Baardritatie

Ieder van ons heeft kritische punten over zijn eigen baard en/of dagen waarbij zijn baard totaal niet in model is te krijgen.
Mijn probleem is dat mijn baard op 1 wang erg krullend is en hierdoor erg bol staat.

Wat is jullie baardritatie ?
 

Glenn

Baard
Wat mij het meeste irriteert is zien wat je eet of hoe je het eet in de buurt van mensen.
Gisteren een ijs hoorntje gegeten in Sluis en was vergeten van een lepeltje bij te vragen.
Was meer met mijn zakdoek bezig dan met mijn ijsje.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Ik heb geen echte baardirritatie ;)

Uiteraard had ik liever een iets betere dekking op de wangen gehad, en mag het eteniets makkelijker met een vrij omvangrijke snor, maar irriteren doet het me niet.
Zelfkritiek is prima maar je moet het helaas nog altijd doen met wat de genen je aanbieden en daar het beste van maken zonder al te veel irritatie of frustratie ;)
 

Beardish

Baard
Mijn baardirritatie is dat ik op sommige momenten met mijn baard in mijn mond zit en soms er stukjes afbijt.
Ik word er helemaal gek van
 

Texman

Koning Baard
Ieder van ons heeft kritische punten over zijn eigen baard en/of dagen waarbij zijn baard totaal niet in model is te krijgen.
Mijn probleem is dat mijn baard op 1 wang erg krullend is en hierdoor erg bol staat.

Wat is jullie baardritatie ?
Mijn baard irritatie is dat als ik 's morgens opsta mijn baard volledig in de kreukels ligt.
Daarom moet ik hem iedere dag verzorgen zodat hij er goed uitziet.
Tip: ik was mijn baard twee maal in de week met een natuurlijke shampoo en breng dan vervolgens Utility Balm in van Beardbrand.
Hierna droog ik mijn baard met de föhn op de laagste warme stand. Eerst met een grove kam van onder naar boven en dan met een ronde borstel de haren in de juiste vorm te krijgen. Alles ziet er dan mooi regelmatig uit. Als ik mijn baard gewoon droog laat worden vallen er allemaal grove slagen in en heb ik het zelfde probleem als jij.
Voor de rest van de week spoel mijn baard grondig uit maar gebruik geen shampoo.
Trek met kammen en borstels niet te hard aan je baard dit is erg slecht en kan er toe leiden dat je baardharen los laten.
Ik hoop dat je wat aan aan mijn reactie hebt.
Veel succes.
 

Cowboy

Baardaap
Oerbaard
Op zich wel een beetje vreemd aangezien de meesten net na het wassen de boel het makkelijkst kunnen "stylen".

Lukt het jou beter als de baard "droog" is en je er dan wax of olie in smeert dan?
 

TMG1961

Baardaap
Op zich wel een beetje vreemd aangezien de meesten net na het wassen de boel het makkelijkst kunnen "stylen".

Lukt het jou beter als de baard "droog" is en je er dan wax of olie in smeert dan?

Als het droog is lukt het me inderdaad beter.
 

Kale666man

Baardaap
Ja ik smeer de baardolie er in als de baard nog goed vochtig is en strijk dan met me handen glad en als hij droog is kammen.
Zo zie je maar weer dat het bij een ieder anders werkt maar weer enkele tips erbij.:cool:
 

Weeble

Volle Baard
Mijn baardritatie zijn die dagen dat mijn haren eigenwijs overeind blijven staan, desondanks dat ik olie/balsem/wax etc. gebruik.
Een spierverslapper voor baardharen zou wel uitkomst bieden:D
 
Banner image
Top