Baardreis van Joey

JoJo

Stoppelbaard
Goedemiddag allemaal,

Ik kwam dit leuke forum tegen en was gelijk geïnspireerd om een baard te laten groeien. Ik wil het al een hele tijd, maar naar mijn idee heb ik geen goede baardgroei. Nu ik al veel andere threads heb doorgelezen hier is het duidelijk dat het meer een kwestie van tijd is en dat er nog van alles kan gebeuren met mijn baardgroei. Naar mijn mening heb ik veel kale plekken in me baard. Kunnen jullie mij helpen bepalen of het uberhaupt zin heeft, kijkend naar wat ik nu heb (4 dagen geleden geschoren)? Ben ik misschien te vroeg met foto's? Kunnen jullie mij ook tips geven over wat voor producten ik kan gebruiken om de baardgroei op gang te helpen? Ik gebruik in ieder geval al elke ochtend en avond een dermaroller.

Ik kijk uit naar de baardreis en hoop erop genoeg geduld te hebben. En ik zal volgende keer wat meer lachen.
 

Bijlagen

  • 20230802_173827.jpg
    20230802_173827.jpg
    780,1 KB · Weergaven: 88
  • 20230802_173859.jpg
    20230802_173859.jpg
    629,9 KB · Weergaven: 88
  • 20230802_173904.jpg
    20230802_173904.jpg
    774,8 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:

NielsVDS

Baard
Goedemiddag allemaal,

Ik kwam dit leuke forum tegen en was gelijk geïnspireerd om een baard te laten groeien. Ik wil het al een hele tijd, maar naar mijn idee heb ik geen goede baardgroei. Nu ik al veel andere threads heb doorgelezen hier is het duidelijk dat het meer een kwestie van tijd is en dat er nog van alles kan gebeuren met mijn baardgroei. Naar mijn mening heb ik veel kale plekken in me baard. Kunnen jullie mij helpen bepalen of het uberhaupt zin heeft, kijkend naar wat ik nu heb (4 dagen geleden geschoren)? Ben ik misschien te vroeg met foto's? Kunnen jullie mij ook tips geven over wat voor producten ik kan gebruiken om de baardgroei op gang te helpen? Ik gebruik in ieder geval al elke ochtend en avond een dermaroller.

Ik kijk uit naar de baardreis en hoop erop genoeg geduld te hebben. En ik zal volgende keer wat meer lachen.
Het toverwoord is geduld! Paar maanden laten groeien en misschien alleen de halslijn netjes houden. Succes !
 

Texman

Koning Baard
Goedemiddag allemaal,

Ik kwam dit leuke forum tegen en was gelijk geïnspireerd om een baard te laten groeien. Ik wil het al een hele tijd, maar naar mijn idee heb ik geen goede baardgroei. Nu ik al veel andere threads heb doorgelezen hier is het duidelijk dat het meer een kwestie van tijd is en dat er nog van alles kan gebeuren met mijn baardgroei. Naar mijn mening heb ik veel kale plekken in me baard. Kunnen jullie mij helpen bepalen of het uberhaupt zin heeft, kijkend naar wat ik nu heb (4 dagen geleden geschoren)? Ben ik misschien te vroeg met foto's? Kunnen jullie mij ook tips geven over wat voor producten ik kan gebruiken om de baardgroei op gang te helpen? Ik gebruik in ieder geval al elke ochtend en avond een dermaroller.

Ik kijk uit naar de baardreis en hoop erop genoeg geduld te hebben. En ik zal volgende keer wat meer lachen.
Ha @JoJo,
Welkom op ons leuke forum.
Als ik naar je foto's kijk denk ik dat zeker zin heeft om aan een baardreis te beginnen. (Y) Je kan nog niet veel zeggen na 4 dagen maar het begin is duidelijk zichtbaar. De kale plekken zie ik ook. Het kan zijn dat je daar voorlopig geen baardgroei krijgt maar het kan ook zijn dat daar je baardgroei wat trager opgang komt. Een echt goed beeld heb je pas over een maand of drie.
In de begin fase is het belangrijk dat je een goeie baardolie gaat gebruiken.
Als je dit iedere dag goed in je huid onder je baard masseert dan stimuleer je de bloedsomloop wat bevorderlijk is voor de groei van je baardhaar, daarnaast voorkomt het dat je baardjeuk krijgt.
Een gezonde levensstijl (sport, voeding frisse lucht en voldoende slaap) is ook een belangrijke factor die van belang is voor je baardgroei.
Hou er rekening meer dat je in het begin er wat slordig uit gaat zien en dat je ook wel wat commentaar gaat krijgen. Soms heel positief maar ook wel eens negatief. Laat je niet van de wijs brengen want het gaat vanzelf over als mensen zien dat jou baard een serieuze zaak is.
Hou ons op de hoogte van je vorderingen.
Succes Texman :)>
 

