Baardolie en snor

flowwwiej

Stoppelbaard
Hi All,

Ik ben nieuw in de baardwereld. Altijd wel een stoppelbaardje gehad maar nu eens doorgezet en na twee weken niet scheren gisteren een barbier bezocht. Vooral de vorm waarin hij mijn baard geschoren heeft geef mijn hele gezicht een andere vorm. Heel positief verrast.

Hij heeft na de scheersessie mijn baard ook verzorgd met een olie e.d. wat ik erg fijn vond. Veel minder last van harde haren.

Nu heb ik zelf een olie van Tabac besteld. Mijn vraag is nu als beginner; masseer je deze olie ook in je snor of echt alleen je baard?
 

Weeble

Volle Baard
Hoi flowwwiej, welkom op het forum.
Even een korte les; Je gezicht maakt zelf olie aan om je huid te verzorgen. Wanneer je gezichtbeharing laat staan, wordt deze olie uit de huid getrokken waardoor deze droog wordt. Baardolie is daarom niet alleen om je gezichtbeharing te voeden, maar ook je gezicht. Baardolie kun je daarom ook voor je snor gebruiken.
Btw, foto's van de baard worden hier erg gewaardeerd!;)
 

Mdbruin

Baard
Zelf doe ik af en toe 1 druppel op mijn vingers om de baardolie goed in de snor te krijgen. Ik gebruik het zelf ook nog niet zo lang, 12 dagen nu maar wel een behoorlijk merkbaar verschil.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
... gewoon een deel van het pipetje in de hand warm wrijven... Hoeveelheid is eigen keus natuurlijk... maar niet te veel!
Dan als de handen wat warm zijn in masseren op de baard maar ook met de toppen van de vingers de huid masseren...
Dit scheelt veel, in het begin merk je het nog niet direct maar na verloop van tijd merk je dat de huid rustiger wordt...
Ik zeg doen!
 

Nib85

Volle Baard
... gewoon een deel van het pipetje in de hand warm wrijven... Hoeveelheid is eigen keus natuurlijk... maar niet te veel!

Vooral niet te veel inderdaad.
Word alles erg vettig, krijgt je huid geen lucht en krijg je nog meer jeuk.

Ik ben halverwege de nacht wel eens van bed gegaan om mijn baard uit te spoelen. Was die avond meerdere malen veel te enthousiast met olie geweest...
Al doende leert men. :D :)>
 
Banner image
Top