Baardje groei groei GROEI....TOE NOU!!!

StefanJC

Stoppelbaard
Hallo hallo,
Stefan JC meld zich. Nieuw lid.
41 jaar, woonachtig in Groningen.
In mijn puber tot mid 20 jaren droeg ik altijd een snor maar die heb ik ooit afgeschoren.
In de afgelopen 5 jaar wel eens gepoogd snor+baard te laten staan maar na een maand of twee toch weer
afgeschoren.
NU.....gaan we doorzetten. Ik weet niet precies wanneer ik me voor het laatst geschoren heb, het zal n week
of 2-3 geleden zijn denk ik.
Het enige waar ik tegenop zie is de zomer, ik kan gauw last krijgen van de warmte en tja dan is een baard
best lastig denk ik.
 

StefanJC

Stoppelbaard
baardje.jpg
 
Ik beaam Jesse zijn bevindingen. Tussen de haren zit stilstaande lucht, dat isoleert. Houd dus de warmte buiten ;-)

Welkom kerel!
 

Sander

beards be like...
Welkom! Stefan.

Zelf ben ik er ook een beetje bang voor, die warmte, maar wat @moyaboroda zegt klinkt ook weer erg plausibel. We zullen het meemaken!
 

Kristof

Stoppelbaard
Ik ben in februari naar Nicaragua geweest, dan is het daar zomer. Geen enkele keer heb ik toen last gehad van mijn baard (stoppelbaard, maar toch). Het onbehaarde deel van mijn gezicht was wel vaak flink bezweet. Dus Jesse heeft gelijk, Every season is beard season!
 

Sander

beards be like...
Ik ben in februari naar Nicaragua geweest, dan is het daar zomer. Geen enkele keer heb ik toen last gehad van mijn baard (stoppelbaard, maar toch). Het onbehaarde deel van mijn gezicht was wel vaak flink bezweet. Dus Jesse heeft gelijk, Every season is beard season!
Maar er zit wel wat verschil tussen die baard van Jesse en die van jou ;)
 

Ratlook

Volle Baard
---
Naar wat ik zo links en rechts heb gelezen werkt de

baard heel goed als isolatie..

Dus warm in de winter en koel in de zomer !!

---
 

StefanJC

Stoppelbaard
Wellicht handig erbij te vermelden dat ik altijd warm ben. Ok mijn neus en oren kunnen in de winter wel flink koud worden, maar mn handen zijn bijvoorbeeld altijd warm. Komt volgens mn dokter omdat mijn lichaamstemperatuur twee of drie tiende hoger is dan gemiddeld.
In de zomer heb ik altijd last van de warmte, dus in die zin zal een baard waarschijnlijk niet veel uitmaken, of juist net dat beetje teveel zijn.
Nou neem ik bij extreme warmte wel mijn maatregelen hoor! Maar we zullen zien :)
 
Banner image
Top