweest. Had een super ervaring. Nu moet ik wel bekeken dat ik nog een rookie baardje heb van 4 weken maar dat doet niet onder aan de ervaring daar.

Werd vriendelijk ontvangen en kreeg gelijk wat drinken aangeboden, koffie, bier of misschien wat sterkers. Er was zelfs een bandje aanwezig wat het erg leuk maakte.

Ik kreeg goed advies over het onderhoud en welk model mij het beste zou staan. Had het gevoel dat er echt tijd genomen werd voor mij. De barbier was gezellig en had volle focus voor mijn baard in spe. Zal hier vaker binnen wandelen, wel op afspraak want hun hebben het rete druk. Dus maak een afspraak van te voren;)
 

Gothfather

Stoppelbaard
Altijd knip ik me snor en nu ook me baartje zelf, er is nooit iemand anders aan geweest zelfs me vrouw niet.
Tis al weer 2 jaar geleden dat ik een mooie volle en grote handle bar snor had (duurt best wel even om die te krijgen hoor) en me zoon wilde eens een keer naar een barbier en vroeg Pa ga je mee!
Na ok dan ik wilde wel eens geschoren worden met zo`n kapmes en ja lijkt me leuk toch?
Vraagt ie man zal ik de snor ook bij werken Willem, ik denk ok tis een BARBIER dus die ken dat wel toch.
Hij pakt de kam en de tondeuse en rag 2x heen en weer :( Alles weg!
Ik was zo boos en nee geen BARBIER meer aan mijne snor of wat dan ook, dat kan ik dus na 38 jaar beter zelf doen lol:)
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik begrijp je frustratie, al denk ik dat de uitspraak "de snor ook bijwerken" nogal vaag is.

Als je duidelijk aan een barbier zegt WAT je verlangt dan kom je zelden bedrogen uit. Als je ruimte laat voor interpretative is dat een ander verhaal.

Bij mij blijft de tweestrijd ja/neen handle bar maar doordoen.
Enerzijds is het best leuk om hebben, staat me wel en duurt inderdaad "even" om te laten groeien.
Anderzijds is het vaak een "gedoe" omdat hij vol hangt als je drinkt of eet, het langer duurt voor de Spiegel 's morgens en ook overdag toch enig "onderhoud" nodig is.

Ik heb al verschillende keren de 24-uursregel moeten toepassen en nog steeds is het niet zeker dat hij er bij het volgende barbierbezoek nog aanhangt :confused:
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
De snor groeit voor geen meter! Wat gaat dat langzaaaaaaaam. Naar mijn idee duurt het zo'n drie jaar voordat je een epische snor hebt, dus een barbier komt er zeer zeker niet aan.
 
Banner image
Top