Baardstijlen

Texman

Koning Baard
De 50 baarstijlen zijn al heel wat. Ik heb echter heel wat baarstijlen voorbij zien komen.
Er is ongetwijfeld nog veel mee. Vooral met wat meer uitleg en evt. historie en origine lijkt mij interessant.
 

Weeble

Volle Baard
Ik zie op dat soort lijsten de 'Fu Man Chu' en de "Dali' voorbij komen,
maar in het dagelijkse leven zie ik ze nooit :D

Fu-Manchu-snor.jpg

dali-stach-small.jpg.480x0_q71_crop-scale.jpg
 

Texman

Koning Baard
Klopt ik zie ze eigenlijk nooit de Fu Man Chu snor. De Chinese snor, ook wel de Fu Manchu snor genoemd. De naam is politiek gezien niet helemaal correct, maar komt voort uit de populaire film van de late 60er jaren "The many lives of Dr. Fu Manchu".
De Chinese snor wordt gekarakteriseerd door zijn positie op de bovenlip en afhangende uiteinden langs elke zijde van de mond in de richting van de kaak. Moderne varianten tonen zich rond, vierkant, en worden in allerlei vormen aan de onderkant gestyled. https://www.kapsels.net/tips2/snorren.htm

Dalí stond ook bekend om zijn snor, die dun, langwerpig en sierlijk gebogen was. Als antennes wezen beide snorpunten omhoog of waren gekruld. Dalí beweerde dat hij via zijn snorharen inspiratie uit de kosmos ontving. Zijn snor was geïnspireerd op die van een andere wereldberoemde Spaanse schilder, Diego Velázquez.(wikipedia)
 

Texman

Koning Baard
Ik had vroeger een collega met een geweldige dikke en snelle baardgroei die ook allerlei stijlen uitprobeerde.
Was erg leuk omdat dat veel commentaar uitlokte :).
Dat was aan hem wel besteed, hij kon het hebben :D:D:D.
 
Banner image
Top