Baarden in de media

LeonE

Baard
Ha, ik was wat aan het googlen over baarden. En toen kwam ik dit artikel tegen. Ik vond het wel leuk om te lezen en zette me in ieder geval aan het denken. Heb ik een baard om zo de strijd aan te gaan met andere mannen? Ik betwijfel het ten zeerste. Hoe zit dat bij jullie? Verder heb ik dit topic geopend om meer artikelen in de media te posten. Misschien lees ik zo weer eens iets leuks wat jullie zijn tegengekomen.

het artikel:
https://www.parool.nl/nieuws/waarom-dragen-mannen-een-baard~bc750444/?referer=https://www.google.nl/
 

Texman

Koning Baard
Het is een leuk stukje en het bevestigd ook de resultaten uit soortgelijke onderzoeken.
Er is echter 1 puntje want tussen er agressief uit zien en het werkelijk ook zijn zit een groot verschil.
En als je het niet bent wordt je van het laten staan van een baard ook niet in eens agressiever.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Hier op het forum is er reeds veel over gepost en natuurlijk zit er een kern van waarheid in.
Loop met een lange baard recht op een groep hangjongeren af en ze laten je respectvol passeren, met een baard gaat niemand je een kulverhaal ophangen alsof je een acht-jarige bent en een baard werkt in de sociale hiarchie.

Het is niet voor niks, dat Vikingen met lange baarden gevreesd werden, Les Sappeurs van het Franse Vreemdelingenlegioen verplicht zijn een baard te hebben, er een speciaal onderdeel van het Amerikaanse leger van baarddragers wordt ingezet tegen IS en dat grote filosofen en wetenschappers baarddragers zijn.
Uiterlijk vertoon werkt bij de mens evenals bij andere diersoorten.
 

LeonE

Baard
Niet te lezen als je geen abonnee bent...
Oh, bijzonder. Ik heb ook geen abo. Kon het gewoon wegklikken.
[DOUBLEPOST=1592765989][/DOUBLEPOST]
Het is een leuk stukje en het bevestigd ook de resultaten uit soortgelijke onderzoeken.
Er is echter 1 puntje want tussen er agressief uit zien en het werkelijk ook zijn zit een groot verschil.
En als je het niet bent wordt je van het laten staan van een baard ook niet in eens agressiever.
Ha Texman. Denk inderdaad dat je niet agressiever wordt van het laten groeien van een baard.

Wel heeft veel testosteron een positieve werking op baardgroei en is bekend dat mannen met een (heel) hoge testosteronspiegel vaker een kort lontje hebben.
Hier op het forum is er reeds veel over gepost en natuurlijk zit er een kern van waarheid in.
Loop met een lange baard recht op een groep hangjongeren af en ze laten je respectvol passeren, met een baard gaat niemand je een kulverhaal ophangen alsof je een acht-jarige bent en een baard werkt in de sociale hiarchie.

Het is niet voor niks, dat Vikingen met lange baarden gevreesd werden, Les Sappeurs van het Franse Vreemdelingenlegioen verplicht zijn een baard te hebben, er een speciaal onderdeel van het Amerikaanse leger van baarddragers wordt ingezet tegen IS en dat grote filosofen en wetenschappers baarddragers zijn.
Uiterlijk vertoon werkt bij de mens evenals bij andere diersoorten.
ik herken wel wat je zegt. Uiterlijk heeft naar mijn idee (en vaak onterecht) een effect op je omgeving. Ik ben zelf twee meter en heb daarmee automatisch wat meer een natuurlijk overwicht dan anderen. Ergens in mijn twintiger jaren had ik mijn hoofd kaalgeschoren. Ik basketbalde toen veel en in die wereld zag je dat wel meer. Mensen reageren dan echt wel anders op je. Worden ze wat meer bang van je uitstraling. Terwijl je natuurlijk niet ineens bent veranderd van binnen. Ik geloof wel dat het dragen van een (flinke) baard daar aan kan bijdragen.
 

Boof72

Volle Baard
Ik heb ook totaal niet het idee dat het agressiever over komt.
Juist het tegenover gestelde.
Sinds ik mijn baard laat groeien is iedereen mij ineens aan het groeten als ik door het dorp loop.
Jong , oud, man, vrouw.... hier moet de baard de oorzaak van zijn.
Iets anders kan ik niet bedenken , want daarvoor gebeurde het niet of stukken minder.
Toen ging ik waarschijnlijk op in de massa, en nu niet meer. :)>
En sinds het mooie weer en ik met korte mouwen loop, is ook mijn arm ineens iets wat aandacht trekt.
Je ziet mensen kijken en zichzelf afvragen balletjes / stippen ??? Wat zou dat betekenen??
Maar een enkeling die er iets van zegt of naar vraagt. En niet negatief maar geïnteresseerd.
 

