Baardreis van John

jhnsl

Stoppelbaard
Hallo iedereen, mijn naam is John en dit is mijn eerste baardreis voorbij de 2cm :) doorgaans vond ik 5mm een fijne lengte en dan had ik af en toe een uitschieter naar de hoogste stand van mijn trimmer, kort daarna was ik het weer beu en ging het er weer af. Maar sinds mijn vakantie in augustus was het anders, ik had goeie moed om het langer te laten groeien. En sinds mijn voorstel bericht zijn we nu een goeie 6 weken onderweg.

Na mijn eerste bericht heb ik een verzorgings setje gekocht van Proraso en een klein borsteltje, dat bevalt me zeer goed, mijn baard blijft lekker zacht waar het voorheen altijd heel droog werd, en mensen wat is borstelen heerlijk :D

Groeten, John
 

Bijlagen

  • IMG_5387-k.jpg
    IMG_5387-k.jpg
    113,5 KB · Weergaven: 60
  • IMG_5388-k.jpg
    IMG_5388-k.jpg
    132,6 KB · Weergaven: 59

Texman

Koning Baard
Hallo iedereen, mijn naam is John en dit is mijn eerste baardreis voorbij de 2cm :) doorgaans vond ik 5mm een fijne lengte en dan had ik af en toe een uitschieter naar de hoogste stand van mijn trimmer, kort daarna was ik het weer beu en ging het er weer af. Maar sinds mijn vakantie in augustus was het anders, ik had goeie moed om het langer te laten groeien. En sinds mijn voorstel bericht zijn we nu een goeie 6 weken onderweg.

Na mijn eerste bericht heb ik een verzorgings setje gekocht van Proraso en een klein borsteltje, dat bevalt me zeer goed, mijn baard blijft lekker zacht waar het voorheen altijd heel droog werd, en mensen wat is borstelen heerlijk :D

Groeten, John
Ha John,
Voor 6 weken groeien heb je al een hele mooie baard weten te laten staan (Y)(Y)(Y)
Probeer het vol te houden en laat het front van je baard wat langer worden dan de zijkanten.
Het geeft je baard een voller aanzien en staat heel goed.
Succes Texman :)>
 

jhnsl

Stoppelbaard
Hey Tex, bedankt! . Nee deze post is 6 weken sinds mn welkomstbericht dus ik zou zeggen een week of 10 ofzo, ging het maar zo hard haha.

Ja merk wel dat het onder mn kin steeds voller wordt, mn wangen nog niet zo..

Maar omdat het nu langer is dan mn langste trimmerstand is het lastig om beetje lastig model te houden, misschien een keertje langs de barbier? of een trimmer kopen met nog grotere koppen erop, of hoe doe jij dat.
 

Michael86

Baard
Gewoon een beetje bijknippen. Maar als je je baard langer wilt, best niks afdoen. ;) Als je alles wat netter wil proberen houden kan je wat balsem met genoeg was in gebruiken. Maar op een bepaalde lengte staat gewoon alles wat slordig, daar moet je gewoon even door groeten en succes
 

Texman

Koning Baard
Hey Tex, bedankt! . Nee deze post is 6 weken sinds mn welkomstbericht dus ik zou zeggen een week of 10 ofzo, ging het maar zo hard haha.

Ja merk wel dat het onder mn kin steeds voller wordt, mn wangen nog niet zo..

Maar omdat het nu langer is dan mn langste trimmerstand is het lastig om beetje lastig model te houden, misschien een keertje langs de barbier? of een trimmer kopen met nog grotere koppen erop, of hoe doe jij dat.
De opzetstukken van de trimmer moet je alleen gebruiken als je een korte baard wil waarbij alle afzonderlijke baardharen even lang moeten worden.
Zodra je baard wat langer en als je er een bepaald model in wil is het beter om de opzetstukken niet te gebruiken. Gebruik alleen de trimmer om de ongelijkheid uit je baard te halen dit doe je door de trimmer er heel voorzichtig langs te halen. I.p.v de trimmer kan je dit ook met een schaar doen maar dat vergt wel enige handigheid. Zo kan je het front van je baard langer laten worden en de zijkanten wat korter houden. Een langer front geeft je baard gelijk een massiever aanzien en staat erg goed. Met de trimmer kan je ook de vorm van je baard goed bijwerken.
Hou wangen en hals schoon zo zie je er altijd goed verzorgt uit.
Wil je echter heel snel een lange baard dan kan je doen wat @Michael86 aanraad.
Ik zou nog niet zo snel naar een barbier gaan daar is je baard nog te kort voor.
Daarnaast zal je je ook wat moeten verdiepen in het verzorgen en stijlen van je baard.
Maar daar kan ik de volgende keer nog wel wat over zeggen.
Succes Texman :)>
 

jhnsl

Stoppelbaard
En @jhnsl hoe gaat het nu met de baard???? Is hij er nog????

