Baardgroei start

Waarisdebaard

Stoppelbaard
Hallo,

Ik ben van plan om mijn baard eens te laten doorgroeien.
Op de wangen heb ik altijd minder baard gehad dus deze trimde ik altijd naar een 5mm.
Ik ben op dit forum uitgekomen en lees dat je het moet laten doorgroeien wat niet altijd even eenvoudig is zeker omdat het op de wangen trager groeit.

Hieronder de "vooruitgang". Alles tips en commentaren zijn welkom!

Laat zeker ook even weten of een "vollere/langere" baard een mogelijkheid is of niet.

Ben sinds vandaag pas begonnen met baardolie. Voor de rest eigenlijk nooit iets van onderhoud gedaan..
1.jpg

3.jpg

2.jpg

Nu ik die fotos plaats zie ik wel dat ik de randen even wat moet bijtrimmen :)
Daar ik de wangen altijd trimde hebben die wel wat achterstand tegenover onder de kaak/kin.

-> Is verder een baardroller eventueel ook een goede aankoop?

-> Verder is mijn baardhaar ook redelijk stijf net zoals mijn hoofhaar zit er eigenlijk geen "leven" in. Valt daar iets aan te doen?

Alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:

Hendrik63

Baard
Komt goed, een goede baardshampoo beetje baardolie en tijd doen wonderen, baardborstel helpt, creatine helpt, pepermuntolie helpt maar vooral geduld.
 

Texman

Koning Baard
Hallo,

Ik ben van plan om mijn baard eens te laten doorgroeien.
Op de wangen heb ik altijd minder baard gehad dus deze trimde ik altijd naar een 5mm.
Ik ben op dit forum uitgekomen en lees dat je het moet laten doorgroeien wat niet altijd even eenvoudig is zeker omdat het op de wangen trager groeit.

Hieronder de "vooruitgang". Alles tips en commentaren zijn welkom!

Laat zeker ook even weten of een "vollere/langere" baard een mogelijkheid is of niet.

Ben sinds vandaag pas begonnen met baardolie. Voor de rest eigenlijk nooit iets van onderhoud gedaan..

Nu ik die fotos plaats zie ik wel dat ik de randen even wat moet bijtrimmen :)
Daar ik de wangen altijd trimde hebben die wel wat achterstand tegenover onder de kaak/kin.

-> Is verder een baardroller eventueel ook een goede aankoop?

-> Verder is mijn baardhaar ook redelijk stijf net zoals mijn hoofhaar zit er eigenlijk geen "leven" in. Valt daar iets aan te doen?

Alvast bedankt :)
Welkom op ons forum leuk dat je mee gaat doen :).
Een vollere en langere baard is mogelijk hoewel je rekening mee moet houden dat de wangen niet zo dik zullen worden als het front.
Je hebt twee mogelijkheden:
De eerste is je baard 3 maanden te laten groeien en er zo weinig mogelijk vanaf te halen.
Dit is best wel lastig want het kan er behoorlijk slordig uit gaan zien en het nodige commentaar uitlokken.
De tweede mogelijkheid is dat het in wat kleinere stappen steeds langer laat worden waarbij je je baard netjes in vorm houd.
Over een baardroller hoor je veel verschillende dingen, bij sommige doet het wel iets maar bij andere weer niets. Ik ben er geen voorstander van omdat je zo'n baardroller iedere keer als je hem gebruikt hebt heel goed met alcohol moet reinigen anders loop je de kans dat je huid er geïnfecteerd door raakt.
Je kan je stugge baardhaar wat handelbaarder maken door een baardshampoo te gebruiken waar een conditioner in zit. Hier door wordt je haar zachter.
Daarnaast kan je ook wat baardolie gaan gebruiken.
Succes Texman :)>
 

Macx

Baardaap
Je heb genoeg potentie om een mooie volle baard te kweken, de baard dekking is heel goed, ik zie geen kale plekjes, (ook wel patches genoemd) de wangen staan vol met baardharen, het front ziet er heel goed uit, de snor maakt een mooie connectie met de baard, Het baardpatroon op de kin veranderd als je ouder wordt, dan op een gegeven moment is je hele kin bedekt.
Op de wangen groeien de helft minder baardharen in vergelijking met de kin, ook wel het front genoemd, daarom lijkt het wat dunner, ook de kleur speelt daarbij een rol. Als je nu geduld kunt opbrengen krijg je een prachtige baard. Veel plezier met de baardreis en veel succes.
 

Macx

Baardaap
Ik zou wel de hals en eventueel ook de wanglijnen strak zetten, of de eerste keer laten doen bij een barbier, dan toont het wat verzorgder en komt de baard mooier naar buiten. Vooral de halslijn strak zetten en niet te hoog, hou aan, 1 vinger boven de adamsappel en niet hoger.
 
Banner image
Top