Baardborstel met te scherpe haren?

Freerider

Baard
Ik heb ook maar eens wat baardproducten besteld voor mijn baard-in-wording.
Olie, wax en een mini baardborstel.
Wat mij opvalt is dat de baardborstel erg scherpe haren heeft waardoor deze echt mijn huid aan het bekrassen is. Scrubt de huid wel, maar die is dan ook nog lang pijnlijk.
Heb ik een te gevoelige huid, een te jonge baard, en voorbehandeling gemist of is de borstel niet goed?

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk
 

Arjay

Baardaap
Oerbaard
De meeste borstels met echt varkenshaar zijn idd vaak een beetje stug en kunnen hard aanvoelen. De minibaardborstel heb je neem ik aan bij mijn mijnbaard.nl besteld? Ik heb m ook in mn toilettas zitten en vind m heerlijk. Als ik baardjeuk heb pak ik m er ook bij ;)
Maar bij een baard met (nog) korte lengte zou ik m iets zachter gebruiken. Zeg maar er lichtelijk langs halen zonder op de huid te drukken.
 

Freerider

Baard
Thanks voor je reply.
Het betreft inderdaad de mini van mijnbaard.nl. Het is niet zozeer dat de borstel stug is of hard aanvoelt, maar dat enkele haren echt vlijmscherp aanvoelen. Ook als ik de borstel zacht gebruik voel ik enkele haren krassen.
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
Thanks voor je reply.
Het betreft inderdaad de mini van mijnbaard.nl. Het is niet zozeer dat de borstel stug is of hard aanvoelt, maar dat enkele haren echt vlijmscherp aanvoelen. Ook als ik de borstel zacht gebruik voel ik enkele haren krassen.
Had ik ook. Erg onprettig. Pak een vel schuurpapier en haal de borstel er een paar keer overheen. Zoniet, nogmaals herhalen en je hebt een fijn borsteltje, dat de huid niet van je gezicht schraapt. :)
 

Freerider

Baard
Inderdaad, want nu begrijp ik ook waarom jullie het zo fijn vinden om geregeld die borstel over je gezicht /baard te halen.
 

Hartenheer

Zware baard
Paardenhaar is een stuk zachter.
Vind het persoonlijk lekkerder voor mijn baard.
Misschien omdat ik het hiermee alleen na borstel om de laatste uitstekende haartjes te temmen.
 

daveHgz

Baard
ik was ook nog op zoek naar een goede borstel, vond die van varkenshaar idd ook veelste stug (kon er toen helemaal niks mee door ingegroeide haren).
was de volgende dag in de jumbo en heb voor paar euro zo'n kleine halfronde borstel gekocht met witte haren... precies goed!! en past zo in je zak
Jammer dat ze die alleen in doorzichtig roze hadden maar het doel heiligt de middelen:cool:
 

ProfessorMelchior

Administrator
Staff
Oerbaard
was de volgende dag in de jumbo en heb voor paar euro zo'n kleine halfronde borstel gekocht met witte haren... precies goed!! en past zo in je zak
Jammer dat ze die alleen in doorzichtig roze hadden maar het doel heiligt de middelen:cool:
Neem je kleine roze borsteltje maar een keer mee naar een Baardborrel en dan heb je ineens een heleboel vrienden! ;):p
 

daveHgz

Baard
kleine roze borsteltje gaat bij deze weg, gebruik hem al 2 week ofzo... heb in die tijd geen kam meer aangeraakt.
Vandaag dat borsteltje op het werk laten liggen en mijn kam weer gepakt.
kwam er niet eens doorheen, net boven mijn huid zat gewoon een in elkaar geweven laag van haar!!!
heel voorzichtig het haar ontklit en ik heb er een cm bij:p
 

Hartenheer

Zware baard
Na het dagelijks uitwassen van mijn baard {alleen met warm water} kam ik het altijd.
Ik heb nooit geen last van klitten in mijn baardhaar.
 

TMG1961

Baardaap
Ik gebruik ze beide, maar 's ochtends altijd eerst even de kam er doorheen. Geen last van klitten, maar grootste deel van de baard s nog te kort voor klitten :D :p
 

Texman

Koning Baard
Ik heb ook maar eens wat baardproducten besteld voor mijn baard-in-wording.
Olie, wax en een mini baardborstel.
Wat mij opvalt is dat de baardborstel erg scherpe haren heeft waardoor deze echt mijn huid aan het bekrassen is. Scrubt de huid wel, maar die is dan ook nog lang pijnlijk.
Heb ik een te gevoelige huid, een te jonge baard, en voorbehandeling gemist of is de borstel niet goed?

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

Beste mensen.
De huid onder je baard is gevoelig en kwestbaar. Als je te hard of de diep borstelt dan beschadig je je huid waardoor je infecties kan krijgen.
Het is ook niet goed voor je baard. Als je met je borstel of kam te hard aan de baardharen trekt kunnen ze zelf uitvallen. Het klink misschien raar maar de baardharen zitten minder vast dan je hoofdharen.Borstel dus rustig en voorzichtig.
De huid onder je baard dien je ook goed te verzorgen. Gebruik voor het wassen zoveel mogelijk een goede baard shampoo of een natuurlijke zeep die gemaakt is van olijfolie. Als je baardolie gebruikt masseer die dan ook goed in je huid. Zo stimuleer je de doorbloeding van je huid wat weer goed is voor voor de haargroei.
Voor shampoo en zeep geldt dat je hier zo min mogelijk van moet gebruiken. Meestal gebruiken we veel te veel. Dus probeer dat eens uit.
Veel succes
 
Banner image
Top