Baardjourney van Mark

Mark1993

Stoppelbaard
Dag mede baardliefhebbers.
Na lang te hebben getwijfeld,heb ik uiteindelijk besloten een baard te laten staan. Puur om te kijken wat het uiteindelijk zal kunnen worden . In de bijgevoegde foto’s ,kunnen jullie het resultaat zien na 15 dagen niet scheren. Sinds een week gebruik ik 2 keer per week een dermaroller, ‘s ochtends gebruik ik baardolie en baardwax met alleen natuurlijke ingrediënten om het enigszins in model te kunnen brengen en ‘s avonds voor het slapengaan nogmaals de baardolie. Ook scrub ik 2 keer per week m’n gezicht met een scrub met alleen natuurlijke ingrediënten .

Graag zie ik jullie reacties tegemoet en ontvang ik graag tips met betrekking tot het groeien van een volle gezonde baard .
Vriendelijke groet Mark
 

Bijlagen

  • 14C34EF7-C88B-4837-BE74-1073F6651D5E.jpeg
    14C34EF7-C88B-4837-BE74-1073F6651D5E.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 73
  • 6C1E9909-6125-40DA-8CAD-41CFDABA1524.jpeg
    6C1E9909-6125-40DA-8CAD-41CFDABA1524.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 63
  • 6C1E26D8-A5F4-4A33-960C-6BD3022C7CE4.jpeg
    6C1E26D8-A5F4-4A33-960C-6BD3022C7CE4.jpeg
    1,2 MB · Weergaven: 70

Texman

Koning Baard
Ha @Mark1993,
Welkom op ons leuke forum.
Aan je info en foto's zie ik dat eigenlijk al een heleboel goed doet (Y)
Je houd de lijnen van je baard al mooi strak waardoor die zich al aardig toont en je er niet slordig uitziet.
Dit is tevens de manier om het lang vol te houden want je heb nog wel een tijd nodig voordat je een mooie volle baard hebt.
De wanglijn heb je goed aangebracht maar de hals lijn mag gerust wat lager dus laat dat gebied even met rust tot dat je kan zien tot hoever je baardgroei daar gaat.
Daarna kan je de halslijn weer strak maken maar dan zit hij wel lager.
Waar het eigenlijk omgaat is dat je zoveel gebruik maakt van het gebied waar je baardgroei hebt.
Gun je zelf nu een maand of 3 om je baard goed te laten uitgroeien, daarna kan je denken om er een bepaald model in te laten zeten.
In een beginfase krijgen veel mannen te maken met negatieve opmerkingen trek je daar niets van aan want tegen de tijd dat jij en mooie baard houd dit gewoon op.
Hou ons maar op de hoogte zodat we je kunnen adviseren/aanmoedigen tijdens je baardreis.;)
Succes Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Ik sluit me helemaal aan bij Texman, en zoals ik het zie dan wordt je baard net zoals op je avatar, je hebt zo te zien een vergelijkend patroon, en ook de kleur wordt heel mooi. Het ziet er veel belovend uit voor je, en nu volhouden, het staat je nu al heel goed.(Y):)
 

Mark1993

Stoppelbaard
Goedenavond Texman,
Bedankt voor deze complimenten!
De halslijn zal ik dan even met rust laten inderdaad ,bedankt voor de tip ! Ik ben heel benieuwd hoe het er in de toekomst uit gaat zien. Ik houd jullie zeker op de hoogte ,
Cheers
[DOUBLEPOST=1663355838][/DOUBLEPOST]Dankje Macx,
Dat is inderdaad een beetje zoals ik het graag zal willen in de toekomst . Ook heb ik m’n haar bovenop al behoorlijk laten groeien ,zodat het over een aantal maanden een redelijke vlecht kan worden voor de complete Viking look .
Ik blijf actief op dit forum,ik merk dat dit soort complimenten als een goede motivatie werken.
Mijn dank daar voor ‍♀️
 

Mark1993

Stoppelbaard
CDA4E578-DE7C-46AA-9280-45699228ECF9.jpeg 37634A55-D133-47BD-922E-18D0C9B7055D.jpeg F852C80C-8403-441D-A59F-6F8926C1F311.jpeg C51487AE-45D1-4338-AC11-5B9934842FEE.jpeg AEE7114A-E221-4EB0-9E19-F78299564177.jpeg 7560DD7E-B953-4388-8CB7-0FC194A069D0.jpeg

Goedenavond heren,

Bij deze even een kleine update .
Het leek mij een goed idee om even wat foto’s te uploaden ,zodat jullie kunnen zien hoe ik ben begonnen en hoe het er momenteel voor staat .

