Baardreset Stijl Suggesties en Progress

IMG_20160731_162314.jpg
Resultaat van mijn bezoek aan de Meesterbarbier te Tilburg. Op zich lijkt er qua lengte niet heel veel vanaf, maar heb er toch ruim 50 minuten gezeten en de flinke pluk aan de onderkant hoef ik nu niet meer aan de kin te plakken.
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Meesterbarbier? :confused:
De wanglijn bijgewerkt en de zijkanten ge-"shade", zodat er een soort ringbaard ontstaat, die los van de zijkanten is in lengte en dan verziek je ook nog eens een prima snor door hem te trimmen?
Volgens mij kun je het zelf een stuk beter.
 
Aangezien ik na mijn bezoek aan de Barbier bij mijn dagelijkse ochtend ritueel toch vond dat het haar op mijn Kin niet in verhouding stond tot dat op mijn Wang en het soms leek dat er een bolletje wol aan m'n Kin hing, heb ik na mijn vakantie toch maar besloten om de schaar er in te zetten.

Op verzoek van mijn naasten met wat pijn in het hart ook de snor wat ingetemd. Het behoud van de Handlebar 's staat nog ter discussie :oops:.

IMG_20160812_161204.png

IMG_20160812_160548.jpg
 
In tegenstelling tot het algemene devies om het gezichtshaar eindeloos te laten groeien denk ik dat ik een voor mij juiste lengte heb gevonden.

Ik knip heb geheel nu dagelijks bij maar heb m'n tondeuse al geruime tijd niet meer aangeraakt, wordt langzaamaan steeds handiger met de schaar =).

IMG_20160829_222619.jpg
 
Laatst bewerkt:

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ziet er strak uit.....alhoewel je baard eigenlijk te mooi is om 'm niet iets langer te laten groeien.
En dan komt het ook meer in evenwicht met het langere hoofdhaar.
 
Ziet er strak uit.....alhoewel je baard eigenlijk te mooi is om 'm niet iets langer te laten groeien.
En dan komt het ook meer in evenwicht met het langere hoofdhaar.

Ga het hoofdhaar offeren om de baard inderdaad wat meer overhand te gunnen. Niet kalend / gemillimeteriseerd, maar de zijkanten een stuk korter, ben benieuwd hoe dat zichzelf ontplooit.

En ach, in de winter moet alles wat langer om het geheel goed warm te houden toch :rolleyes::)>.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Ik begrijp, dat mijn "kapsel" je enorm inspireerd, haha.
Inderdaad de kant van Eric Bandholz opgaan is een goed plan.
Ik hoop, dat de winter nog even wegblijft trouwens.:)
 

GlennBG

Volle Baard
Leuke update foto's van het groeiproces.
Gave baard die pas heel erg vet zal zijn met nog wat meer lengte, denk ik.
Haar iets korter idd, dan is t geheel meer in balans en ligt de nadruk meer op de baard.
Om eerlijk te zijn, een prachtbaard met lengte potentie! :)>
 
Leuke update foto's van het groeiproces.
Gave baard die pas heel erg vet zal zijn met nog wat meer lengte, denk ik.
Haar iets korter idd, dan is t geheel meer in balans en ligt de nadruk meer op de baard.
Om eerlijk te zijn, een prachtbaard met lengte potentie! :)>
Nu ik hem zelf probeer te temperen kan ik wat meer experimenteren, dus ook in de lengte zal er nog wat gespeeld worden. Nu was een lengte experiment puur een wildgroei tot een bezoek aan de , maar aangezien ik daar tot 3x toe bij 3 verschillende nooit voor de volle 100% tevreden was heb ik besloten het heft in eigen hand te nemen.

De zijkant vind ik wel erg kort in vergelijking met de voorkant, als ik zo vrij mag zijn om te zeggen.
Ik ben blij dat de zijkanten eindelijk een beetje dicht beginnen te raken, een van mijn grootste ergernissen was de "zogeheten" zwerver look. De ene na de haar piekte gedurende de dag als een krul alle kanten op. Ik heb me daar nu 3 periodes overheen gezet, maar de zijkanten wisten mij toch niet te behagen en bleven ook bij grotere lengte ontembaar.

De wangen zullen wel weer aangroeien, voor mijn gevoel zijn de wangen bij de Barbier (31 juli) in verhouding veel te kort gewiekt waar je nu natuurlijk de nalatenschap nog van ziet, eens aanzien hoe ik dat met der tijd zelf bij kan gaan snoeien.
 
Nu ik hem zelf probeer te temperen kan ik wat meer experimenteren, dus ook in de lengte zal er nog wat gespeeld worden. Nu was een lengte experiment puur een wildgroei tot een bezoek aan de , maar aangezien ik daar tot 3x toe bij 3 verschillende nooit voor de volle 100% tevreden was heb ik besloten het heft in eigen hand te nemen.


Ik ben blij dat de zijkanten eindelijk een beetje dicht beginnen te raken, een van mijn grootste ergernissen was de "zogeheten" zwerver look. De ene na de haar piekte gedurende de dag als een krul alle kanten op. Ik heb me daar nu 3 periodes overheen gezet, maar de zijkanten wisten mij toch niet te behagen en bleven ook bij grotere lengte ontembaar.

De wangen zullen wel weer aangroeien, voor mijn gevoel zijn de wangen bij de Barbier (31 juli) in verhouding veel te kort gewiekt waar je nu natuurlijk de nalatenschap nog van ziet, eens aanzien hoe ik dat met der tijd zelf bij kan gaan snoeien.

Barbieren willen wel eens overdrijven, inderdaad. Komt vast goed!
 

Coldzero

Stoppelbaard
Ziet er inderdaad 10x beter uit dan de professional :) Krijg de indruk dat de barbieren iets te fanatiek het mes erin zetten waardoor de veel forumleden toch licht ontevreden met het resultaat rondlopen.
 
Hoewel er qua Baardlengte eigenlijk niet bijster veel bijkomt en deze langzaam maar zeker ook sociaal geaccepteerd / gedoogd wordt. Begint de lengte van de Snor nu voor een verse portie weerstand te zorgen, al durf ik de schaar er niet in te zetten, omdat ik bang ben de Handlebar te verpesten.

IMG_20161103_140052.jpg
 
Banner image
Top