Bijlagen

  • tattoo_arm1.jpg
    tattoo_arm1.jpg
    2,4 MB · Weergaven: 49

Boof72

Volle Baard
Geen gedachten, vindt het gewoon apart en mooi. Het voorbeeld wat ik gebruikt heb was andersom, grote stippen aan de pols zijde en dit liep over in een zwarte band. Dit vond ik niet mooi, dus heb het omgedraaid. En nu is de overloop naar andere patronen beter. Hier gaan we hopelijk a.s. Zondag aan beginnen. Eerst de tattoo op de elleboog bijwerken en dan verder.
 

LeonE

Baard
Ik heb ook totaal niet het idee dat het agressiever over komt.
Juist het tegenover gestelde.
Sinds ik mijn baard laat groeien is iedereen mij ineens aan het groeten als ik door het dorp loop.
Jong , oud, man, vrouw.... hier moet de baard de oorzaak van zijn.
Iets anders kan ik niet bedenken , want daarvoor gebeurde het niet of stukken minder.
Toen ging ik waarschijnlijk op in de massa, en nu niet meer. :)>
En sinds het mooie weer en ik met korte mouwen loop, is ook mijn arm ineens iets wat aandacht trekt.
Je ziet mensen kijken en zichzelf afvragen balletjes / stippen ??? Wat zou dat betekenen??
Maar een enkeling die er iets van zegt of naar vraagt. En niet negatief maar geïnteresseerd.
Het is ook echt een heel originele tattoo. Snap wel dat dat wat extra bekijks met zich meebrengt.
 

LuckyBasterd

Volle Baard
Weet je wat het is... een VOLLE baard is net weer "anders" dan standaard..
Men vind een gemiddelde man geen of een kort baardje hebben.. Een volle al dan niet lange baard is afwijkend van de standaard....
Maar wat is de standaard... die is er niet!

Ik herken het ook.. In ons redelijk van dorp van formaat lopen er mensen met; en zonder; een baard... maar die vallen niet op..
Aangezien ik een vollere baard heb zie je mensen sneller na kijken... Hierdoor creeer je meteen een gesprek bij hen onderling..
Je ziet ze nog net niet wijzen.. Ach moeten ze zelf weten.. ik ben er blij mee...
Maar wat je wel hierdoor krijgt is dat mensen je sneller onthouden... Je bent "anders".... althans voor hen!

Over competitie? tja.. wat is competitie.. Meer van.. owwww die is gaaf! Die zou ik ook wel willen.. En dan probeer je het...
Bij mij is / was het dan meestal dat de baard langer / groter / voller werd... Is het dan een strijd?
Ik zie het meer als een stukje ijdelheid en iets om mee te pronken.. Iets waar je trots op bent en met veel plezier (ook wel is wat minder) mee rond loopt...
 

PeterW

Baard
Ik heb ook totaal niet het idee dat het agressiever over komt.
Juist het tegenover gestelde.
Sinds ik mijn baard laat groeien is iedereen mij ineens aan het groeten als ik door het dorp loop.
Jong , oud, man, vrouw.... hier moet de baard de oorzaak van zijn.
Iets anders kan ik niet bedenken , want daarvoor gebeurde het niet of stukken minder.
Toen ging ik waarschijnlijk op in de massa, en nu niet meer. :)>
En sinds het mooie weer en ik met korte mouwen loop, is ook mijn arm ineens iets wat aandacht trekt.
Je ziet mensen kijken en zichzelf afvragen balletjes / stippen ??? Wat zou dat betekenen??
Maar een enkeling die er iets van zegt of naar vraagt. En niet negatief maar geïnteresseerd.

Hier ben ik het mee eens, mensen spreken me nu sneller aan met baard. Het is iets apart, toch nog altijd.

@Boof72 Dat is een heel mooie symetrische tattoo dat je daar hebt! (Y)
[DOUBLEPOST=1592894488][/DOUBLEPOST]
Hier op het forum is er reeds veel over gepost en natuurlijk zit er een kern van waarheid in.
Loop met een lange baard recht op een groep hangjongeren af en ze laten je respectvol passeren, met een baard gaat niemand je een kulverhaal ophangen alsof je een acht-jarige bent en een baard werkt in de sociale hiarchie.

Het is niet voor niks, dat Vikingen met lange baarden gevreesd werden, Les Sappeurs van het Franse Vreemdelingenlegioen verplicht zijn een baard te hebben, er een speciaal onderdeel van het Amerikaanse leger van baarddragers wordt ingezet tegen IS en dat grote filosofen en wetenschappers baarddragers zijn.
Uiterlijk vertoon werkt bij de mens evenals bij andere diersoorten.
:D - Mijn zoon zei dat ik er nu meer man uitzie met mijn baard.
Ik heb voor mijn eigen gemoed maar niet gevraagd of ik ervoor er niet uitzag als een een man of nu gewoon nog meer:)>
 
Banner image
Top