De eerste 3 foto’s zijn na 7 dagen niet scheren en zonder gebruik van de dermaroller,olie of welke hulpmiddelen dan ook.
De laatste 3 van vandaag ,precies 3 weken nadat ik me voor het laatst heb geschoren ,waarvan ik 2 weken consequent gebruik maak van de olie ,dermaroller en baardwax .

hopelijk blijf het in dit tempo doorgaan ,dan heb ik na een week of 3 / 4 hopelijk een iets vollere baard .
Gegroet
 

Macx

Baardaap
Bekijk bijlage 23011 Bekijk bijlage 23012 Bekijk bijlage 23013 Bekijk bijlage 23014 Bekijk bijlage 23015 Bekijk bijlage 23016

Goedenavond heren,

Bij deze even een kleine update .
Het leek mij een goed idee om even wat foto’s te uploaden ,zodat jullie kunnen zien hoe ik ben begonnen en hoe het er momenteel voor staat .

De eerste 3 foto’s zijn na 7 dagen niet scheren en zonder gebruik van de dermaroller,olie of welke hulpmiddelen dan ook.
De laatste 3 van vandaag ,precies 3 weken nadat ik me voor het laatst heb geschoren ,waarvan ik 2 weken consequent gebruik maak van de olie ,dermaroller en baardwax .

hopelijk blijf het in dit tempo doorgaan ,dan heb ik na een week of 3 / 4 hopelijk een iets vollere baard .
Gegroet

Ziet er goed uit Mark, de wangen zullen vanzelf vol lopen als de baardharen wat langer worden, de snor zier er al erg leuk uit en de kin doet het ook goed.
Bedankt voor de uploads en succes met de verdere baardreis.
 

Texman

Koning Baard
Bekijk bijlage 23011 Bekijk bijlage 23012 Bekijk bijlage 23013 Bekijk bijlage 23014 Bekijk bijlage 23015 Bekijk bijlage 23016

Goedenavond heren,

Bij deze even een kleine update .
Het leek mij een goed idee om even wat foto’s te uploaden ,zodat jullie kunnen zien hoe ik ben begonnen en hoe het er momenteel voor staat .

De eerste 3 foto’s zijn na 7 dagen niet scheren en zonder gebruik van de dermaroller,olie of welke hulpmiddelen dan ook.
De laatste 3 van vandaag ,precies 3 weken nadat ik me voor het laatst heb geschoren ,waarvan ik 2 weken consequent gebruik maak van de olie ,dermaroller en baardwax .

hopelijk blijf het in dit tempo doorgaan ,dan heb ik na een week of 3 / 4 hopelijk een iets vollere baard .
Gegroet
Ha Mark,
Je voorderingen zijn duidelijk zichtbaar dus al je inspanning lonen de moeite (Y)(Y)(Y).
Ga zo door maar hou wel in gedachte dat het laten groeien van een baard veel geduld vergt.
Mocht je het op een gegeven moment zat worden doe dan geen drastische dingen want velen krijgen daar direct spijt van.
Je kan ons altijd eerst raadplegen dan helpen wij je wel om verder te gaan.;)
Succes Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Ha Mark,
Je voorderingen zijn duidelijk zichtbaar dus al je inspanning lonen de moeite (Y)(Y)(Y).
Ga zo door maar hou wel in gedachte dat het laten groeien van een baard veel geduld vergt.
Mocht je het op een gegeven moment zat worden doe dan geen drastische dingen want velen krijgen daar direct spijt van.
Je kan ons altijd eerst raadplegen dan helpen wij je wel om verder te gaan.;)
Succes Texman :)>

