Barbaar of barbier.

Kale666man

Baardaap
Hoi ja er komt een moment dat je net als kiespijn naar de tandarts moet maar voor het eerst aan je baard laten knippen of scheren ben ik veel benauwder.
Ik probeer het net als kiespijn maar zolang mogelijk uit te stellen want er af is er af.
Zullen toch wel meer leden zijn die dit herkennen dus zal vast niet de enige zijn denk ik.
Voorlopig gaat het nog net als paracetamol voor de kiespijn met baardolie nog wel tot kersrmis goed met de baard en wil er nog niet aan denken.
Gr richard
 

Weeble

Volle Baard
Je bent altijd vrij om een barbier te bezoeken. Niets moet wat dat betreft.
Als je een barbier bezoekt, wees dan heel duidelijk wat je wensen zijn (geen 'Doe maar een kapseltje'-verhaal).
Zo heb ik dat ook bij mijn eerste bezoek gedaan en heb sindsdien mijn vaste barbier gevonden:)
 

TMG1961

Baardaap
Herken me ook in je verhaal. Nu ben ik maar pas bezig (32 dagen) maar ben me toch al een beetje aan het oriënteren voor wat betreft barbier. Heb er in Heerlen eentje gevonden waar ik goede reviews van heb gelezen. Maar is natuurlijk altijd even afwachten hoe hij me zelf bevalt. Wat ik wel positief vind is dat hij zelf ook een beste baard heeft. Maar ook dat zegt natuurlijk niets over zijn vakmanschap als barbier. En ik denk ook dat er een verschil zit tussen een kapper die baarden erbij doet of een klassieke barbier. Maar kan ook verkeerde gedachte zijn.

Succes met vinden van een goede barbier die je baard goed bijhoud en waar je keer op keer naar terug gaat.
 

Kale666man

Baardaap
Je bent altijd vrij om een barbier te bezoeken. Niets moet wat dat betreft.
Als je een barbier bezoekt, wees dan heel duidelijk wat je wensen zijn (geen 'Doe maar een kapseltje'-verhaal).
Zo heb ik dat ook bij mijn eerste bezoek gedaan en heb sindsdien mijn vaste barbier gevonden:)
Ja dat ga ik zeker doen want heb tijd zat en er is gelukkig hier veel informatie te vinden,al lopen die nogal uiteen.
Maar ja,de 1 zweert bij die en de ander weer ergens anders.
Maar we komen er wel uit.
 

JanM

Stoppelbaard
Sorry, maar ik heb de fout gemaakt die ik jou misschien ook zie maken. Te snel laten knippen...

Ik merk dat hoe langer mijn baard word des te makkelijker hij in bedwang te houden is. Toen ik bij de kapster was geweest had ik sterk het gevoel dat ik weer helemaal opnieuw moest beginnen. Baalde echt als een stekker!

Advies wat ik kreeg van anderen: afblijven aub.....

Nu geef ik jou het advies door: afblijven aub
Barbieren komen eigenlijk pas in zicht bij een half jaar baard of later. Tot die tijd zijn al de haren van je wangen nog niet op lengte met de onderste haren (bijvoorbeeld van de onderkant van je kin) dus echt een middel knippen wordt dan sowieso lastig.
 

Knulletje

Zware baard
Als jou doel een lange baard is, zou ik wachten met een bezoek tot je 5 a 6 maanden onderweg bent.
Eerst even lengte maken voor je gaat snoeien!
Niet snoeien maar groeien!!!
 

Kale666man

Baardaap
Sorry, maar ik heb de fout gemaakt die ik jou misschien ook zie maken. Te snel laten knippen...

Ik merk dat hoe langer mijn baard word des te makkelijker hij in bedwang te houden is. Toen ik bij de kapster was geweest had ik sterk het gevoel dat ik weer helemaal opnieuw moest beginnen. Baalde echt als een stekker!

Advies wat ik kreeg van anderen: afblijven aub.....