Hey @tijn, hij is er zeker nog! Scheelde overigens niet veel..

Sinds oktober heb ik het lekker laten groeien, maar half november toch maar eens besloten naar de barbier te gaan. Die liet het aan de voorkant wat langer en de zijkanten kort. Dat beviel me best goed, het zag er weer wat verzorgd uit en een paar weken voor kerst ben ik nog eens langs geweest.

Nu was mn sik alweer voor mn gevoel een beetje aan de lange kant, en had geen zin om weer naar de barber te moeten, dus ik stond vanavond stiekem met mn trimmer in mn handen met standje 5mm erop. Maar ik dacht laat ik het eens zelf proberen, als het mis gaat kan het er altijd nog af!
Zijkanten gewoon getrimt op meerdere standen, daarna mn sik goed recht gekamt, eerst al die uitgroeiers weggehaald en daarna voorzichtig laagje voor laagje er af, en eigenlijk ging dat best goed! :D

Dus we laten hem nog even staan :)
 

Bijlagen

  • 1nov.png
    1nov.png
    1,7 MB · Weergaven: 28
  • 2dec.JPG
    2dec.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 28
  • 3jan.jpg
    3jan.jpg
    214,2 KB · Weergaven: 28

Texman

Koning Baard
Hey @tijn, hij is er zeker nog! Scheelde overigens niet veel..

Sinds oktober heb ik het lekker laten groeien, maar half november toch maar eens besloten naar de barbier te gaan. Die liet het aan de voorkant wat langer en de zijkanten kort. Dat beviel me best goed, het zag er weer wat verzorgd uit en een paar weken voor kerst ben ik nog eens langs geweest.

Nu was mn sik alweer voor mn gevoel een beetje aan de lange kant, en had geen zin om weer naar de barber te moeten, dus ik stond vanavond stiekem met mn trimmer in mn handen met standje 5mm erop. Maar ik dacht laat ik het eens zelf proberen, als het mis gaat kan het er altijd nog af!
Zijkanten gewoon getrimt op meerdere standen, daarna mn sik goed recht gekamt, eerst al die uitgroeiers weggehaald en daarna voorzichtig laagje voor laagje er af, en eigenlijk ging dat best goed! :D

Dus we laten hem nog even staan :)
Je hebt je baard heel goed getrimd (Y)(Y)(Y).
Hij ziet er netjes uit dus wat mij betreft kan je het van nu af aan zelf.
Ga alleen voor groot onderhoud naar de barbier:)>.
 

tijn

Zware baard
Hey @tijn, hij is er zeker nog! Scheelde overigens niet veel..

Sinds oktober heb ik het lekker laten groeien, maar half november toch maar eens besloten naar de barbier te gaan. Die liet het aan de voorkant wat langer en de zijkanten kort. Dat beviel me best goed, het zag er weer wat verzorgd uit en een paar weken voor kerst ben ik nog eens langs geweest.

Nu was mn sik alweer voor mn gevoel een beetje aan de lange kant, en had geen zin om weer naar de barber te moeten, dus ik stond vanavond stiekem met mn trimmer in mn handen met standje 5mm erop. Maar ik dacht laat ik het eens zelf proberen, als het mis gaat kan het er altijd nog af!
Zijkanten gewoon getrimt op meerdere standen, daarna mn sik goed recht gekamt, eerst al die uitgroeiers weggehaald en daarna voorzichtig laagje voor laagje er af, en eigenlijk ging dat best goed! :D

Dus we laten hem nog even staan :)
Ha blij om te zien/horen dat de baard er nog is. Gewoon zelf het eenvoudige werk aan de baard doen. En ik moet zeggen het is je goed gelukt. Nu gewoon weer lekker door laten groeien. Sucses
 
Banner image
Top