Ben het met je eens Texman, wat ik me nu bedenk, is dat het goed is om ook regelmatig een foto van de groei van de baard te nemen, deze foto's leggen de verandering van je uiterlijk vast, als je dan terug kijkt dan zie je pas de grote verschillen en wil je niet meer terug naar dat babyface gezicht.
Ik heb dat heel sterk en begrijp niet dat ik dat toen mooi kon vinden. Dus als je twijfelt en in staat bent om de baard er radicaal af te scheren, kijk dan eerst eens terug hoe je er uit zag zonder baard. Ik vind mezelf met een baard veel beter eruit zien, en dan de lengte van 17 juni jl. bv.
[DOUBLEPOST=1663943195][/DOUBLEPOST]
Ben het met je eens Texman, wat ik me nu bedenk, is dat het goed is om ook regelmatig een foto van de groei van de baard te nemen, deze foto's leggen de verandering van je uiterlijk vast, als je dan terug kijkt dan zie je pas de grote verschillen en wil je niet meer terug naar dat babyface gezicht.
Ik heb dat heel sterk en begrijp niet dat ik dat toen mooi kon vinden. Dus als je twijfelt en in staat bent om de baard er radicaal af te scheren, kijk dan eerst eens terug naar hoe je er toen uit zag zonder baard. Ik vind mezelf met een baard veel beter eruit zien, en dan de lengte van 17 juni jl. bv.

En nu OP, naar die mooie Viking baard, die je zo graag wilt hebben! Veel succes broeder Mark:)(Y)
 
Laatst bewerkt:

Texman

Koning Baard
Ha @Macx ,
Je hebt helemaal gelijk wat het maken van die foto's aangaat.
Je leert hierdoor je baardgroei veel beter kennen.
Een baardreis gaat niet alleen over het steeds langer laten groeien van je baard maar ook over hoe je voelt en het ontwikkelen van vaardigheden om je baard te verzorgen. Je gaat jezelf ook heel anders zien en voelen. Je merkt ook direct wat je omgeving ervan vindt en dat alles ervaar je voor de eerste keer.
Het maakt je ook zelfverzekerder wat vooral van belang is voor een jongeman die zich wat onzeker voelt.
Boven alles is het natuurlijk leuk om terug te kijken. Als ik naar mijn eigen foto's kijk van vlak voor de tijd dat ik mijn baard liet staan dan zie ik iemand die nog niet af is.
Je bent zelf een heel mooi voorbeeld voor anderen. Ineens koop je hoeden, brillen, kleding die goed staan bij je baard waardoor het effect daarvan nog sterker wordt en je verzameling baardproducten mag bijkans uniek worden genoemd. De contacten met je klanten zijn ook leuker geworden. Al deze leuke dingen had je niet meegemaakt zonder een baard. En alles deel je hier met ons.(Y)(Y)(Y)
Ga lekker door zo, Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Ha @Macx ,
Je hebt helemaal gelijk wat het maken van die foto's aangaat.
Je leert hierdoor je baardgroei veel beter kennen.
Een baardreis gaat niet alleen over het steeds langer laten groeien van je baard maar ook over hoe je voelt en het ontwikkelen van vaardigheden om je baard te verzorgen. Je gaat jezelf ook heel anders zien en voelen. Je merkt ook direct wat je omgeving ervan vindt en dat alles ervaar je voor de eerste keer.
Het maakt je ook zelfverzekerder wat vooral van belang is voor een jongeman die zich wat onzeker voelt.
Boven alles is het natuurlijk leuk om terug te kijken. Als ik naar mijn eigen foto's kijk van vlak voor de tijd dat ik mijn baard liet staan dan zie ik iemand die nog niet af is.
Je bent zelf een heel mooi voorbeeld voor anderen. Ineens koop je hoeden, brillen, kleding die goed staan bij je baard waardoor het effect daarvan nog sterker wordt en je verzameling baardproducten mag bijkans uniek worden genoemd. De contacten met je klanten zijn ook leuker geworden. Al deze leuke dingen had je niet meegemaakt zonder een baard. En alles deel je hier met ons.(Y)(Y)(Y)
Ga lekker door zo, Texman :)>

Je hebt helemaal gelijk Texman, en heb er geen woord aan toe te voegen.
 

