Baardreis met ups en downs..

ChrisV

Stoppelbaard
Hallo baardbroeders!

Ik lees hier al een tijdje mee, maar nu dan ook maar eens een topic over mijn eigen baardreis op dit toch wel hele leuke en stimulerende forum!

Tijdens het eerste coronajaar ben ik begonnen mijn baard te laten staan. Gewoon eens een poging, omdat het toen wat makkelijker kon. Dat was niet een enorm succes vond ik zelf, dus meerdere momenten toch weer geschoren. Echter bleef het kriebelen... niet de baard zelf, maar wel het hebben van een baard ;). Veel geleerd in het proces over hoe je het wel en niet bijwerkt, want in het eerste jaar had ik mijn halslijn toch wel idioot hoog gezet en dat zag er achteraf gezien niet uit. Er kwam een punt dat kort getrimmed er eigenlijk nog het meest acceptabel uit zag. Dus een tijdje zo rond gelopen, tot ik het afgelopen zomer toch weer op mijn heupen kreeg. Vooral de link naar het 'patchy baard forum' heeft me gestimuleerd toch weer een poging te doen, wederom met zoeken naar hoe ik het nou het beste bijwerk en wat ik dan vooral wel en niet doe :). Nu laat ik het vooral echt groeien, ondanks de toch soms weer de kop opstekende twijfels. Wat werk ik wel bij? Enigszins de snor, en de wangen en de halslijn.

Ik heb wat foto's bijgevoegd van het proces door 2 jaar heen tot nu toe :). Zoals te zien zijn mijn wangen een stuk zwakker en heb ik aan beide zijkanten een plek onder de kaak waar weinig groeit. Als jullie nog tips hebben op basis van mijn baardgroei, graag!

Groeten,
Chris, hopelijk een nieuwe, blijvende baardbroeder

20201127_091629.jpg 20201127_091756.jpg 20201127_091800.jpg 20210123_104330.jpg 20210123_104303.jpg 20210123_104414.jpg
20221209_150706.jpg 20221209_120849.jpg 20221209_121107.jpg 20221209_135318.jpg 20221209_135513.jpg
 

Texman

Koning Baard
Hallo baardbroeders!

Ik lees hier al een tijdje mee, maar nu dan ook maar eens een topic over mijn eigen baardreis op dit toch wel hele leuke en stimulerende forum!

Tijdens het eerste coronajaar ben ik begonnen mijn baard te laten staan. Gewoon eens een poging, omdat het toen wat makkelijker kon. Dat was niet een enorm succes vond ik zelf, dus meerdere momenten toch weer geschoren. Echter bleef het kriebelen... niet de baard zelf, maar wel het hebben van een baard ;). Veel geleerd in het proces over hoe je het wel en niet bijwerkt, want in het eerste jaar had ik mijn halslijn toch wel idioot hoog gezet en dat zag er achteraf gezien niet uit. Er kwam een punt dat kort getrimmed er eigenlijk nog het meest acceptabel uit zag. Dus een tijdje zo rond gelopen, tot ik het afgelopen zomer toch weer op mijn heupen kreeg. Vooral de link naar het 'patchy baard forum' heeft me gestimuleerd toch weer een poging te doen, wederom met zoeken naar hoe ik het nou het beste bijwerk en wat ik dan vooral wel en niet doe :). Nu laat ik het vooral echt groeien, ondanks de toch soms weer de kop opstekende twijfels. Wat werk ik wel bij? Enigszins de snor, en de wangen en de halslijn.

Ik heb wat foto's bijgevoegd van het proces door 2 jaar heen tot nu toe :). Zoals te zien zijn mijn wangen een stuk zwakker en heb ik aan beide zijkanten een plek onder de kaak waar weinig groeit. Als jullie nog tips hebben op basis van mijn baardgroei, graag!

