Baard proberen?

AronB

Stoppelbaard
Zoals velen mij zijn voorgegaan ook heb ik een advies nodig.

Ik wil graag een baard omdat ik ‘t al jaren gaaf vind. Ben inmiddels 37. Mijn vrouw weet ook dat ik t graag wil en staat er ook achter hehe.

Goed. Mijn snor en kin groeien echt als een malle. Gaat altijd heel hard. Mijn wangen komen op plekken mee en op plekken (nog) helemaal niet. De ene wang is ook dichter dan de ander. Nu heb ik vanavond mijn snor en kin (ringbaardje) getrimd omdat het echt heel donker en dik was. Ziet er nu als geheel weer wat verzorgder uit, alleen die lege plekken...

Baardje is nu zo’n 3 weken oud, kan 2 dagen minder zijn.

Gaat dit goed komen of is het net als bij een aantal anderen: neem een vandyke! :)

Ik gebruik overigens gewoon zo’n zalf van Mn vrouw als vochtinbrengmiddel op mijn gezicht. Sowieso al omdat ik een wat droge huid heb.

78110EC5-D8F3-4C1A-BCA9-36ADF3CBBEB0.png 7D15E5C4-62DF-4424-BD13-8D700AB9E13D.png 93D0AF70-71F1-4DD3-B54C-848E0A78EDD4.png
 

Ronnie

Baard
Welkom! Over mogelijke baardpotentie is pas wat te zeggen als je er zo’n 3 maanden bent afgebleven. Mogelijk zijn dan je wangen wat meer dicht getrokken. Zelfs na 3 maanden moet je nog altijd geduld hebben, baardharen hebben een eigen tempo. Sporten, gezond eten etc helpt wel bij een goede baardgroei. Je kunt wel de lijnen bijhouden voor een verzorgd uiterlijk plus het gebruik van een baardolie. Mogelijk zijn er andere forumleden die ervaring hebben met een baard en droge huid. Mocht het echt niks worden qua baard kun je nog altijd een epische snor laten groeien;) Dus geniet van je baard en laat hem eens rustig groeien. Kijk vooral niet ieder uur in de spiegel. (Y):)>
 

AronB

Stoppelbaard
Ha tnx! Sporten zit wel goed. Heb daar nog Mn sportshirtje aan. Ook kwa voeding is het 50% van de tijd vegan.

Vroeg me enkel af of er meerderen hier zijn op t forum die hadden wat ik had en t mooi dichtgegroeid is. Mag van mij best langer duren hoor. Kon er alleen niet zo snel een topic van vinden :)
 

berendgr

Volle Baard
Welkom AronB op dit forum . Top dat je vrouw steunt in je wens om je baard te laten groeien . Ik wed dat er meerdere onder ons zijn die hier jaloers op zijn ( ik ook) . Ik denk dat Ronnie je al van goed advies heeft voorzien . Ik wens je veel succes en geduld .
 

Bildtstar

Baard
Zoals gezegd word ''laat maar groeien'' lijkt mij het beste advies, maar zoals nu op de foto ziet er mooi uit, ik wou dat ik zoveel snorgroei had
 

Texman

Koning Baard
Ha @AronB,
Gezien je foto's en je leeftijd denk ik niet dat de zijkanten van je baard op korte termijn gelijkmatig vol zullen groeien. Dat wordt echt lange termijn werk.
De voorkant van je baard is een ander verhaal, je hebt daar een mooie volle baardgroei en genoeg om een goatee te laten groeien. Als je zijkanten i.p.v. gladgeschoren heel kort houd dan krijgt het geheel toch een behoorlijke mannelijke uitstraling. Dus ik zeg niet dat je het moet opgeven maar bij jouw baardgroei duurt het helaas erg lang voordat je ziet wat je ervan kan maken. Ik zou gewoon gaan voor een goatee of zoals je zelf zegt een Vandyke en van daaruit kijken hoe je baardgroei zich verder ontwikkeld.
Succes en hou ons op de hoogte,
Texman :)>
 

AronB

Stoppelbaard
Ai. Dat vind ik niet mooi! Dan scheer ik ‘t af. Ik doe ‘t niet voor de mannelijke uitstraling maar simpel omdat ik ‘t mooi vind. Een goatee hoort daar niet bij. Dan maar dagelijks netjes glad scheren.

Ps ik ga reizen komende jaren dus dan ga ik t misschien nog eens proberen. Kan t rustig een jaar laten staan.
 
Laatst bewerkt:

AronB

Stoppelbaard
Ik denk dat ik m eerst voor de beardstache ga proberen te rocken gezien de ‘enorme’ snorgroei. Kijken of ik dat met korte stoppels dus voor elkaar kan boxen. Zoniet, ok zie ik dat wel weer :) Vind t een erg gave look en gezien mijn beperkte wanggroei, ga ik t een kans geven. Voordat ik alles er afscheer :)>
 

Texman

Koning Baard
Ik denk dat ik m eerst voor de beardstache ga proberen te rocken gezien de ‘enorme’ snorgroei. Kijken of ik dat met korte stoppels dus voor elkaar kan boxen. Zoniet, ok zie ik dat wel weer :) Vind t een erg gave look en gezien mijn beperkte wanggroei, ga ik t een kans geven. Voordat ik alles er afscheer :)>
Gelukkig dat je hiervoor kiest want het was absoluut niet mijn bedoeling dat je alles af ging scheren.
In tegendeel ik wilde je juist goed adviseren.
Succes Texman :)>
 
Banner image
Top