Mark1993

Stoppelbaard
Dag heren !
Bedankt voor jullie complimenten!
Geen haar op m’n hoofd die er aan denkt een radicale beslissing te maken ! Ik vind persoonlijk ook zeker dat ik er nu (zelfs nu het ietwat onverzorgd lijkt) veel volwassener uit zie ,en dat is ook wat ik altijd heb gewild . De baard hoort ook echt bij m’n persoonlijkheid vind ik en ik zal hem nu al niet meer kunnen missen . De enige hoop die ik heb ,is dat hij zeer binnenkort langer/voller gaat worden op de wangen en onder m’n kin zodat ik met een maand of misschien iets langer er een model in kan laten trimmen bij de barbier (dan is m’n vrouw ook iets rustiger ) ik merk inderdaad ook dat de foto’s heel leuk zijn om me mee bezig te houden en vooral om te vergelijken met wat het eerst was met m’n blote billengezicht.
Fijn om jullie steun te hebben en jullie adviezen te krijgen .
Ik zal met een week of 2 weer nieuwe foto’s gaan plaatsen met hoe het er dan voor staat .

fijne avond mannen
 

Mark1993

Stoppelbaard
D6CD8C9F-F563-4E03-85F2-84897685C847.jpeg 5A4046F2-6455-4607-8CCD-62380CC7A36B.jpeg 37362A3A-CDD0-4E0A-9DB3-329F6DC0FC64.jpeg
Dag heren ,
Even een kleine update .
Dit is na precies 5 weken ,het beginnende baardje dat ik heb gekweekt .
Ik zie gelukkig nieuwe haren doorkomen op plekken die eerst kaal leken te zijn .
Dit moedigt me des te meer aan om het een mooie volle bos te laten worden .
 

Macx

Baardaap
Dat ziet er goed uit Mark, dit gaat een hele mooie 'viking' baard worden!, dat wil je toch. Ik vind de patronen ook mooi, op de kin gaat het lekker op de wangen gaat het ook goed en de snor, mooi snorreke al. Aan één kant van de wangen lijkt een wat dunner plekje, maar dat gaat goed komen. Ga lekker genieten van je baard en hou ons goed op de hoogte. (Y):)
 

Mark1993

Stoppelbaard
Dankjewel Macx! Jaa dat is nog best hinderlijk dat kale plekje ,maar zo had ik er meerdere en die zijn inmiddels ook volgegroeid,dus we zetten vol motivatie door ! Ik geniet er nu al volop van en voel me stiekem al een heuse baardmans. Ik denk persoonlijk dat het verstandig is als ik over een week of 2 even langs de barbier ga om de wilde haren weg te laten trimmen en eventueel een model er in laat scheren ,wat denken jullie mede baardmannen hier over ??
 

Texman

Koning Baard
Bekijk bijlage 23101 Bekijk bijlage 23099 Bekijk bijlage 23100
Dag heren ,
Even een kleine update .
Dit is na precies 5 weken ,het beginnende baardje dat ik heb gekweekt .
Ik zie gelukkig nieuwe haren doorkomen op plekken die eerst kaal leken te zijn .
Dit moedigt me des te meer aan om het een mooie volle bos te laten worden .
Ha Mark,
Ik heb helaas je vorige bericht gemist :(maar wat je schrijft en wat ik op je foto's zie geeft mij het gevoel dat het prima gaat. Je zit al helemaal in het baardman gevoel en dat is geweldig. Het vervelende met baarden is dat je geduld moet hebben totdat je baardgroei zich volledig heeft ontwikkeld.
De eerste fase gaat vrij snel de meeste mannen hebben na drie maanden al een aardige korte baard die je verder kan laten groeien.
Daarna gaat doordat je ouder je baardgroei zich nog wat uitbreiden maar dat is een geleidelijk proces wat ook leuk is omdat je steeds meer mogelijkheden krijgt om je baard mooier te laten groeien.
Voor nu zeg ik ga er voor en geniet (Y)(Y)(Y)
Texman :)>
 
Banner image
Top