Groeten,
Chris, hopelijk een nieuwe, blijvende baardbroeder

Bekijk bijlage 23738 Bekijk bijlage 23739 Bekijk bijlage 23740 Bekijk bijlage 23741 Bekijk bijlage 23742 Bekijk bijlage 23743
Bekijk bijlage 23744 Bekijk bijlage 23745 Bekijk bijlage 23746 Bekijk bijlage 23747 Bekijk bijlage 23748
Ha Chris,
Leuk dat je mee gaat doen op het forum.
Ik heb je foto's bekeken en zie dat je net als veel mannen en onregelmatige baardgroei hebt. Dat wil niet zeggen dat je geen baard kan laten staan.
Je hebt alleen meer tijd nodig om je baard tot volle wasdom te laten komen.
Hierbij is het heel belangrijk dat je huid onder je baard goed verzorgt met baardolie om de bloedsomloop te stimuleren en zo je baardgroei.
Ik zie ook dat je je baard netjes bijhoud dat doe je heel goed want het is niet slordig of rommelig (Y)(Y)(Y).
Ik zeg dan ook ga zo door en hou ons op de hoogte zodat wij je kunnen adviseren.
Groet Texman:)>
 

Giant

Zware baard
Hallo Chris, welkom op dit forum.
Ik sluit mij aan bij het advies van @Texman
Succes met je baardreis.
Je zult veel geduld moeten gaan opbrengen. Ook zullen er momenten komen dat je wilt stoppen
Maar probeer door te zetten! Geduld wordt beloond.
 

tijn

Zware baard
Hallo baardbroeders!

Ik lees hier al een tijdje mee, maar nu dan ook maar eens een topic over mijn eigen baardreis op dit toch wel hele leuke en stimulerende forum!

Tijdens het eerste coronajaar ben ik begonnen mijn baard te laten staan. Gewoon eens een poging, omdat het toen wat makkelijker kon. Dat was niet een enorm succes vond ik zelf, dus meerdere momenten toch weer geschoren. Echter bleef het kriebelen... niet de baard zelf, maar wel het hebben van een baard ;). Veel geleerd in het proces over hoe je het wel en niet bijwerkt, want in het eerste jaar had ik mijn halslijn toch wel idioot hoog gezet en dat zag er achteraf gezien niet uit. Er kwam een punt dat kort getrimmed er eigenlijk nog het meest acceptabel uit zag. Dus een tijdje zo rond gelopen, tot ik het afgelopen zomer toch weer op mijn heupen kreeg. Vooral de link naar het 'patchy baard forum' heeft me gestimuleerd toch weer een poging te doen, wederom met zoeken naar hoe ik het nou het beste bijwerk en wat ik dan vooral wel en niet doe :). Nu laat ik het vooral echt groeien, ondanks de toch soms weer de kop opstekende twijfels. Wat werk ik wel bij? Enigszins de snor, en de wangen en de halslijn.

Ik heb wat foto's bijgevoegd van het proces door 2 jaar heen tot nu toe :). Zoals te zien zijn mijn wangen een stuk zwakker en heb ik aan beide zijkanten een plek onder de kaak waar weinig groeit. Als jullie nog tips hebben op basis van mijn baardgroei, graag!

Groeten,
Chris, hopelijk een nieuwe, blijvende baardbroeder

Bekijk bijlage 23738 Bekijk bijlage 23739 Bekijk bijlage 23740 Bekijk bijlage 23741 Bekijk bijlage 23742 Bekijk bijlage 23743
Bekijk bijlage 23744 Bekijk bijlage 23745 Bekijk bijlage 23746 Bekijk bijlage 23747 Bekijk bijlage 23748
Hoi Chris. Welkom hier op het forum. Top dat je je baard laat groeien. Dat is vaak makenlijker gezegd dan gedaan. Je ziet al die mooie fotos en en je denkt dat wil ik ook. En dan begin je aan de reis en dan tsja dan komt het op geduld aan, en dan ook nog die ongelijke baardgroei pffffff waar begint een man aan. Maaaaaaaaaar als je het geduld kan opbrengen om zo ongeveer 3 maanden niets eraan te doen( voor de een wat meer en voor de ander weer wat minder he) dan zal je zien dat het echt gaat lukken. Ik zou zeggen lekker volhouden en idd lekmer met wat olie je huid en baard verwennen. Sucses en bovenal veel plezier.
 

