Baarden uit het verleden

John1966

Baard
Ik ben zelf een fervent genealoog (stamboomsnuffelaar) en ben zo, hier en daar, al eens wat foto's en portretten van voorouders, naamgenoten en aanverwante familieleden tegengekomen. Vrij recent kwam ik een afbeelding tegen van een verre naamgenoot die toch ook wel een fraaie grijze baard had. :)
 

Bijlagen

  • bwf van riemsdijk.PNG
    bwf van riemsdijk.PNG
    630,6 KB · Weergaven: 67

John1966

Baard
Ben jij ook een van Riemsdijker dan? :confused:
In dat geval zijn we, hoe dan ook, verre familie want vrijwel alle takken zijn te herleiden tot één gemeenschappelijk voorouderpaar.
Uit welk deel van Nederland kwamen jouw (voor)ouders, als ik vragen mag? :)
 

istawa

Zware baard
Ben jij ook een van Riemsdijker dan? :confused:
In dat geval zijn we, hoe dan ook, verre familie want vrijwel alle takken zijn te herleiden tot één gemeenschappelijk voorouderpaar.
Uit welk deel van Nederland kwamen jouw (voor)ouders, als ik vragen mag? :)
Uit de betuwe John. Dr is ooit al is iemand bezig geweest om dat allemaal uit te zoeken. Dat was op de voorganger ban het gezichtenboek. Weet niet hoe dat afgelopen is.

it aint over until the fat lady sings
 

John1966

Baard
Uit de betuwe John. Dr is ooit al is iemand bezig geweest om dat allemaal uit te zoeken. Dat was op de voorganger ban het gezichtenboek. Weet niet hoe dat afgelopen is.

it aint over until the fat lady sings

Oke! Ik ben zelf in Rotterdam geboren maar mijn overgrootvader kwam ook uit de Betuwe. Uit Varik om precies te zijn. Hij vertrok, rond de vorige eeuwwisseling, met zijn ouders naar het nabijgelegen Zaltbommel alwaar zijn ouders een kruidenierswinkel begonnen en hij een stoomslepertje kocht die hij, onder de naam "Leonora" (vernoemd naar zijn vrouw) in de vaart bracht. Hieruit kwam, uiteindelijk, de schipperstak van de familie van Riemsdijk voort. Ik ben zelf al ruim 32 jaar bezig met stamboomonderzoek naar de familie van Riemsdijk en ben tot ergens in 1400 uitgekomen. Als jouw tak ook uit de betuwe afkomstig is heb ik wel een duidelijk beeld van jouw voorouders :)
 

Texman

Koning Baard
Ik ben zelf een fervent genealoog (stamboomsnuffelaar) en ben zo, hier en daar, al eens wat foto's en portretten van voorouders, naamgenoten en aanverwante familieleden tegengekomen. Vrij recent kwam ik een afbeelding tegen van een verre naamgenoot die toch ook wel een fraaie grijze baard had. :)
Geweldige baard en ook een mooi schilderij.:)>(Y)
 
Banner image
Top