JoJo

Stoppelbaard
Bedankt voor je uitgebreide reactie! de slordige beginfase moet ik maar even doorheen, in de hoop dat de kale plekken nog wat op gaan vullen :) Kun je mij een baardolie aanraden? Er zijn er zo veel te vinden online..
 

Macx

Baardaap
Hoi JoJo, lekker laten groeien en alvast baardolie gaan gebruiken. Die open plekjes op de kin, dat is het baardpartroon van dit moment, als je over een paar jaar terug kijkt kan het al weer anders zijn, minder open plekjes. De patches op de wangen zullen wel zichtbaar blijven als je de baard kort houdt, wat trouwens helemaal niet storend is. Als je de baard laat groeien dan zullen de patches wel onzichtbaar worden door de omliggende baardharen. Laat gewoon je baard groeien, het is altijd mooier dan een blote billen gezichtje. Veel plezier en succes met je baardreis en tot de volgende update.(Y)
 

JackL78

Zware baard
Welkom Jojo. Alles is al gezegd hierboven. De keyword is…geduld.
Ik ben inmiddels met m’n derde reis bezig en weet inmiddels dat je best wel wat geduld moet hebben

Succes met je baardreis

Gr Jack
 

JoJo

Stoppelbaard
Dag allemaal, bij deze een update na ongeveer 11 dagen.
 

Bijlagen

  • 20230809_141320.jpg
    20230809_141320.jpg
    746,4 KB · Weergaven: 59
  • 20230809_141223.jpg
    20230809_141223.jpg
    707,5 KB · Weergaven: 58
  • 20230809_141418.jpg
    20230809_141418.jpg
    903,3 KB · Weergaven: 58

Macx

Baardaap
Dat is een mooi begin, je baard is nu bezig opgang te komen en na 11 dagen kun je al zien dat de dekking best goed is. op de wangen een paar patches, maar die zullen minder zichtbaar worden als je de baard langer laat groeien, je kunt je baard ook kort houden en om de zoveel weken zelf trimmen, dan blijven de patches wel zichtbaar, de open plekken op de kin wordt ook wel wat minder maar dat hoort bij je baard patroon, veel vooral jonge mannen hebben zo'n baard patroon. Wat me wel opvalt, is dat je snor een mooie verbinding maakt met de baard, aan de rechtse kant is dat nu nog minder zichtbaar, maar dat komt nog wel. Dus het gaat helemaal goed en als je last krijgt van jeuk, gebruik dan baardolie en een baardborstel, dan stopt de baard jeuk. Het wordt een mooi baardje JoJo !(Y)
 
Laatst bewerkt:

JoJo

Stoppelbaard
Dankjewel! Heb je wat tips voor mij om het allemaal wat strakker te maken qua lijnen? Moet het op een bepaalde hoogte in de nek?
 

Texman

Koning Baard
Dankjewel! Heb je wat tips voor mij om het allemaal wat strakker te maken qua lijnen? Moet het op een bepaalde hoogte in de nek?
Ha @JoJo ,
Ik heb de streef-lijnen op je foto aangegeven als je deze aanhoud ziet je baard er ook als die kort is heel goed uit. Hou je wangen boven de rode lijn schoon en je hals onder de rode lijn. De hoogte in je hals is ongeveer 2cm boven je adamsappel.
Het resultaat is nette strak afgelijnde baard. Je krijgt ook minder negatieve reacties en heel belangrijk, als je baard er goed uitziet haak je niet zo snel af.
Succes Texman :)>
 

Bijlagen

  • 20230809_141320.jpg
    20230809_141320.jpg
    509,1 KB · Weergaven: 28
Banner image
Top