Macx

Baardaap
Hoi Chris, welkom op ons gezellige forum.
De baard dekking op de laatste vijf foto's zien er best goed uit en zie ik geen problemen om een mooie volle baard te kweken. Die twee plekjes onder je kaak die zie ik ook, maak je daar niet druk om dat stelt niks voor en die zie je over een paar maanden niet meer.
Je kunt al duidelijk zien dat de baard dekking op de laatste vijf foto's al een stuk beter is dan op die andere foto's, die zijn waarschijnlijk van een paar jaar geleden.
Dus ik wens je veel plezier met de baardreis en hou ons op de hoogte, veel succes.(Y)
 

ChrisV

Stoppelbaard
Dank voor het warme welkom mannen! Erg leuk. En ook dank voor de reeds gegeven tips.

Aangezien ik al een tijdje bezig ben heb ik een tijd terug al de nodige verzorgingsspullen aangeschaft, en goede spullen helpen wel moet ik zeggen. Ik heb een trimmer en safety-razor aangeschaft om het een beetje netjes te houden. Verder nog 2 goede baardborstels. Ik was de baard momenteel 2 a 3 keer per week met baardshampoo. Iedere ochtend verzorg ik hem met olie die ik goed inmasseer. Verder heb ik een lekkere baardbalsem om de vele eigenwijze haren enigszins te temmen. Ruikt ook lekker :cool:.

De tip van het geduld en de 3 maanden periode had ik hier voorheen al gelezen. En dan kwam soms toch de twijfel of overtuiging dat het er niet uit zag dus ging de baard er weer af of ging ik maar trimmen. Maar zoals Macx aangeeft zie ik zelf over een periode van 2 jaar nu ook echt wel vooruitgang. Zowel op mijn wangen als onder de kaak is de groei en dekking beter geworden en echt een verschil. Duurt dus best een tijd maar er zit wel progressie in... Ik moet ook zeggen dat ik uberhaupt nooit had verwacht te kunnen laten groeien wat ik nu heb. Dat geeft de burger moed ;). Voor de beeldvorming nog: ergens in augustus besloot ik toch nog eens een poging te doen, vervolgens toch begin oktober weer met de trimmer bezig geweest (stom ja..). Ook had ik vanwege de beperkte groei op mijn wangen de wanglijn erg laag staan. Die probeer ik nu sinds oktober voor het eerst wat hoger te houden, dus dat is nu zo'n 2 maandjes aan de gang.

Ik begrijp uit de reacties dat jullie ondanks de onregelmatige groei dus ook wel kans zien op een wat vollere, egale baard en dat het geen kansloze missie is? Met een boel geduld ;)...

Zoals het nu gaat heb ik in ieder geval veel zin om ermee door te gaan:)>.
 

Macx

Baardaap
Hoi Chris, bedankt voor je leuke bericht en fijn dat je er nu zo positief in staat, ik ben er van overtuigd dat je een mooie baard gaat krijgen. De wil is er en dat is het belangrijkste, en de baard komt dan vanzelf, zeker weten. Wij hebben allemaal de wat mindere dagen meegemaakt waarbij de twijfel weer toe slaat, maar wetende dat dat normaal is hoef je niet bang te zijn en ga je door en dan de volgende dag kijk je er weer met een veel positievere blik tegenaan. In het begin zie je de onregelmatige baard groei, maar dat is normaal, een baard groeit bijna nooit overal even snel en mooi gelijkmatig, laat het nu even een paar maanden groeien en dan maak je een afspraak met een barbier en laat je het netjes overal gelijk maken. Er komt een dag dat je in de spiegel kijkt en dan zegt tegen jezelf, hé dat ziet er goed uit Chris!, en ga je met trots de deur uit. Dat moment ga jij mee maken Chris. Met jouw instelling ga ik daar niet aan twijfelen. Tot de volgende update.
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @ChrisV
Ik heb je leuke bericht gelezen en zie dat goed bezig bent.(Y)(Y)(Y)
Je heb goed gereedschap en goede verzorgingsproducten gekocht.
Eigenlijk heb je alles in huis om je baard te verzorgen plus een positieve instelling om van jouw baardreis een succes te maken.:):)>
Ik gebruik al een tijdje een baardserum van Neofolics dat bij mij goed werkt.
Wellicht is dit iets wat jou ook kan helpen. Hieronder de link.
Ga rustig door met de groei en neem de tijd want bij jou zal het wel iets langer duren.
De aanhouder wint,
Texman :)>

https://nl.neofollics.com/products/beard-growth-stimulating-serum
 
Banner image
Top