Nu geef ik jou het advies door: afblijven aub
Barbieren komen eigenlijk pas in zicht bij een half jaar baard of later. Tot die tijd zijn al de haren van je wangen nog niet op lengte met de onderste haren (bijvoorbeeld van de onderkant van je kin) dus echt een middel knippen wordt dan sowieso lastig.
Dank je jan,ja ik stel het ook zo lang mogelijk uit en volg het forum ook dagelijks zodat ik er niet eens meer aan denk.
[DOUBLEPOST=1509606952][/DOUBLEPOST]
Als jou doel een lange baard is, zou ik wachten met een bezoek tot je 5 a 6 maanden onderweg bent.
Eerst even lengte maken voor je gaat snoeien!
Niet snoeien maar groeien!!!
Ja doe ik ook want dat is immers het doel maar wat info via dit forum vind ik altijd leuk.
En er zitten zeker vaak hele bruikbare tips bij.
En bedankt voor ook jou bijdrage dus
[DOUBLEPOST=1509607821][/DOUBLEPOST]
Barbaar of barbier?

Tijdens de Baardborrels hoor ik wel vaak de uitroep: 'Is de bar daar of is de bar hier?'. :D
Ja ik heb er al een hoop voorbij zien komen melchior,soms leuke en soms wat hatelijk maar het is maar hoe je er mee om gaat.
Maar deze kon ik nog niet,vaak zijn het IS grappen.
Maar ja die weten niet waar ze het over hebben.
IS ja alleen onschuldige mensen ombrengen.
Maar dit is gelukkig een vrolijk forum en beleef er veel plezier aan en ook best veel tijd volgens de vrouw des huizes.
Ze zei nou je van facebook af bent zit je niet zoveel op je telefoontje,maar dit is nog erger.
Ik zei dan wordt je toch ook lid en laat je je baard staan maar dat vond ze een stomme opmerking hahaha.
Fijne dag melchior.
[DOUBLEPOST=1509608138][/DOUBLEPOST]
Herken me ook in je verhaal. Nu ben ik maar pas bezig (32 dagen) maar ben me toch al een beetje aan het oriënteren voor wat betreft barbier. Heb er in Heerlen eentje gevonden waar ik goede reviews van heb gelezen. Maar is natuurlijk altijd even afwachten hoe hij me zelf bevalt. Wat ik wel positief vind is dat hij zelf ook een beste baard heeft. Maar ook dat zegt natuurlijk niets over zijn vakmanschap als barbier. En ik denk ook dat er een verschil zit tussen een kapper die baarden erbij doet of een klassieke barbier. Maar kan ook verkeerde gedachte zijn.

Succes met vinden van een goede barbier die je baard goed bijhoud en waar je keer op keer naar terug gaat.
Bedankt weer voor het advies en komt zeker goed,ik heb nog tijd zat
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Als het moment komt van bij een barbier langs te gaan dan is het vooral kwestie van daar duidelijk te laten weten wat jij wilt en waar je naartoe wilt met de vorm van de baard en snor. Anders gaan ze zelf moeten improviseren en dat voelt nadien zelden goed aan :)>
 

Kale666man

Baardaap
Als het moment komt van bij een barbier langs te gaan dan is het vooral kwestie van daar duidelijk te laten weten wat jij wilt en waar je naartoe wilt met de vorm van de baard en snor. Anders gaan ze zelf moeten improviseren en dat voelt nadien zelden goed aan :)>
Thanks voor de tip cowboy,ja neem telefoon ook mee met afbeeldingen van hoe ik het wil en of dat mogelijk is maar dat gaat goed komen,voorlopig laat ik hem lekker groeien want wil graag een lange baard.
 

RCM

Baardaap
Ik sluit mij bij alle bovenstaande adviezen aan. En het is inderdaad wel slim om enkel voorbeelden te kunnen laten zien. Maar voorlopig lekker laten groeien.. :)>(Y)
 
Banner image
Top